اخبار داغ

دکتر زهره الهیان:

مردم را به تغذیه سالم حساس کنیم/ وجود برخی بیماری‌ها به علت نظارت ناکافی

مردم را به تغذیه سالم حساس کنیم/ وجود برخی بیماری‌ها به علت نظارت ناکافی
یک نماینده سابق مجلس با اشاره به تاثیر تغذیه ناسالم به سلامت گفت: مردم را با فرهنگ‌سازی به تغذیه سالم و سبک زندگی حساس کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر زهره الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری سینا، درباره کاربرد سموم و آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی و مواد غذایی همچنین تاثیر آن بر مادران باردار و جنین گفت: تاثیرات این سموم بر مواد غذایی منجر به یک تغذیه ناسالم می‌شود که اثرات خود را بر سلامت جسم و به شکل غیر مستقیم بر روح و روان افراد بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری سینا,



وی با بیان این‌که نظارت کافی بر طرز تهیه مواد غذایی و رعایت استاندارد‌ها وجود ندارد، ابراز داشت: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان استاندارد، موسسه استاندارد و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت باید برنامه‌ریزی جدی‌تری در این باره داشته باشند.

,
,
,



نظارت بر سموم محصولات کشاوزی برای حفظ سلامت مادر و جنین ضروری است

این نماینده سابق مجلس با تاکید به این‌که باید بر تهیه مواد غذایی در زمین‌های کشاورزی و کارخانه‌ها نظارت شود، افزود: بخشی از سرطان‌ها و بیماری‌های صعب‌العلاج ناشی از نظارت ناکافی بر این مواد غذایی هستند که در این زمینه مادران باردار جزو حساسترین قشر هستند و کوچک‌ترین تغییرات بر مادر و جنین تاثیر گذار است.

,
,
, نظارت بر سموم محصولات کشاوزی برای حفظ سلامت مادر و جنین ضروری است,
,
,



الهیان با اشاره به این‌که مشکلات ساختاری در حوزه مواد غذایی ناسالم وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است ساختار معاونت غذا، دارو و بهداشت کفایت لازم را برای نظارت مواد غذایی نداشته باشند که اگر این‌گونه است مجلس و وزارت بهداشت باید به سمت ارتقای ساختار برای نظارت بهینه بر تولید مواد غذایی حرکت کنند.

,
,
,



وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌هایی برای تغییر ساختار و قوانین انجام شود، در غیر این صورت ما همچنان با مشکلاتی در حوزه مواد غذایی ناسالم مواجه هستیم که تاثیرات ناگواری را بر جامعه، مادران باردار و جنین می‌گذارد.

,
,
,



الهیان اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا مردم در بحث تغذیه حساس شوند و دقت بیشتری بر تغذیه سالم و سبک زندگی خود داشته باشند در این باره باید توجه مسئولان به نارسایی‌های غذایی جلب شود.

,
,
,



انتهای پیام/خ

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه