اخبار داغ

طرح ویژه جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر قم

طرح ویژه جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر قم
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: در راستای اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان که به مناسبت مراسم‌های نیمه شعبان و ۱۴ و ۱۵خرداد اجرای می‌شود اقدام به جمع‌آوری یازده بلامکان از اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، جوان بود، سنش را نمی‌دانم، چادری کهنه و رنگ و رفته‌ای بر سر و کودکی زخمی و نحیف در بغل داشت، کنار خیابان روی تکه کارتونی نشسته و چشم به دستان مردم دلسوز و دل‌رحم دوخته بود تا خورده پولی در داخل ظرفی که در مقابلش بود بیاندازند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری تحلیلی کریمه،, پایگاه خبری تحلیلی کریمه،,

هر صبح که می‌شود بساطش را در گوشه‌ای از شهر پهن می‌کند، یک روز پایین‌شهر، یک روز بالای شهر و یک روز هم وسط شهر! و یا شاید در جایی که مردمانش دلسوزتر و پول بده تر باشند.

,

خیلی تحملش برایم سخت بود، کافی است فقط لحظه‌ای چشمانت را بر روی هم بگذاری و خود را در جایگاه او ببینی! کافی است فقط لحظه‌ای فرزند دلبندت را در جایگاه آن کودک معصوم و بی‌گناه ببینی، می‌دانم که تاب نیاورده و به سرعت چشمانت را باز خواهی کرد.

,

انگار او هم خجالت می‌کشید و هر از گاهی خود را در زیر چادرش از نگاه‌های سنگین و بعضاً منظوردار برخی از مردان پنهان می‌کرد! نمی‌دانم! شاید از سر ناچاری این‌همه خواری و خفت را برای خود خریده بود.

,

شاید برای پر کردن شکم فرزندانی که پدری معتاد و بی‌غیرت دارند! شاید برای دادن پول اجاره خانه‌های عقب‌افتاده، شاید برای خریدن دارو برای مادر یا پدر مریضش و یا شاید برای... نمی‌دانم!!

,

در این بین معضل تکدی گری در شهرهای زیارتی به خاطر رفت‌وآمد زائران به این شهر، یکی از مشکلات این شهرها در مقابله با متکدیان است، به‌عنوان‌مثال یکی از شهرهایی که با این معضل نه چندان تازه دست‌وپنجه نرم می‌کند، شهر مقدس قم می‌باشد.

,

حتی گاهی ورود متکدیان از شهرهای اطراف صورت می‌گیرد که این امر مشکل تکدی‌گری را در قم افزایش می‌دهد و ضرورت مقابله با این معضل امری اجتناب‌ناپذیر است.

,

بالأخص در روزهایی همچون اعیاد و تعطیلی‌ها که هر ساله مسافران و زائران زیادی از شهرهای مختلف به شهر مقدس قم برای زیارت حضرت معصومه (س) سفر می‌کنند.

,

از این رو متکدیان بر سر راه زائران، در اطراف حرم می‌نشینند تا شاید زائری که حالا از زیارت کریمه اهل‌بیت (س) بیرون آمده، دلش به رحم آید و سرکیسه را کمی شل کند.

,

در این راستا، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اجرای طرح ویژه جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر قم گفت: در راستای اجرای این طرح ضربتی که به مناسبت مراسم‌های نیمه شعبان و ۱۴ و ۱۵خرداد اجرای می‌شود اقدام به جمع‌آوری یازده بلامکان از اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) کرده‌ایم.

,

علیرضا عسگری با اشاره به طرح جمع‌آوری متکدیان اظهار کرد: علاوه بر جمع‌آوری مستمر و روزانه با توجه به فرارسیدن اعیاد شعبانیه به صورت مستمر در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و بوستان‌های بزرگ سطح شهر گشت ویژه داریم.

,

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم عنوان کرد: در طول شبانه روز به‌صورت ۲۴ساعته با همکاری نیروی انتظامی به جمع‌آوری متکدیان اقدام می‌کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری کودکان کار زیر ۱۵سال با همکاری سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی از دیگر طرح‌هایی است که در دستور کار شهرداری قم قرار دارد و از روز شنبه دوم خرداد ۹۴ آغازشده است.

,

آیا واقعاً با جمع‌آوری متکدیان همه‌ی مشکلات جامعه حل خواهد شد؟ آیا بهتر نیست که علاوه بر جمع‌آوری آن‌ها، به گدایی که واقعاً از سر ناچاری مجبور به این کار شده و مستحق کمک کردن می‌باشد، کاری برایش کرد؟

,

چرا که اگر این کار صورت نگیرد، معلوم نیست که چه سرنوشت شوم و تلخی در انتظار این افراد به خصوص متکدیان زن می‌باشد، نمی‌دانم! شاید اگر به متکدیانی که دیگر راهی جز تکدی گری برای پر کردن شکم خود و فرزندانش نیافته‌اند کمک نرساند، این بار مجبور شوند برای این کار دست به اقدامی زشت‌تر بزنند که ضررش برای جامعه چند برابر است.

,

آن وقت است که این موجود آرامی که به چند سکه مردم راضی بوده، تبدیل به غول بی شاخ و دمی می‌شود که دیگر هیچ‌کس نتواند جمعش کند!!

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه