اخبار داغ

واکاوی بیانات رهبر معظم انقلاب و عملکرد جمهوری اسلامی در مقابله با تهدیدات

واکاوی بیانات رهبر معظم انقلاب و عملکرد جمهوری اسلامی در مقابله با تهدیدات
همانطور که مقامات ایران در بالاترین سطوح اعلام کرده‌اند، راهبرد کشور در برخورد با تهدیدات در خارج از مرزها و برخورد سخت با گروه‌های تروریستی تهدیدکننده و پاسخ قاطع به ایجادکنندگان و حامیان آنهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در آستانه روز پاسدار و همچنین سوم خرداد سالروز عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) به برخی خبرها مبنی بر تلاش مشترک دشمنان و برخی مسئولان سفیه و بی‌خرد منطقه خلیج فارس برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به نزدیکی مرزهای ایران اشاره و تأکید کردند: «پاسداران انقلاب اسلامی و همه پاسداران حریم امنیت ملی در نیروهای مسلح هوشیار و بیدارند و اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این بیانات نشانگر تحرکاتی در مرزهای شرقی و غربی کشور برای به راه انداختن جنگ‌های نیابتی و درگیر کردن جمهوری اسلامی ایران است که از چند ماه قبل در عراق آغاز شد و امروز در مرزهای شرقی کشور دنبال می‌شود.

,


دفتر طالبان در قطر

,


دفتر طالبان در قطر

, ,
,

 

,

سه شنبه 29 اردیبهشت ماه نیز رسانه‌های ایرانی خبر دادند که هیأت سیاسی طالبان افغانستان به‌ رهبری «طیب آغا» مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر به ایران سفر کرده است.

,

سفری که «محمد‌ اسماعیل قاسم‌یار»، عضو کمیته روابط بین‌الملل شورای‌ عالی صلح افغانستان و وحید مژده، از مسئولان وزارت ‌خارجه افغانستان در دوران طالبان نیز آن را تایید کردند و مژده در این خصوص گفت: «این سفر به‌ دنبال نشست «پگواش» در قطر صورت گرفت که در آن طالبان و نمایندگانی از دولت افغانستان به‌ صورت غیر رسمی با هم ملاقات داشتند. بعد از این نشست، طالبان به دعوت مقامات ایرانی به تهران رفتند و درباره مسائل مورد علاقه، به تبادل نظر پرداختند. گروه داعش در بعضی از مناطق افغانستان فعالیت خود را آغاز کرده‌ و حتی دست به عملیات نظامی زده‌ است. ایران که مرزهایی طولانی‌ با افغانستان دارد، نگران است مبادا در مرزهای شرقی‌اش با همان مسائلی مواجه شود که در مرزهای غربی، به‌ ویژه با عراق، با آن مواجه است. مقامات ایرانی می‌خواستند از طالبان بشنوند که این گزارش‌ها به‌ویژه در شرق افغانستان و برخورد نظامی بین طالبان و داعش در این مناطق تا چه حد درست و این خطر چقدر جدی است. از طرف دیگر طالبان نگران انگیزه‌هایی هستند که ممکن است موجب قدرت‌گرفتن داعش در افغانستان شود.»

,

 

,


حضور مستشاران ایرانی در عراق برای مقابله با داعش

,


حضور مستشاران ایرانی در عراق برای مقابله با داعش

, ,
,

 

,

داعش در مرزهای غربی ایران طی یک سال گذشته قدرت زیادی کسب کرده و علاوه بر سوریه توانست بیش از یک سوم عراق را تحت اشغال خود در آورد که راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت و مقابله با این بحران کمک‌های نظامی و سیاسی به دولت بغداد بود که شامل ارسال تجهیزات نظامی و نیز اعزام مستشاران کشورمان برای سامان دهی به ارتش از هم پاشیده عراق و سازماندهی گروه‌های مقاومت مردمی در مقابله با داعش بود که پس از گذشت یکسال از این بحران شاهد هستیم در مرحله اول توسعه طلبی ارضی داعش متوقف و در مرحله دوم این گروه تروریستی هر روز از مناطق اشغال شده عقب نشینی می‌کند.

,

این راهبرد باعث شد که گروه تروریستی داعش که تا 40 کیلومتری مرزهای کشورمان پیش روی کرده و رویای تصرف ایران را نیز در سر داشت، اکنون در فاصله بیش از 300 کیلومتری ایران عقب رانده شده و هر روز طعم شکست‌های جدیدی را از رزمندگان مقاومت و ارتش عراق با کمک مستشاران ایرانی بچشد.

,

 

,


امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش

,


امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش

, ,
,

 

,

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همین خصوص یکشنبه مهمان مجلس بود تا گزارشی از عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدید داعش ارائه دهد.

,

وی در این خصوص گفت: در سال گذشته همین موقع بود که ستادکل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند. این گروهک‌ در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بود تا در زمان ورود، با ترور، انفجار، آشوب کند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.

,

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ما در کمتر از سه روز 5 تیپ رزمی را برای مقابله با آنها سازماندهی کردیم و نیروهای پیاده و بالگرد شناسایی ما تا 40 کیلومتر به داخل خاک عراق رفتند و توپخانه‌هایمان را ثبت تیر کردیم.

,

پوردستان گفت: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند.

,

این سخنان نشان از آمادگی کامل نیروهای نظامی کشورمان در مقابله با تهدید داعش در خارج از مرزها دارد.

,

 

,


مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع)

,


مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع)

, ,
,

 

,

با مروری دوباره بر سخنان مقام معظم رهبری و سخنان اخیر مقامات نظامی کشورمان می‌توان این گونه برداشت کرد که کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان که توانایی کافی برای تأمین امنیت در سرزمین خود را ندارند، امروز تبدیل به فرصتی برای عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه و محیط بین‌الملل شده‌اند تا با استفاده از گروه تروریستی دست ساز داعش امنیت کشورمان را به خطر انداخته و ایران را به صحنه نبرد بکشانند.

,

اما همانطور که مقامات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح اعلام کرده‌اند، اولاً راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برخورد با تهدیدات، دفاع خارج از مرزها و عدم اجازه به نزدیک شدن تهدید به مرزهای کشور و دوماً برخورد سخت با این گروه‌های تروریستی و پاسخی قاطع به ایجاد کنندگان و حامیان آنهاست؛ راهبردی که بعد از جنگ تحمیلی به درستی دنبال شده و پاسخ‌ خود را نیز گرفته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه