اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس:

کارخانجات تنها با 40 در صد ظرفیت فعالیت می کنند/وجود 200 هزار تن مرغ مازاد در کشور

کارخانجات تنها با 40 در صد ظرفیت فعالیت می کنند/وجود 200 هزار تن مرغ مازاد در کشور
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نگران کننده ای که دامنگیر فعالان صنعتی کشور شده است، گفت: هم اکنون60 درصد واحدهای تولیدی کشور تعطیل است و این واحدها تنها با 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  اترک نیوز ، موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  افزود: متاسفانه سیاست های نادرست اقتصادی و هم چنین واردات محصولاتی که نمونه داخلی آن در کشور موجود است این شرایط را تشدید کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اترک نیوز ,

 

,
وی اظهارکرد: اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را برای حمایت از تولید داخل ، رفع موانع تولید رقابت پذیر و افزایش تسهیلات دهی بانک ها تصویب کرده است.
,
 
,
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی با بیان اینکه این مصوبه هم اکنون ابلاغ شده است، گفت: تمدید تسهیلات بانکی، پرداخت تسهیلات جدید، کاهش نرخ سود بانکی از جمله مصوبات این قانون عنوان کرد.
,
 
,
ثروتی واگذاری  50 درصدی بنگاهداری بانک ها ظرف مدت سه سال و قوانین مربوط به معافیت های مالیاتی مصوب مجلس را از دیگر راهکارهای مجلس برای حمایت از تولید نام برد.
,
 
,
نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، رازو جرگلان، مانه و سملقان اضافه کرد: هم اکنون وضعیت اقتصادی کشور در حالت رکود تورمی است و کارخانجات تنها با 40 در صد ظرفیت فعالیت می کنند.
,
 
,
ثروتی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود 200 هزار تن مرغ مازاد در کشور اشاره کردو گفت: سالانه 2 میلیون تن مرغ در کشور تولید می شود که بخش زیادی از آن مازاد است و دولت باید به دنبال راهکاری برای صادرات این میزان مرغ مازاد باشد.
,
 
,
وی تصریح کرد:به منظور نجات وضعیت فعلی واحد های صنعتی باید رایزن های اقتصادی در کشورهای مختلف فعال شوند و زمینه صادرات رافراهم کنند.
,
 
,
 
,
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت دولت در بخش صنعت ضعیف است، گفت: به عنوان نمونه در حالی که لوله هایی که در مجتمع لوله گستر اسفراین تولید می شود از کیفیت خوبی برخوردار است و می تواند نیاز وزارت نفت را تامین کند اما همین لوله ها از خارج از کشور وارد می شود.
,
 
,
ثروتی در ادامه با اشاره به مشکلات زیادی که واحدهای صنعتی خراسان شمالی با آن مواجه هستند، گفت: به دلیل کم بودن سرمایه در گردش واحد های تولیدی، این واحدها مشمول دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی نمی شوند و در حال حاضر در استان شاهد رکود هستیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این شرایط سبب شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی استان  تعطیل شوند و یا با ظرفیت بسیار پایین فعالیت کنند.
,
انتهای پیام/ص
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه