اخبار داغ

جوابیه سازمان بسیج دانشجویی به روزنامه شرق

همه را به کیش خود نپندارید...

همه را به کیش خود نپندارید...
کسانی از برخورد انقلابی می‌ترسند و آن را برای خود تهدیدی قلمداد می‌کنند که در زمره ضدانقلاب قرار داشته و به دنبال تضعیف نظام‌اند. مسئولین دولت یازدهم فرزندان انقلاب‌اند و با وجود تمامی انتقاداتی که به آنان وارد است رفتار انقلابی را نه‌تنها برای خود تهدید نمی‌دانند، بلکه همکاری برای پیشرفت ایران می‌دانند. لذا مستدعی است روزنامه مذکور همه را به کیش خود نپندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛در پی اتهامات روز گذشته (3خرداد ماه) روزنامه شرق به بسیج دانشجویی این سازمان جوابیه‌ای به این روزنامه ارسال کرد که در شماره امروز روزنامه منتشر شد. متن جوابیه سازمان بسیج دانشجویی به این شرح است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛,



«به دنبال حضور روز گذشته تعدادی از دانشجویان در میدان فلسطین که می‌توان تمام خواسته آنها را صیانت از حقوق هسته‌ای دانست، جریان‌های مختلف رسانه‌ای هر کدام از دید خود به آن نگریستند. عده‌ای این جمع را چندنفره نام بردند، برخی ٢٠٠ نفره، ٤٠٠ نفره، ٥٠٠ نفر یا چند هزار نفره به‌هرحال چه این جمع چند نفر بودند یا چند هزار نفر رسانه‌های زنجیره‌ای که دروغ‌گویی از سرفصل‌های اصلی روش و منش آنان در انتشار مطالب است برخی موضوعات غیرمرتبط در این‌باره را به بسیج دانشجویی ارتباط دادند.

,
,
,



برخی از این رسانه‌ها این موضوع را محملی برای تلافی جشن دکتر سلام دانستند و با تحریم این تجمع سعی کردند به گونه‌ای واکنش غیرمستقیم به این برنامه طنز دانشجویی داشته باشند. دراین‌میان، روزنامه «شرق» که توهین به دفاع مقدس جزء سوابق او در ذهن مردم مانده است این بار تیتر اصلی حمله به بسیج را برای موجه نشان‌دادن ادعای خود در کنار عکس شهید سرفراز انقلاب اسلامی محمد جهان‌آرا قرار داد و این اظهار لطف ناخواسته این روزنامه به دانشجویان بوده است. اما در مورد مطالب منتشرشده در روز گذشته در رسانه‌ها چند نکته جهت تنویر افکار عمومی ذکر می‌گردد:

,
,
,



١- رسانه‌های معلوم‌الحال سعی کردند این تجمع را منسوب به سازمان بسیج دانشجویی و فراخوانی برای تمام دانشجویان اعلام کنند تا با این حربه بگویند، تعداد حاضران در این تجمع نشانی از اقلیت‌بودن دانشجویان انقلابی در جامعه است. در حالی که پیشنهاد برگزاری این تجمع تنها از جانب بسیج دانشجویی سه دانشگاه تهران بود که البته بعد از مدتی دو دانشگاه دیگر به آنها پیوستند نه از سوی سازمان بسیج دانشجویی کشور.

,
,
,



٢- روزنامه «شرق» که از نظر چگونگی امانت‌داری و صداقت در انتشار اخبار برای همه شناخته‌شده است، مدعی شده است سازمان بسیج دانشجویی متولی همایش‌های منتقدان گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای که به نام «دلواپسان» شناخته می‌شوند، می‌باشد و در شماره امروز خود نوشته است بسیج دانشجویی در بیانیه‌هایی که در این مدت صادر کرده، مسئولان دولت یازدهم را تهدید به برخورد انقلابی نموده و از آن مقطع تاکنون هرچه در چنته داشته علیه مذاکرات هسته‌ای و گروه مذاکره‌کننده رو کرده است.
 

,
,
,
,

در پاسخ به این مسئله باید گفت: اولا: کسانی از برخورد انقلابی می‌ترسند و آن را برای خود تهدیدی قلمداد می‌کنند که در زمره ضدانقلاب قرار داشته و به دنبال تضعیف نظام‌اند. مسئولین دولت یازدهم فرزندان انقلاب‌اند و با وجود تمامی انتقاداتی که به آنان وارد است رفتار انقلابی را نه‌تنها برای خود تهدید نمی‌دانند، بلکه همکاری برای پیشرفت ایران می‌دانند. لذا مستدعی است روزنامه مذکور همه را به کیش خود نپندارد.
 

,
,

ثانیا: بسیج دانشجویی بارها و در مقاطع گوناگون با انتشار نامه‌ها و بیانیه‌ها از دولت و گروه مذاکره‌کننده در چارچوب رعایت خطوط قرمز نظام حمایت کرده و از برنامه‌های مثبت دولت قدردانی کرده است و آنجا که انتقادی از مسئولین امر شده است، مطلقا این انتقادات برای اصلاح اشتباهات و تقویت دولت بوده است و این خود پاسخی به درخواست ریاست محترم جمهور مبنی بر انتقاد سازنده از دولت بوده است.
 

,
,

ثالثا: دانشجویان بسیجی به حمایت‌های خود از حرکت‌های انقلابی افتخار می‌کنند و داشتن دلواپسی برای ازدست‌رفتن ثمرات انقلاب را لطفی از جانب خدای متعال می‌دانند هرچند برخی لیاقت آن را ندارند.

,



رابعا: موضوع برگزاری این تجمع بدین قرار است: مسئولین استانداری تهران در پاسخ به درخواست‌کنندگان برگزاری تجمع در برابر مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بودند تنها با محل برگزاری این تجمع مخالف هستیم و در صورت تغییر محل مجوز مربوطه صادر خواهد شد و خود نیز میدان فلسطین را پیشنهاد دادند لذا دانشگاه‌های پیشنهادکننده برگزاری تجمع محل برگزاری را به میدان فلسطین تغییر داده و با این اطمینان که مسئولین از صدور مجوز اطمینان داده‌‌اند این مطلب را رسانه‌ای کردند ولی مع‌الاسف استانداری با وجود اعلام آمادگی برای صدور مجوز به صورت تلفنی (حدود یک ساعت پیش از برگزاری تجمع) اظهار مخالفت کرد.

,
,
,



با این‌حال مسئولین بسیج دانشجویی این دانشگاه‌ها سریعا با رسانه‌ها مصاحبه کرده و اعلام کردند به دلیل مخالفت دولت تجمعی برگزار نمی‌شود و این مطلب علاوه بر انتشار در رسانه‌های گروهی به صورت پیامکی اطلاع‌رسانی شد.

,
,
,



به‌هرحال از آن روزنامه محترم که سازمان بسیج دانشجویی را متهم به برگزاری تجمع غیرقانونی و قانون‌شکنی کرده، درخواست می‌شود براساس نص صریح قانون مطبوعات در اسرع وقت نسبت به اصلاح خبر و انتشار متن کامل این جوابیه اقدام نماید. بدیهی است بسیج دانشجویی حق شکایت قانونی درخصوص افترا، نشر اکاذیب تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ می‌داند.
 

,
,
,
,
شرق.JPG
, شرق.JPG,

-------------------------------------

توضیح شرق

 ١- سازمان بسیج دانشجویی در جوابیه خود نوشته: «روزنامه شرق که توهین به دفاع مقدس جزء سوابق او در ذهن مردم مانده است» فارغ از توهین این سازمان به روزنامه «شرق»، در همین زمینه لازم به ذکر است که این روزنامه از اتهام توهین به رزمندگان نام‌آور دوران دفاع مقدس به جهت انتشار آن کاریکاتور معروف، تبرئه شده است. پس ادعای سازمان بسیج دانشجویی محلی از اعراب نداشته و ندارد. در ضمن روز یکشنبه هم‌زمان با فتح دلاورانه خرمشهر، عکس شهید محمد جهان‌آرا به‌عنوان سمبل این رخداد ملی و گزارش اصلی روزنامه «شرق» در همین مورد بوده است.

,
,
,
,
,



٢- این سازمان در جای دیگری از بیانیه (جوابیه) خود نوشته: «روزنامه شرق که از نظر چگونگی امانت‌داری و صداقت در انتشار اخبار برای همه شناخته‌ شده است» روزنامه «شرق» در سال دوازدهم انتشار قضاوت درباره چگونگی امانت‌داری و صداقت در انتشار اخبار را به مخاطبان واگذار می‌کند.

,
,
,



٣- روز شنبه سایت رسمی سازمان بسیج دانشجویی خبری روی خروجی خود قرار داده و در آن نوشت: تجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران در میدان فلسطین و با مجوز رسمی برگزار خواهد شد. اما روز یکشنبه و در کمال ناباوری، آن خبر از خروجی سایت مذکور حذف شده است. ضمنا در حین برگزاری مراسم در میدان فلسطین، یکی از سخنرانان مدعی شد «مجوز کتبی استانداری تهران در اختیار آنان است و این مجوز به‌صورت تلفنی لغو شده است، لذا اعتبار قانونی مجوز کتبی بر سر جای خود باقی است.» با توجه به متن همین جوابیه می‌توان دریافت که آن ادعای حین تجمع نیز کذب بوده و اساسا مجوز کتبی‌، وجود خارجی ندارد.

,
,
,



٤- در همین زمینه لازم به ذکر است که روز شنبه، خبرنگار «شرق» در محل این تجمع غیرقانونی حضور داشته است. در طول برگزاری تجمع در میدان فلسطین، دست‌کم سه نفر از سخنرانان با اشاره به اینکه این تجمع از سوی بسیج دانشجویی برگزار شده، تأکید کردند: «بارها از مسئولان تقاضای مجوز تجمع کرده و هر بار با موانعی روبه‌رو شده‌اند و درحال‌حاضر مجبور شده‌اند این تجمع را برگزار کنند.» از سویی دیگر سخنران پایان این مراسم پشت تریبون با صدایی رسا اعلام کرد این آخرین حرکت بسیج دانشجویی نبوده و اگر به مطالبات آنان توجه نشود، این‌گونه حرکات ادامه پیدا خواهد کرد.
 

,
,
,
,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه