اخبار داغ

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین:

وزیر خارجه برای حل موانع کمک به یمن وارد شود/ ایران تنها حامی واقعی یمن

وزیر خارجه برای حل موانع کمک به یمن وارد شود/ ایران تنها حامی واقعی یمن
معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موانع موجود بر سر راه کمک‌های ایران به یمن گفت: برای حل این موضوع مسئولان سیاست خارجی به ویژه وزیر امور خارجه کشورمان باید ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر رحمت اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره وضعیت کمک‌های ارسالی ایران و سایر کشور‌ها به یمن گفت: جمهوری اسلامی همیشه نسبت به کشورهای مظلوم احساس مسئولیت داشته است؛ درباره وضعیت یمن که مورد تهاجم وحشیانه آل سعود قرار گرفته نیز به همین شکل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,



این عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی درباره تلاش‌های ایران برای کمک به مردم یمن تصریح کرد: جمهوری اسلامی چندین بار سعی کرد کمک‌های انسان دوستانه را این کشور بفرستد که با مشکلاتی روبرو شد.

,
,
,

 

,


اسفندیاری افزود: کشورهای عضو شورای امنیت نیز مانع ارسال کمک‌های ایران شدند و در ‌‌نهایت قرار شد تا کشتی نجات کمک‌های مردم ایران را به یمن برساند البته این کشتی با تهدیدهای مختلفی مواجه شد، تا نزدیکی بندر مورد نظر نیز حرکت کرد که در ‌‌نهایت با ممانعت‌های ایجاد شده قرار شد که کمک‌ها در جیبوتی تخلیه شده و از آنجا به مردم یمن تحویل داده شود.

,
,



سازمان ملل یمن را تحریم کرده است

وی با انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل در کمک به متعرضان به یمن ابراز کرد: متاسفانه سازمان ملل به جای دفاع از مردم مظلوم یمن، این کشور را مورد محاصره و تحریم قرار داده است.

,
,
, سازمان ملل یمن را تحریم کرده است,
,
,



معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: متاسفانه نظام شکل گرفته بین‌الملل یک نظام ناعادلانه است که قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم به ویژه پنج کشورعضو دایم شورای امنیت سازمان ملل آن را شکل داده‌اند و به هرکجا که تصمیم بگیرند، حمله می‌کنند و متاسفانه برخی کشور‌ها برخلاف مردم تابع این نظام‌های ناعادلانه بین‌المللی هستند.

,
,
,



اسفندیاری با اشاره به این‌که دستگاه دیپلماسی ما باید فعال‌تر عمل کند تا کمک‌های مردمی به دست مردم یمن برسد، تاکید کرد: نیاز بیشتری به کمک‌های مردمی وجود دارد زیرا انبارهای غذایی مردم یمن در حال تخلیه شدن است و آن‌ها به کمک‌های دارویی و غذا نیاز دارند.

,
,
,



وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید برای فعال‌تر کردن جنبش عدم تعهد و کشورهای عضو کنفرانس اسلامی کار جدی‌تری را انجام دهند؛ اکنون ۵۹ روز است که یمن مورد تعرض قرار گرفته و در این حالت باید مسئولان سیاست خارجی از جمله وزیر خارجه به این کشور‌ها سفر کند تا ما بتوانیم کمک‌های خود را به یمن برسانیم.

,
,
,



تلاش جدی ایران در کمک به مردم یمن

این عضو شورای مرکزی جامعه پزشکی درباره کمک‌های کشورهای دیگر به مردم یمن اظهارکرد: به جز کشور جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری به صورت جدی برای کمک به کشور یمن اقدام نکرده، البته قرار شده سازمان ملل کمک‌های کشور‌ها را به صورت مستقیم به دست مردم یمن برساند.

,
,
, تلاش جدی ایران در کمک به مردم یمن,
,
,



انتهای پیام/خ

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه