اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

آزاد سازی قیمت بنزین محرک افزایش مصرف سوخت در کشور/ دولت اشتباه کرد

آزاد سازی قیمت بنزین محرک افزایش مصرف سوخت در کشور/ دولت اشتباه کرد
عضو کمیسیون و برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه آزاد سازی قیمت بنزین محرک افزایش مصرف سوخت در کشور است، گفت: دولت با قطع سهمیه سوخت کار اشتباهی انجام داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: دولت با قطع سهمیه سوخت کار اشتباهی انجام داد زیرا معایب این سیاست از مزایای آن در راستای توسعه اقتصاد ایران بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارباران,

وی با تأکید بر اینکه دولت در افزایش قیمت بنزین باید بین نرخ آزاد و سهمیه ای تفاوت قائل می شد، تصریح کرد: دولت در مورد عدم شارژکارت سوخت خودروها آن هم بدون اطلاع قبلی متاسفانه برخلاف برخی حوزه های موفق، بی تدبیری نشان داد و این کار نسنجیده صورت گرفت.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از قطع سهمیه بنزین شخصی ها این سیاست را هدر رفتن سرمایه گذاری ها دانست و اضافه کرد: سخنگوی دولت در کنار زنگنه وزیر نفت در سال جدید قول ثبات قیمت بنزین را داده بودند که عملی نشد.

,

قادری در تشریح پیامدهای سهمیه بندی بنزین ابراز کرد: زمانی که بنزین سهمیه بندی شد و مردم با کارت سوخت از مراکز سوخت رسانی خدمات دریافت می کردند شاهد کاهش و کنترل مصرف بنزین در کشور بودیم.

,

وی آزاد سازی قیمت بنزین را محرک افزایش مصرف سوخت در کشور برشمرد و اظهار کرد: خودروهایی با مصرف بالای دوهزار سی سی در گذشته مشمول این سیاست می شدند ولی اکنون خودروهایی با مصرف پائین در این مقیاس باید در قالب سیاست آزاد سازی قیمت سوخت قرار بگیرند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این اقدام با عدالت اجتماعی سازگار نیست، اظهار کرد: دولت می توانست در یک پروسه زمانی و با برخورداری از ساختار تدریجی، یارانه سوخت را به پیوست عدم شارژکارت سوخت خودروهای شخصی و موتور سیکلت ها قطع کند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه