اخبار داغ

شمخانی: تداوم مذاکرات هسته ای با حفظ خطوط قرمز/ هیچ زورگویی را نمی پذیریم

شمخانی: تداوم مذاکرات هسته ای با حفظ خطوط قرمز/ هیچ زورگویی را نمی پذیریم
دبیر شورای عالی امنیت ملی به موضوع مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اشاره کرد و با تاکید بر اراده کشورمان برای تداوم مذاکرات با حفظ خطوط قرمز ، پذیرش هرگونه زیاده خواهی و زورگویی را رد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی شمخانی این مطلب را روز دوشنبه در مراسم روز بزرگداشت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و در جمع دانشگاهیان بیان کرد.

وی ادامه داد: همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق فرآیندهای معمول و صرفا در زمینه هسته ای خواهد بود و هیچ فرآیندی خارج از قوانین بین المللی مصوب و یا دسترسی های فراتر از پروتکل الحاقی قابل پذیرش نیست.

شمخانی با اشاره به تقارن سوم خردادماه امسال با ایام ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) اظهار داشت: رمز پیروزی جاودانه رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، الگو گرفتن از فرزندان علی بن ابی طالب (ع) در شهادت طلبی، وفاداری به آرمان ها و دعا و نیایش خالصانه به درگاه حق می باشد.

وی رخدادهایی که منجر به اشغال خرمشهر و بازپس گیری آن از سوی سربازان پا در رکاب امام خمینی (ره) گردید را تاریخ مجسم غلبه اراده ملت ایران بر خوی تجاوزگری و جنایت پیشه گی نظام سلطه عنوان کرد و افزود: خرمشهر نماد قدرت و عزم راسخ ملت ایران برای دفاع از اعتبار انقلاب اسلامی و تحقق وعده نصرت خداوند برای همیشه تاریخ است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر تکرارپذیری حماسه خرمشهر در عرصه های مختلف سیاسی، دفاعی، اقتصادی و اجتماعی افزود: سوم خرداد که خردمندانه آن را «روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی» نامگذاری نموده اند تنها یک روز در تقویت دفاع هست ساله نیست بلکه یک مکتب الهام بخش برای الگوگیری و عبرت پذیری در مسیر عبور از موانع واقعی و ساختگی پیش روی کشور است.

وی افزود: آزادی خرمشهر نشان داد که فرجام محتوم ایثار و مقاومت، پیروزی است و در سخت ترین شرایط نیز می توان با قدرت ایمان و اراده بر مجهزترین و بزرگترین ارتش ها غلبه کرد.

به گزارش ایرنا، علی شمخانی بر ضرورت بهره گیری بخش های مختلف کشور از الگوهای مدیریت جهادی و دانش برگرفته از تجارب دفاع مقدس تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تفکر خلاقانه به همراه پشتکار، فداکاری و خطرپذیری معقول آموزه های مکتب خرمشهر است که با تمسک به آن می توان با عبور سیم های خاردار، میادین مین و کانال های انفجاری که در قالب تحریم، تهدید و تطمیع پیشروی و بالندگی مردم ایران قرار گرفته است غلبه کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی سرنوشت گروه های تکفیری و تروریستی و متجاوزان منطقه ای را با فرجام صدام و بعثیون جنایتکار قابل تطبیق عنوان کرد و اظهار داشت: صدام و حامیانش که مفتضحانه از خرمشهر بیرون رانده شدند امروز نه تنها در عراق نیستند بلکه از صحنه روزگار نیز محو شدند.

وی افزود: شناخت درست فرصت ها و آسیب پذیری ها و باقی ماندن زیر پرچمدار انقلاب اسلامی و ولایت فقیه موجب تبدیل ایران به قدرت اول منطقه و لنگرگاهی برای ثبات و امنیت حتی برای دیگر کشورها شده است.

شمخانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به تحولات منطقه و نقش نظام سلطه در ایجاد نا امنی و بی ثباتی در کشورهای مستقل تصریح کرد: مردم و برخی مسوولین خردمند کشورهای منطقه به خوبی دریافته اند که آمریکا و غرب صرفا به دنبال درگیرسازی ظرفیت های انسانی و تاراج منابع مادی کشورهای منطقه از طریق ایجاد بحران های ساختگی و اختلافات جعلی بوده و هرگز اقدامی در جهت ایجاد امنیت و رفاه در منطقه نخواهند کرد.

نماینده مقام معظم رهبری با تشریح تغییرات اخیر در مناطق درگیری ارتش عراق با داعش در استان الانبار این کشور افزود: هر زمان که نیروهای مردمی و ارتش عراق شروع به پیشروی در برابر داعش می کنند ، دستگاه های تبلیغاتی و سیاسی غرب مشغول فضاسازی علیه آن ها می شوند و با جعل و دروغ پردازی تلاش می کنند مانع از پیروزی در مقابل تروریست ها شوند.

علی شمخانی بحران یمن را آزمونی دشوار برای سازمان ملل ، کشورهای همسایه و نهادهای بین المللی دانست و اظهار داشت: تاریخ در مورد نهادهای بین المللی و کشورهایی که با سکوت و یا همراهی با متجاوزان موجب کشتار بیشتر مردم بی گناه و تخریب زیر ساخت های یک کشور مستقل شده اند قضاوتی تلخ خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین یادآور شد ایران به میانجیگری و اعلام سازمان ملل در رساندن کمک های انساندوستانه به مردم یمن اعتماد کرد اما اگر مشخص شود این کمک ها تحت شرایط محاصره و ادامه بمباران ها به دست نیازمندان و مجروحان نخواهد رسید ، اقدامات دیگری صورت خواهد گرفت.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته ای پرداخت و با تاکید بر اراده ایران برای تداوم مذاکرات با حفظ خطوط قرمز ، پذیرش هرگونه زیاده خواهی و زورگویی را رد کرد.

وی گفت: همکاری های ایران با آژانس مطابق با فرآیندهای معمول و صرفا در زمینه تاسیسات هسته ای خواهد بود و هیچ فرآیندی خارج از قوانین بین المللی مصوب و یا دسترسی های فراتر از پروتکل الحاقی قابل پذیرش نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان مراسم سخنرانی در نشستی صمیمی به سووالات دانشجویان در موضوعات بین المللی ، منطقه ای و داخلی پاسخ داد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه