اخبار داغ

بررسی نقش زنان در اقتصاد مقاومتی

نفی نظام سرمایه‌داری در الگوی نظام اقتصادی اسلام/ زنان پیشتاز عرصه اقتصاد مقاومتی

نفی نظام سرمایه‌داری در الگوی نظام اقتصادی اسلام/ زنان پیشتاز عرصه اقتصاد مقاومتی
اقتصاد اسلامی بر اساس نظام اقتصادی اسلام است، نظامی که بر پایه اخلاق مداری، توجه به مستضعفین، قناعت و عدالت اجتماعی بنا نهاده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین یاس، اقتصاد و دین دو مقوله نزدیک به هم هستند، از آنجایی که مسألهٔ اقتصاد، به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی بشری، مطرح است، اسلام نیز نگرش خاص و متفاوت نسبت به ادیان دیگر در حل مسائل اقتصادی دارد. اقتصاد اسلامی بر اساس نظام اقتصادی اسلام است، نظامی که بر پایه اخلاق مداری، توجه به مستضعفین، قناعت و عدالت اجتماعی بنا نهاده شده است. بر اساس آموزه‌های اسلامی می‌توان به یک نظام قدرتمند به عنوان "نظام اقتصاد اسلامی" رسید که در تعریف آن آمده است: (مجموعه قواعد کلّی ارائه شده در اسلام در زمینه روش تنظیم حیات اقتصادی و حلّ مشکلات اقتصادی، در راستای تآمین عدالت اجتماعی برای نیل به سعادت بشر و رسیدن به جامعه‌ی فاضله‌ای که تمامی پیامبران و ائمه‌ی الهی برای آن تلاش کرده‌اند.) مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد اسلامی بر پایه قناعت و پرهیز از مصرف‌گرایی است، چیزی بر خلاف اقتصاد غربی که انسان‌ها را به رفع نیازهای نامحدود خود از امکانات محدود می‌کند. از دیدگاه اسلام، منابع و امکانات طبیعت نامحدود معرفی شده‌اند (و ان تعدوا نعمت الله لاتحصوها)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ؛ به نقل از طنین یاس، اقتصاد و دین دو مقوله نزدیک به هم هستند، از آنجایی که مسألهٔ اقتصاد، به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی بشری، مطرح است، اسلام نیز نگرش خاص و متفاوت نسبت به ادیان دیگر در حل مسائل اقتصادی دارد. اقتصاد اسلامی بر اساس نظام اقتصادی اسلام است، نظامی که بر پایه اخلاق مداری، توجه به مستضعفین، قناعت و عدالت اجتماعی بنا نهاده شده است. بر اساس آموزه‌های اسلامی می‌توان به یک نظام قدرتمند به عنوان "نظام اقتصاد اسلامی" رسید که در تعریف آن آمده است: (مجموعه قواعد کلّی ارائه شده در اسلام در زمینه روش تنظیم حیات اقتصادی و حلّ مشکلات اقتصادی، در راستای تآمین عدالت اجتماعی برای نیل به سعادت بشر و رسیدن به جامعه‌ی فاضله‌ای که تمامی پیامبران و ائمه‌ی الهی برای آن تلاش کرده‌اند.) مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد اسلامی بر پایه قناعت و پرهیز از مصرف‌گرایی است، چیزی بر خلاف اقتصاد غربی که انسان‌ها را به رفع نیازهای نامحدود خود از امکانات محدود می‌کند. از دیدگاه اسلام، منابع و امکانات طبیعت نامحدود معرفی شده‌اند (و ان تعدوا نعمت الله لاتحصوها), به نقل از طنین یاس، , طنین یاس, طنین یاس, اقتصاد اسلامی" رسید که در تعریف آن آمده است: (, .,

ویژگی های عمومی نظام اقتصادی اسلام عبارتند از:

1 . توجه به اجرای همه اصول اقتصادی و قواعد آن، تا نتایجی که نظام به دستیابی آن تمایل دارد، محقق شود.

2. نظام اقتصادی اسلامی، سرشار از ارزش هاست، یعنی نظامی هدف‌دار شمرده می شود و مجموعه ای از ارزش‌ها را برگزیده است و در برابر اخلاق بی‌طرف نیست.

3. نظام اقتصادی اسلام، تحت تأثیر میزان عمل مردم به اخلاق و تعصب دینی آنهاست

4. نظام اقتصادی اسلام، یک نظام پویا است، یعنی در آن قانون ثابتی که همه قوانین را در برگیرد وجود ندارد.

5. این نظام از قواعدی تشکیل می شود که بر جهت دهی به فعالیت های اقتصادی اثرگذار است و روابط اقتصادی بین مردم جامعه را تبیین می کند.

6.اقتصاد اسلامی بر خلاف اقتصاد غربی در جهت اهداف عالیه بشر است و نگاه سرمایه داری و سوسیالیستی را رد می کند .

 

چیزی که امروزه جامعه ما با آن درگیر است، دور شدن علم اقتصاد از نظام اقتصاد اسلامی است و این انحراف اگر چه بنابر نظر برخی بسیار کم است و نادیده گرفته شده است اما باید در نظر داشت هر چه زمان می‌گذرد و به قولی ارتفاع دیوار فاصله‌انداز بیشتر می شود، میزان انحراف بیشتر به چشم خواهد آمد. تورم و گرانی، کم فروشی، گران فروشی، فاصله های طبقاتی زیاد، از کار افتادن چرخ های کارخانه جات صنعتی و در نهایت وابستگی اقتصادی از نتایج نامطلوب بی توجهی به اقتصاد در اسلام است.

 

امروز که کشور در محاصره شدید اقتصادی قرار دارد و " اقتصاد مقاومتی" مهم ترین رویکرد نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شده است، می توان راهکارهای درست رسیدن به اقتصاد مقاومتی را در اقتصادی اسلامی دید.تورم و گرانی یکی از معضلات امروز جامعه اقتصادی ماست که باید دید نظام اقتصادی اسلام چه راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است.

 

میترا خسروبیک، کارشناس مسائل اجتماعی در این زمنیه معتقد است: سه مشکل مهم جامعه ما را تهدید می کند 1- تهاجم فرهنگی که بی رحمانه عقاید و آداب و رسوم ملت مسلمان را هدف قرار داده است 2 – ایجاد اختلاف و رخنه در صفوف یکپارچه و متحد مسلمانان که از ابزارهای کهنه دشمنان است 3 – نابسامانی اقتصادی که نتیجه آن تورم و گرانی بی حساب است که با سوء مدریت خودی ها، یا کارهای حساب شده دشمن خود را بیش از پیش نشان می دهد.

 

 وی با اشاره به اینکه اساس اقتصاد اسلامی در چنین شرایطی توجه بیشتر به اخلاق در اقتصاد از سوی مردم و نظارت و مدیریت بیشتر دولت است، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: ( باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد، با موازین عدل و نرخ هایی که نه به فروشنده زیان برساند و نه به خریدار! و هر گاه کسی پس از نهی تو از احتکار، به چنین کاری دست بزند، او را کیفر کن! و در مجازاتش بکوش، ولی زیاده روی نکن.)

 

خسروبیک ادامه داد: با توجه به همین حدیث می توان گفت: در هجمه سوم دشمنان به جامعه که آن را می توان هجمه اقتصادی نامید، تورم و گرانی تا حدی قابل پذیرش است و نمی توان آن را یک اتفاق پیش بینی نشده دانست اما می توان بر اساس نظارت درست و مدیریت مدبرانه از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد و این جا علاوه بر مردم نقش حاکم شرع در برخورد با عوامل ازیادکننده تورم و گرانی مهم است.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی با سه برداشت از حدیث امام علی (ع) ادامه داد: از آنجایی که در برخی از شرایط، علاوه بر نظارت حکومت بر وضعیت بازار وجود انواع تعزیرات لازم و ضروری است، گفت: از نظر شرع اسلامی، دست قانون‌گذار برای مشخص کردن نرخ کالا بسته نیست اگر چه قیمت یک کالا تابع رضایت خریدار و فروشنده است اما ممکن است در شرایط کنونی حرص و طمع باعث شود بعضی مراعات بعضی دیگر از افراد جامعه را نکنند.

 

در کنار تمام نظارت‌های دولتی بر فروشنده گان و عرضه کنندگان کالا، مردم جامعه به عنوان خریدار نیز در شرایط اقتصاد مقاومتی بر اساس نظام اقتصاد اسلامی باید از منظر اخلاق و سبک زندگی اسلامی نکاتی را رعایت کنند تا کمک‌کننده به احوالات بداقتصادی جامعه باشند.

 

خسروبیک تأکید کرد: سومین برداشت از این حدیث آن است که همه مردم باید در چین زمان های حساسی همکاری نمایند و با خودداری از خرید کالاهای گران، عملا با گران فروشی مبارزه گفتند.

 

حمایت از تولید ملی رکن اصلی پیشرفت اقتصاد یک کشور محسوب می شود. اگر کالاهای تولیدی یک کشور توسط مردم حاضر در همان اقتصاد خریداری و پشتیبانی نشود آن اقتصاد بر زمین خواهد خورد. نهادینه شدن حمایت از تولید ملی در خانواده ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است و در این زمینه باید تلاش شود که محصولات داخلی با کیفیت مطلوب تولید شوند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند. زنان در جامعه باید بدانند که مصرف کالاهای داخلی باعث کاهش بیکاری، اشتغال زایی و مهم تر از همه باعث پویایی اقتصاد کشور می شود.

 

جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی

اشرف سادات خوانساری توجه به اصلاح الگوی مصرف را یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در اقتصاد مقاومتی داسنت و افزود: است. زنان به عنوان مهم ترین افراد متقاضی تأمین کالای خانگی مطرح هستند که اگر بتوانند به مصرف کالاهای ایرانی بپردازند، قطعا شاهد رونق تولید خواهیم بود.


وی ادامه داد: تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در بین خانواده ها یکی دیگر از اقداماتی است که دست معجزه گر زنان انجام شدنی است، قناعت را نباید با خساست اشتباه گرفت و علیه آن موضع گیری کرد، قناعت به معنای مصرف به مقدار کفایت است.


این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از کالاها هستند که بود و نبودشان تأثیر چندانی در زندگی ندارند اما تبلیغات و چشم و هم چشمی ها باعث می شوند تا نیاز کاذب در مصرف کننده به وجود آید، گفت: زنان می توانند با جلوگیری از تجمل گرایی و اسراف، جامعه را از افتادن در این ورطه نجات دهند .

 

گفت وگو: منیره غلامی توکلی

انتهای پیام/خ

,

ویژگی های عمومی نظام اقتصادی اسلام عبارتند از:

1 . توجه به اجرای همه اصول اقتصادی و قواعد آن، تا نتایجی که نظام به دستیابی آن تمایل دارد، محقق شود.

2. نظام اقتصادی اسلامی، سرشار از ارزش هاست، یعنی نظامی هدف‌دار شمرده می شود و مجموعه ای از ارزش‌ها را برگزیده است و در برابر اخلاق بی‌طرف نیست.

3. نظام اقتصادی اسلام، تحت تأثیر میزان عمل مردم به اخلاق و تعصب دینی آنهاست

4. نظام اقتصادی اسلام، یک نظام پویا است، یعنی در آن قانون ثابتی که همه قوانین را در برگیرد وجود ندارد.

5. این نظام از قواعدی تشکیل می شود که بر جهت دهی به فعالیت های اقتصادی اثرگذار است و روابط اقتصادی بین مردم جامعه را تبیین می کند.

6.اقتصاد اسلامی بر خلاف اقتصاد غربی در جهت اهداف عالیه بشر است و نگاه سرمایه داری و سوسیالیستی را رد می کند .

 

چیزی که امروزه جامعه ما با آن درگیر است، دور شدن علم اقتصاد از نظام اقتصاد اسلامی است و این انحراف اگر چه بنابر نظر برخی بسیار کم است و نادیده گرفته شده است اما باید در نظر داشت هر چه زمان می‌گذرد و به قولی ارتفاع دیوار فاصله‌انداز بیشتر می شود، میزان انحراف بیشتر به چشم خواهد آمد. تورم و گرانی، کم فروشی، گران فروشی، فاصله های طبقاتی زیاد، از کار افتادن چرخ های کارخانه جات صنعتی و در نهایت وابستگی اقتصادی از نتایج نامطلوب بی توجهی به اقتصاد در اسلام است.

 

امروز که کشور در محاصره شدید اقتصادی قرار دارد و " اقتصاد مقاومتی" مهم ترین رویکرد نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شده است، می توان راهکارهای درست رسیدن به اقتصاد مقاومتی را در اقتصادی اسلامی دید.تورم و گرانی یکی از معضلات امروز جامعه اقتصادی ماست که باید دید نظام اقتصادی اسلام چه راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است.

 

میترا خسروبیک، کارشناس مسائل اجتماعی در این زمنیه معتقد است: سه مشکل مهم جامعه ما را تهدید می کند 1- تهاجم فرهنگی که بی رحمانه عقاید و آداب و رسوم ملت مسلمان را هدف قرار داده است 2 – ایجاد اختلاف و رخنه در صفوف یکپارچه و متحد مسلمانان که از ابزارهای کهنه دشمنان است 3 – نابسامانی اقتصادی که نتیجه آن تورم و گرانی بی حساب است که با سوء مدریت خودی ها، یا کارهای حساب شده دشمن خود را بیش از پیش نشان می دهد.

 

 وی با اشاره به اینکه اساس اقتصاد اسلامی در چنین شرایطی توجه بیشتر به اخلاق در اقتصاد از سوی مردم و نظارت و مدیریت بیشتر دولت است، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: ( باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد، با موازین عدل و نرخ هایی که نه به فروشنده زیان برساند و نه به خریدار! و هر گاه کسی پس از نهی تو از احتکار، به چنین کاری دست بزند، او را کیفر کن! و در مجازاتش بکوش، ولی زیاده روی نکن.)

 

خسروبیک ادامه داد: با توجه به همین حدیث می توان گفت: در هجمه سوم دشمنان به جامعه که آن را می توان هجمه اقتصادی نامید، تورم و گرانی تا حدی قابل پذیرش است و نمی توان آن را یک اتفاق پیش بینی نشده دانست اما می توان بر اساس نظارت درست و مدیریت مدبرانه از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد و این جا علاوه بر مردم نقش حاکم شرع در برخورد با عوامل ازیادکننده تورم و گرانی مهم است.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی با سه برداشت از حدیث امام علی (ع) ادامه داد: از آنجایی که در برخی از شرایط، علاوه بر نظارت حکومت بر وضعیت بازار وجود انواع تعزیرات لازم و ضروری است، گفت: از نظر شرع اسلامی، دست قانون‌گذار برای مشخص کردن نرخ کالا بسته نیست اگر چه قیمت یک کالا تابع رضایت خریدار و فروشنده است اما ممکن است در شرایط کنونی حرص و طمع باعث شود بعضی مراعات بعضی دیگر از افراد جامعه را نکنند.

 

در کنار تمام نظارت‌های دولتی بر فروشنده گان و عرضه کنندگان کالا، مردم جامعه به عنوان خریدار نیز در شرایط اقتصاد مقاومتی بر اساس نظام اقتصاد اسلامی باید از منظر اخلاق و سبک زندگی اسلامی نکاتی را رعایت کنند تا کمک‌کننده به احوالات بداقتصادی جامعه باشند.

 

خسروبیک تأکید کرد: سومین برداشت از این حدیث آن است که همه مردم باید در چین زمان های حساسی همکاری نمایند و با خودداری از خرید کالاهای گران، عملا با گران فروشی مبارزه گفتند.

 

حمایت از تولید ملی رکن اصلی پیشرفت اقتصاد یک کشور محسوب می شود. اگر کالاهای تولیدی یک کشور توسط مردم حاضر در همان اقتصاد خریداری و پشتیبانی نشود آن اقتصاد بر زمین خواهد خورد. نهادینه شدن حمایت از تولید ملی در خانواده ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است و در این زمینه باید تلاش شود که محصولات داخلی با کیفیت مطلوب تولید شوند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند. زنان در جامعه باید بدانند که مصرف کالاهای داخلی باعث کاهش بیکاری، اشتغال زایی و مهم تر از همه باعث پویایی اقتصاد کشور می شود.

 

جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی

اشرف سادات خوانساری توجه به اصلاح الگوی مصرف را یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در اقتصاد مقاومتی داسنت و افزود: است. زنان به عنوان مهم ترین افراد متقاضی تأمین کالای خانگی مطرح هستند که اگر بتوانند به مصرف کالاهای ایرانی بپردازند، قطعا شاهد رونق تولید خواهیم بود.


وی ادامه داد: تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در بین خانواده ها یکی دیگر از اقداماتی است که دست معجزه گر زنان انجام شدنی است، قناعت را نباید با خساست اشتباه گرفت و علیه آن موضع گیری کرد، قناعت به معنای مصرف به مقدار کفایت است.


این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از کالاها هستند که بود و نبودشان تأثیر چندانی در زندگی ندارند اما تبلیغات و چشم و هم چشمی ها باعث می شوند تا نیاز کاذب در مصرف کننده به وجود آید، گفت: زنان می توانند با جلوگیری از تجمل گرایی و اسراف، جامعه را از افتادن در این ورطه نجات دهند .

 

گفت وگو: منیره غلامی توکلی

انتهای پیام/خ

,

ویژگی های عمومی نظام اقتصادی اسلام عبارتند از:

1 . توجه به اجرای همه اصول اقتصادی و قواعد آن، تا نتایجی که نظام به دستیابی آن تمایل دارد، محقق شود.

2. نظام اقتصادی اسلامی، سرشار از ارزش هاست، یعنی نظامی هدف‌دار شمرده می شود و مجموعه ای از ارزش‌ها را برگزیده است و در برابر اخلاق بی‌طرف نیست.

3. نظام اقتصادی اسلام، تحت تأثیر میزان عمل مردم به اخلاق و تعصب دینی آنهاست

4. نظام اقتصادی اسلام، یک نظام پویا است، یعنی در آن قانون ثابتی که همه قوانین را در برگیرد وجود ندارد.

5. این نظام از قواعدی تشکیل می شود که بر جهت دهی به فعالیت های اقتصادی اثرگذار است و روابط اقتصادی بین مردم جامعه را تبیین می کند.

6.اقتصاد اسلامی بر خلاف اقتصاد غربی در جهت اهداف عالیه بشر است و نگاه سرمایه داری و سوسیالیستی را رد می کند .

 

چیزی که امروزه جامعه ما با آن درگیر است، دور شدن علم اقتصاد از نظام اقتصاد اسلامی است و این انحراف اگر چه بنابر نظر برخی بسیار کم است و نادیده گرفته شده است اما باید در نظر داشت هر چه زمان می‌گذرد و به قولی ارتفاع دیوار فاصله‌انداز بیشتر می شود، میزان انحراف بیشتر به چشم خواهد آمد. تورم و گرانی، کم فروشی، گران فروشی، فاصله های طبقاتی زیاد، از کار افتادن چرخ های کارخانه جات صنعتی و در نهایت وابستگی اقتصادی از نتایج نامطلوب بی توجهی به اقتصاد در اسلام است.

 

امروز که کشور در محاصره شدید اقتصادی قرار دارد و " اقتصاد مقاومتی" مهم ترین رویکرد نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شده است، می توان راهکارهای درست رسیدن به اقتصاد مقاومتی را در اقتصادی اسلامی دید.تورم و گرانی یکی از معضلات امروز جامعه اقتصادی ماست که باید دید نظام اقتصادی اسلام چه راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است.

 

میترا خسروبیک، کارشناس مسائل اجتماعی در این زمنیه معتقد است: سه مشکل مهم جامعه ما را تهدید می کند 1- تهاجم فرهنگی که بی رحمانه عقاید و آداب و رسوم ملت مسلمان را هدف قرار داده است 2 – ایجاد اختلاف و رخنه در صفوف یکپارچه و متحد مسلمانان که از ابزارهای کهنه دشمنان است 3 – نابسامانی اقتصادی که نتیجه آن تورم و گرانی بی حساب است که با سوء مدریت خودی ها، یا کارهای حساب شده دشمن خود را بیش از پیش نشان می دهد.

 

 وی با اشاره به اینکه اساس اقتصاد اسلامی در چنین شرایطی توجه بیشتر به اخلاق در اقتصاد از سوی مردم و نظارت و مدیریت بیشتر دولت است، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: ( باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد، با موازین عدل و نرخ هایی که نه به فروشنده زیان برساند و نه به خریدار! و هر گاه کسی پس از نهی تو از احتکار، به چنین کاری دست بزند، او را کیفر کن! و در مجازاتش بکوش، ولی زیاده روی نکن.)

 

خسروبیک ادامه داد: با توجه به همین حدیث می توان گفت: در هجمه سوم دشمنان به جامعه که آن را می توان هجمه اقتصادی نامید، تورم و گرانی تا حدی قابل پذیرش است و نمی توان آن را یک اتفاق پیش بینی نشده دانست اما می توان بر اساس نظارت درست و مدیریت مدبرانه از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد و این جا علاوه بر مردم نقش حاکم شرع در برخورد با عوامل ازیادکننده تورم و گرانی مهم است.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی با سه برداشت از حدیث امام علی (ع) ادامه داد: از آنجایی که در برخی از شرایط، علاوه بر نظارت حکومت بر وضعیت بازار وجود انواع تعزیرات لازم و ضروری است، گفت: از نظر شرع اسلامی، دست قانون‌گذار برای مشخص کردن نرخ کالا بسته نیست اگر چه قیمت یک کالا تابع رضایت خریدار و فروشنده است اما ممکن است در شرایط کنونی حرص و طمع باعث شود بعضی مراعات بعضی دیگر از افراد جامعه را نکنند.

 

در کنار تمام نظارت‌های دولتی بر فروشنده گان و عرضه کنندگان کالا، مردم جامعه به عنوان خریدار نیز در شرایط اقتصاد مقاومتی بر اساس نظام اقتصاد اسلامی باید از منظر اخلاق و سبک زندگی اسلامی نکاتی را رعایت کنند تا کمک‌کننده به احوالات بداقتصادی جامعه باشند.

 

خسروبیک تأکید کرد: سومین برداشت از این حدیث آن است که همه مردم باید در چین زمان های حساسی همکاری نمایند و با خودداری از خرید کالاهای گران، عملا با گران فروشی مبارزه گفتند.

 

حمایت از تولید ملی رکن اصلی پیشرفت اقتصاد یک کشور محسوب می شود. اگر کالاهای تولیدی یک کشور توسط مردم حاضر در همان اقتصاد خریداری و پشتیبانی نشود آن اقتصاد بر زمین خواهد خورد. نهادینه شدن حمایت از تولید ملی در خانواده ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است و در این زمینه باید تلاش شود که محصولات داخلی با کیفیت مطلوب تولید شوند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند. زنان در جامعه باید بدانند که مصرف کالاهای داخلی باعث کاهش بیکاری، اشتغال زایی و مهم تر از همه باعث پویایی اقتصاد کشور می شود.

 

جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی

اشرف سادات خوانساری توجه به اصلاح الگوی مصرف را یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در اقتصاد مقاومتی داسنت و افزود: است. زنان به عنوان مهم ترین افراد متقاضی تأمین کالای خانگی مطرح هستند که اگر بتوانند به مصرف کالاهای ایرانی بپردازند، قطعا شاهد رونق تولید خواهیم بود.


وی ادامه داد: تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در بین خانواده ها یکی دیگر از اقداماتی است که دست معجزه گر زنان انجام شدنی است، قناعت را نباید با خساست اشتباه گرفت و علیه آن موضع گیری کرد، قناعت به معنای مصرف به مقدار کفایت است.


این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از کالاها هستند که بود و نبودشان تأثیر چندانی در زندگی ندارند اما تبلیغات و چشم و هم چشمی ها باعث می شوند تا نیاز کاذب در مصرف کننده به وجود آید، گفت: زنان می توانند با جلوگیری از تجمل گرایی و اسراف، جامعه را از افتادن در این ورطه نجات دهند .

 

گفت وگو: منیره غلامی توکلی

انتهای پیام/خ

,

ویژگی های عمومی نظام اقتصادی اسلام عبارتند از:

1 . توجه به اجرای همه اصول اقتصادی و قواعد آن، تا نتایجی که نظام به دستیابی آن تمایل دارد، محقق شود.

2. نظام اقتصادی اسلامی، سرشار از ارزش هاست، یعنی نظامی هدف‌دار شمرده می شود و مجموعه ای از ارزش‌ها را برگزیده است و در برابر اخلاق بی‌طرف نیست.

3. نظام اقتصادی اسلام، تحت تأثیر میزان عمل مردم به اخلاق و تعصب دینی آنهاست

4. نظام اقتصادی اسلام، یک نظام پویا است، یعنی در آن قانون ثابتی که همه قوانین را در برگیرد وجود ندارد.

5. این نظام از قواعدی تشکیل می شود که بر جهت دهی به فعالیت های اقتصادی اثرگذار است و روابط اقتصادی بین مردم جامعه را تبیین می کند.

6.اقتصاد اسلامی بر خلاف اقتصاد غربی در جهت اهداف عالیه بشر است و نگاه سرمایه داری و سوسیالیستی را رد می کند .

 

چیزی که امروزه جامعه ما با آن درگیر است، دور شدن علم اقتصاد از نظام اقتصاد اسلامی است و این انحراف اگر چه بنابر نظر برخی بسیار کم است و نادیده گرفته شده است اما باید در نظر داشت هر چه زمان می‌گذرد و به قولی ارتفاع دیوار فاصله‌انداز بیشتر می شود، میزان انحراف بیشتر به چشم خواهد آمد. تورم و گرانی، کم فروشی، گران فروشی، فاصله های طبقاتی زیاد، از کار افتادن چرخ های کارخانه جات صنعتی و در نهایت وابستگی اقتصادی از نتایج نامطلوب بی توجهی به اقتصاد در اسلام است.

 

امروز که کشور در محاصره شدید اقتصادی قرار دارد و " اقتصاد مقاومتی" مهم ترین رویکرد نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شده است، می توان راهکارهای درست رسیدن به اقتصاد مقاومتی را در اقتصادی اسلامی دید.تورم و گرانی یکی از معضلات امروز جامعه اقتصادی ماست که باید دید نظام اقتصادی اسلام چه راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است.

 

میترا خسروبیک، کارشناس مسائل اجتماعی در این زمنیه معتقد است: سه مشکل مهم جامعه ما را تهدید می کند 1- تهاجم فرهنگی که بی رحمانه عقاید و آداب و رسوم ملت مسلمان را هدف قرار داده است 2 – ایجاد اختلاف و رخنه در صفوف یکپارچه و متحد مسلمانان که از ابزارهای کهنه دشمنان است 3 – نابسامانی اقتصادی که نتیجه آن تورم و گرانی بی حساب است که با سوء مدریت خودی ها، یا کارهای حساب شده دشمن خود را بیش از پیش نشان می دهد.

 

 وی با اشاره به اینکه اساس اقتصاد اسلامی در چنین شرایطی توجه بیشتر به اخلاق در اقتصاد از سوی مردم و نظارت و مدیریت بیشتر دولت است، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: ( باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد، با موازین عدل و نرخ هایی که نه به فروشنده زیان برساند و نه به خریدار! و هر گاه کسی پس از نهی تو از احتکار، به چنین کاری دست بزند، او را کیفر کن! و در مجازاتش بکوش، ولی زیاده روی نکن.)

 

خسروبیک ادامه داد: با توجه به همین حدیث می توان گفت: در هجمه سوم دشمنان به جامعه که آن را می توان هجمه اقتصادی نامید، تورم و گرانی تا حدی قابل پذیرش است و نمی توان آن را یک اتفاق پیش بینی نشده دانست اما می توان بر اساس نظارت درست و مدیریت مدبرانه از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد و این جا علاوه بر مردم نقش حاکم شرع در برخورد با عوامل ازیادکننده تورم و گرانی مهم است.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی با سه برداشت از حدیث امام علی (ع) ادامه داد: از آنجایی که در برخی از شرایط، علاوه بر نظارت حکومت بر وضعیت بازار وجود انواع تعزیرات لازم و ضروری است، گفت: از نظر شرع اسلامی، دست قانون‌گذار برای مشخص کردن نرخ کالا بسته نیست اگر چه قیمت یک کالا تابع رضایت خریدار و فروشنده است اما ممکن است در شرایط کنونی حرص و طمع باعث شود بعضی مراعات بعضی دیگر از افراد جامعه را نکنند.

 

در کنار تمام نظارت‌های دولتی بر فروشنده گان و عرضه کنندگان کالا، مردم جامعه به عنوان خریدار نیز در شرایط اقتصاد مقاومتی بر اساس نظام اقتصاد اسلامی باید از منظر اخلاق و سبک زندگی اسلامی نکاتی را رعایت کنند تا کمک‌کننده به احوالات بداقتصادی جامعه باشند.

 

خسروبیک تأکید کرد: سومین برداشت از این حدیث آن است که همه مردم باید در چین زمان های حساسی همکاری نمایند و با خودداری از خرید کالاهای گران، عملا با گران فروشی مبارزه گفتند.

 

حمایت از تولید ملی رکن اصلی پیشرفت اقتصاد یک کشور محسوب می شود. اگر کالاهای تولیدی یک کشور توسط مردم حاضر در همان اقتصاد خریداری و پشتیبانی نشود آن اقتصاد بر زمین خواهد خورد. نهادینه شدن حمایت از تولید ملی در خانواده ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است و در این زمینه باید تلاش شود که محصولات داخلی با کیفیت مطلوب تولید شوند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند. زنان در جامعه باید بدانند که مصرف کالاهای داخلی باعث کاهش بیکاری، اشتغال زایی و مهم تر از همه باعث پویایی اقتصاد کشور می شود.

 

جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی

اشرف سادات خوانساری توجه به اصلاح الگوی مصرف را یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در اقتصاد مقاومتی داسنت و افزود: است. زنان به عنوان مهم ترین افراد متقاضی تأمین کالای خانگی مطرح هستند که اگر بتوانند به مصرف کالاهای ایرانی بپردازند، قطعا شاهد رونق تولید خواهیم بود.


وی ادامه داد: تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در بین خانواده ها یکی دیگر از اقداماتی است که دست معجزه گر زنان انجام شدنی است، قناعت را نباید با خساست اشتباه گرفت و علیه آن موضع گیری کرد، قناعت به معنای مصرف به مقدار کفایت است.


این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از کالاها هستند که بود و نبودشان تأثیر چندانی در زندگی ندارند اما تبلیغات و چشم و هم چشمی ها باعث می شوند تا نیاز کاذب در مصرف کننده به وجود آید، گفت: زنان می توانند با جلوگیری از تجمل گرایی و اسراف، جامعه را از افتادن در این ورطه نجات دهند .

 

گفت وگو: منیره غلامی توکلی

انتهای پیام/خ

,

ویژگی های عمومی نظام اقتصادی اسلام عبارتند از:

1 . توجه به اجرای همه اصول اقتصادی و قواعد آن، تا نتایجی که نظام به دستیابی آن تمایل دارد، محقق شود.

2. نظام اقتصادی اسلامی، سرشار از ارزش هاست، یعنی نظامی هدف‌دار شمرده می شود و مجموعه ای از ارزش‌ها را برگزیده است و در برابر اخلاق بی‌طرف نیست.

3. نظام اقتصادی اسلام، تحت تأثیر میزان عمل مردم به اخلاق و تعصب دینی آنهاست

4. نظام اقتصادی اسلام، یک نظام پویا است، یعنی در آن قانون ثابتی که همه قوانین را در برگیرد وجود ندارد.

5. این نظام از قواعدی تشکیل می شود که بر جهت دهی به فعالیت های اقتصادی اثرگذار است و روابط اقتصادی بین مردم جامعه را تبیین می کند.

6.اقتصاد اسلامی بر خلاف اقتصاد غربی در جهت اهداف عالیه بشر است و نگاه سرمایه داری و سوسیالیستی را رد می کند .

,

ویژگی های عمومی نظام اقتصادی اسلام عبارتند از:

, ویژگی های عمومی نظام اقتصادی اسلام عبارتند از:, ویژگی های عمومی نظام اقتصادی اسلام عبارتند از:,

1 . توجه به اجرای همه اصول اقتصادی و قواعد آن، تا نتایجی که نظام به دستیابی آن تمایل دارد، محقق شود.

, 1 . توجه به اجرای همه اصول اقتصادی و قواعد آن، تا نتایجی که نظام به دستیابی آن تمایل دارد، محقق شود., 1 . توجه به اجرای همه اصول اقتصادی و قواعد آن، تا نتایجی که نظام به دستیابی آن تمایل دارد، محقق شود.,

2. نظام اقتصادی اسلامی، سرشار از ارزش هاست، یعنی نظامی هدف‌دار شمرده می شود و مجموعه ای از ارزش‌ها را برگزیده است و در برابر اخلاق بی‌طرف نیست.

, 2. نظام اقتصادی اسلامی، سرشار از ارزش هاست، یعنی نظامی هدف‌دار شمرده می شود و مجموعه ای از ارزش‌ها را برگزیده است و در برابر اخلاق بی‌طرف نیست., 2. نظام اقتصادی اسلامی، سرشار از ارزش هاست، یعنی نظامی هدف‌دار شمرده می شود و مجموعه ای از ارزش‌ها را برگزیده است و در برابر اخلاق بی‌طرف نیست.,

3. نظام اقتصادی اسلام، تحت تأثیر میزان عمل مردم به اخلاق و تعصب دینی آنهاست

, 3. نظام اقتصادی اسلام، تحت تأثیر میزان عمل مردم به اخلاق و تعصب دینی آنهاست, 3. نظام اقتصادی اسلام، تحت تأثیر میزان عمل مردم به اخلاق و تعصب دینی آنهاست,

4. نظام اقتصادی اسلام، یک نظام پویا است، یعنی در آن قانون ثابتی که همه قوانین را در برگیرد وجود ندارد.

, 4. نظام اقتصادی اسلام، یک نظام پویا است، یعنی در آن قانون ثابتی که همه قوانین را در برگیرد وجود ندارد., 4. نظام اقتصادی اسلام، یک نظام پویا است، یعنی در آن قانون ثابتی که همه قوانین را در برگیرد وجود ندارد.,

5. این نظام از قواعدی تشکیل می شود که بر جهت دهی به فعالیت های اقتصادی اثرگذار است و روابط اقتصادی بین مردم جامعه را تبیین می کند.

, 5. این نظام از قواعدی تشکیل می شود که بر جهت دهی به فعالیت های اقتصادی اثرگذار است و روابط اقتصادی بین مردم جامعه را تبیین می کند., 5. این نظام از قواعدی تشکیل می شود که بر جهت دهی به فعالیت های اقتصادی اثرگذار است و روابط اقتصادی بین مردم جامعه را تبیین می کند.,

6.اقتصاد اسلامی بر خلاف اقتصاد غربی در جهت اهداف عالیه بشر است و نگاه سرمایه داری و سوسیالیستی را رد می کند .

, 6.اقتصاد اسلامی بر خلاف اقتصاد غربی در جهت اهداف عالیه بشر است و نگاه سرمایه داری و سوسیالیستی را رد می کند ., 6.اقتصاد اسلامی بر خلاف اقتصاد غربی در جهت اهداف عالیه بشر است و نگاه سرمایه داری و سوسیالیستی را رد می کند .,

 

,

چیزی که امروزه جامعه ما با آن درگیر است، دور شدن علم اقتصاد از نظام اقتصاد اسلامی است و این انحراف اگر چه بنابر نظر برخی بسیار کم است و نادیده گرفته شده است اما باید در نظر داشت هر چه زمان می‌گذرد و به قولی ارتفاع دیوار فاصله‌انداز بیشتر می شود، میزان انحراف بیشتر به چشم خواهد آمد. تورم و گرانی، کم فروشی، گران فروشی، فاصله های طبقاتی زیاد، از کار افتادن چرخ های کارخانه جات صنعتی و در نهایت وابستگی اقتصادی از نتایج نامطلوب بی توجهی به اقتصاد در اسلام است.

, چیزی که امروزه جامعه ما با آن درگیر است، دور شدن علم اقتصاد از نظام اقتصاد اسلامی است و این انحراف اگر چه بنابر نظر برخی بسیار کم است و نادیده گرفته شده است اما باید در نظر داشت هر چه زمان می‌گذرد و به قولی ارتفاع دیوار فاصله‌انداز بیشتر می شود، میزان انحراف بیشتر به چشم خواهد آمد., تورم و گرانی، کم فروشی، گران فروشی، فاصله های طبقاتی زیاد، از کار افتادن چرخ های کارخانه جات صنعتی و در نهایت وابستگی اقتصادی از نتایج نامطلوب بی توجهی به اقتصاد در اسلام است.,

 

,

امروز که کشور در محاصره شدید اقتصادی قرار دارد و " اقتصاد مقاومتی" مهم ترین رویکرد نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شده است، می توان راهکارهای درست رسیدن به اقتصاد مقاومتی را در اقتصادی اسلامی دید.تورم و گرانی یکی از معضلات امروز جامعه اقتصادی ماست که باید دید نظام اقتصادی اسلام چه راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است.

, امروز که کشور در محاصره شدید اقتصادی قرار دارد و " اقتصاد مقاومتی" مهم ترین رویکرد نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شده است، می توان راهکارهای درست رسیدن به اقتصاد مقاومتی را در اقتصادی اسلامی دید., تورم و گرانی یکی از معضلات امروز جامعه اقتصادی ماست که باید دید نظام اقتصادی اسلام چه راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است.,

 

,

میترا خسروبیک، کارشناس مسائل اجتماعی در این زمنیه معتقد است: سه مشکل مهم جامعه ما را تهدید می کند 1- تهاجم فرهنگی که بی رحمانه عقاید و آداب و رسوم ملت مسلمان را هدف قرار داده است 2 – ایجاد اختلاف و رخنه در صفوف یکپارچه و متحد مسلمانان که از ابزارهای کهنه دشمنان است 3 – نابسامانی اقتصادی که نتیجه آن تورم و گرانی بی حساب است که با سوء مدریت خودی ها، یا کارهای حساب شده دشمن خود را بیش از پیش نشان می دهد.

, میترا خسروبیک، کارشناس مسائل اجتماعی در این زمنیه معتقد است: سه مشکل مهم جامعه ما را تهدید می کند 1- تهاجم فرهنگی که بی رحمانه عقاید و آداب و رسوم ملت مسلمان را هدف قرار داده است 2 – ایجاد اختلاف و رخنه در صفوف یکپارچه و متحد مسلمانان که از ابزارهای کهنه دشمنان است 3 – نابسامانی اقتصادی که نتیجه آن تورم و گرانی بی حساب است که با سوء مدریت خودی ها، یا کارهای حساب شده دشمن خود را بیش از پیش نشان می دهد.,

 

,

 وی با اشاره به اینکه اساس اقتصاد اسلامی در چنین شرایطی توجه بیشتر به اخلاق در اقتصاد از سوی مردم و نظارت و مدیریت بیشتر دولت است، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: ( باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد، با موازین عدل و نرخ هایی که نه به فروشنده زیان برساند و نه به خریدار! و هر گاه کسی پس از نهی تو از احتکار، به چنین کاری دست بزند، او را کیفر کن! و در مجازاتش بکوش، ولی زیاده روی نکن.)

,  وی با اشاره به اینکه اساس اقتصاد اسلامی در چنین شرایطی توجه بیشتر به اخلاق در اقتصاد از سوی مردم و نظارت و مدیریت بیشتر دولت است، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: ( باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد، با موازین عدل و نرخ هایی که نه به فروشنده زیان برساند و نه به خریدار! و هر گاه کسی پس از نهی تو از احتکار، به چنین کاری دست بزند، او را کیفر کن! و در مجازاتش بکوش، ولی زیاده روی نکن.),

 

,

خسروبیک ادامه داد: با توجه به همین حدیث می توان گفت: در هجمه سوم دشمنان به جامعه که آن را می توان هجمه اقتصادی نامید، تورم و گرانی تا حدی قابل پذیرش است و نمی توان آن را یک اتفاق پیش بینی نشده دانست اما می توان بر اساس نظارت درست و مدیریت مدبرانه از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد و این جا علاوه بر مردم نقش حاکم شرع در برخورد با عوامل ازیادکننده تورم و گرانی مهم است.

, خسروبیک ادامه داد: با توجه به همین حدیث می توان گفت: در هجمه سوم دشمنان به جامعه که آن را می توان هجمه اقتصادی نامید، تورم و گرانی تا حدی قابل پذیرش است و نمی توان آن را یک اتفاق پیش بینی نشده دانست اما می توان بر اساس نظارت درست و مدیریت مدبرانه از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد و این جا علاوه بر مردم نقش حاکم شرع در برخورد با عوامل ازیادکننده تورم و گرانی مهم است.,

 

,

این کارشناس مسائل اجتماعی با سه برداشت از حدیث امام علی (ع) ادامه داد: از آنجایی که در برخی از شرایط، علاوه بر نظارت حکومت بر وضعیت بازار وجود انواع تعزیرات لازم و ضروری است، گفت: از نظر شرع اسلامی، دست قانون‌گذار برای مشخص کردن نرخ کالا بسته نیست اگر چه قیمت یک کالا تابع رضایت خریدار و فروشنده است اما ممکن است در شرایط کنونی حرص و طمع باعث شود بعضی مراعات بعضی دیگر از افراد جامعه را نکنند.

, این کارشناس مسائل اجتماعی با سه برداشت از حدیث امام علی (ع) ادامه داد: از آنجایی که در برخی از شرایط، علاوه بر نظارت حکومت بر وضعیت بازار وجود انواع تعزیرات لازم و ضروری است، گفت: از نظر شرع اسلامی، دست قانون‌گذار برای مشخص کردن نرخ کالا بسته نیست اگر چه قیمت یک کالا تابع رضایت خریدار و فروشنده است اما ممکن است در شرایط کنونی حرص و طمع باعث شود بعضی مراعات بعضی دیگر از افراد جامعه را نکنند.,

 

,

در کنار تمام نظارت‌های دولتی بر فروشنده گان و عرضه کنندگان کالا، مردم جامعه به عنوان خریدار نیز در شرایط اقتصاد مقاومتی بر اساس نظام اقتصاد اسلامی باید از منظر اخلاق و سبک زندگی اسلامی نکاتی را رعایت کنند تا کمک‌کننده به احوالات بداقتصادی جامعه باشند.

, در کنار تمام نظارت‌های دولتی بر فروشنده گان و عرضه کنندگان کالا، مردم جامعه به عنوان خریدار نیز در شرایط اقتصاد مقاومتی بر اساس نظام اقتصاد اسلامی باید از منظر اخلاق و سبک زندگی اسلامی نکاتی را رعایت کنند تا کمک‌کننده به احوالات بداقتصادی جامعه باشند.,

 

,

خسروبیک تأکید کرد: سومین برداشت از این حدیث آن است که همه مردم باید در چین زمان های حساسی همکاری نمایند و با خودداری از خرید کالاهای گران، عملا با گران فروشی مبارزه گفتند.

, خسروبیک تأکید کرد: سومین برداشت از این حدیث آن است که همه مردم باید در چین زمان های حساسی همکاری نمایند و با خودداری از خرید کالاهای گران، عملا با گران فروشی مبارزه گفتند., خسروبیک تأکید کرد: سومین برداشت از این حدیث آن است که همه مردم باید در چین زمان های حساسی همکاری نمایند و با خودداری از خرید کالاهای گران، عملا با گران فروشی مبارزه گفتند., خسروبیک تأکید کرد: سومین برداشت از این حدیث آن است که همه مردم باید در چین زمان های حساسی همکاری نمایند و با خودداری از خرید کالاهای گران، عملا با گران فروشی مبارزه گفتند.,

 

,

حمایت از تولید ملی رکن اصلی پیشرفت اقتصاد یک کشور محسوب می شود. اگر کالاهای تولیدی یک کشور توسط مردم حاضر در همان اقتصاد خریداری و پشتیبانی نشود آن اقتصاد بر زمین خواهد خورد. نهادینه شدن حمایت از تولید ملی در خانواده ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است و در این زمینه باید تلاش شود که محصولات داخلی با کیفیت مطلوب تولید شوند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند. زنان در جامعه باید بدانند که مصرف کالاهای داخلی باعث کاهش بیکاری، اشتغال زایی و مهم تر از همه باعث پویایی اقتصاد کشور می شود.

, حمایت از تولید ملی رکن اصلی پیشرفت اقتصاد یک کشور محسوب می شود. اگر کالاهای تولیدی یک کشور توسط مردم حاضر در همان اقتصاد خریداری و پشتیبانی نشود آن اقتصاد بر زمین خواهد خورد. نهادینه شدن حمایت از تولید ملی در خانواده ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است و در این زمینه باید تلاش شود که محصولات داخلی با کیفیت مطلوب تولید شوند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند. زنان در جامعه باید بدانند که مصرف کالاهای داخلی باعث کاهش بیکاری، اشتغال زایی و مهم تر از همه باعث پویایی اقتصاد کشور می شود., , .,

 

,

جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی

, جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی, جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی, جایگزین کردن تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی,

اشرف سادات خوانساری توجه به اصلاح الگوی مصرف را یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در اقتصاد مقاومتی داسنت و افزود: است. زنان به عنوان مهم ترین افراد متقاضی تأمین کالای خانگی مطرح هستند که اگر بتوانند به مصرف کالاهای ایرانی بپردازند، قطعا شاهد رونق تولید خواهیم بود.

, اشرف سادات خوانساری توجه به اصلاح الگوی مصرف را یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در اقتصاد مقاومتی داسنت و افزود: است. زنان به عنوان مهم ترین افراد متقاضی تأمین کالای خانگی مطرح هستند که اگر بتوانند به مصرف کالاهای ایرانی بپردازند، قطعا شاهد رونق تولید خواهیم بود., .,


وی ادامه داد: تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در بین خانواده ها یکی دیگر از اقداماتی است که دست معجزه گر زنان انجام شدنی است، قناعت را نباید با خساست اشتباه گرفت و علیه آن موضع گیری کرد، قناعت به معنای مصرف به مقدار کفایت است.

,
, وی ادامه داد: تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در بین خانواده ها یکی دیگر از اقداماتی است که دست معجزه گر زنان انجام شدنی است، قناعت را نباید با خساست اشتباه گرفت و علیه آن موضع گیری کرد، قناعت به معنای مصرف به مقدار کفایت است., .,


این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از کالاها هستند که بود و نبودشان تأثیر چندانی در زندگی ندارند اما تبلیغات و چشم و هم چشمی ها باعث می شوند تا نیاز کاذب در مصرف کننده به وجود آید، گفت: زنان می توانند با جلوگیری از تجمل گرایی و اسراف، جامعه را از افتادن در این ورطه نجات دهند .

,
, این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از کالاها هستند که بود و نبودشان تأثیر چندانی در زندگی ندارند اما تبلیغات و چشم و هم چشمی ها باعث می شوند تا نیاز کاذب در مصرف کننده به وجود آید، گفت: زنان می توانند با جلوگیری از تجمل گرایی و اسراف، جامعه را از افتادن در این ورطه نجات دهند .,

 

,

گفت وگو: منیره غلامی توکلی

, گفت وگو: منیره غلامی توکلی, منیره غلامی توکلی,

انتهای پیام/خ

, انتهای پیام/خ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه