اخبار داغ

از جنگیدن با دست خالی تا غنیمت گرفتن یخچال حاوی کمپوت/برای اولین بار در تاریخ، خرمشهر با افتخار به ایران بازگشت

از جنگیدن با دست خالی تا غنیمت گرفتن یخچال حاوی کمپوت/برای اولین بار در تاریخ، خرمشهر با افتخار به ایران بازگشت
محسن فرخی یکی از رزمندگان استان مرکزی حاضر در عملیات بیت المقدس ضمن تشریح این عملیات، گفت: خرمشهر برخلاف دوره های قبل که با ذلت و دادن باج از دشمن بازپس گیری می شد، این بار با اقتدار، عزت و افتخار به ایران بازگشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار آفتاب، محسن فرخی، یکی از رزمندگان استان مرکزی که تمام مراحل عملیات بیت المقدس حضور داشته است، در نشست صمیمی «خرمشهر، دروازه ای رو به آسمان» که در دفتر این پایگاه خبری برگزار شد، گفت: رزمندگان استان مرکزی جزء بهترین، صادق ترین و دلاورترین رزمندگان بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از دیار آفتاب، محسن فرخی، یکی از رزمندگان استان مرکزی که تمام مراحل عملیات بیت المقدس حضور داشته است، در نشست صمیمی «خرمشهر، دروازه ای رو به آسمان» که در دفتر این پایگاه خبری برگزار شد، گفت: رزمندگان استان مرکزی جزء بهترین، صادق ترین و دلاورترین رزمندگان بودند., دیار آفتاب, دیار آفتاب,

فرخی با اشاره به اینکه من در جمع رزمندگان سراسر کشور با افتخار اظهار می کنم که از رزمندگان استان مرکزی هستم، اظهار کرد: عملیات بیت المقدس، تنها عملیات تاکتیکی که در دانشگاه ها و ارتش های جهان به عنوان یک بسته نظامی آموزشی مورد قبول واقع شده است، در منطقه ای به طول 120 و عرض 100 کیلومتر انجام شد.

,

وی افزود: عمل و حرکات بسیار تاکتیکی در این عملیات هنر ما و رزمنده ها نبود بلکه الهام و امداد های غیبی محسوب می شود.

,

این رزمنده عملیات بیت المقدس با بیان اینکه دشمن در این منطقه عملیاتی تاکتیک های زمینی بسیار زیادی را اتخاذ کرده بود، تصریح کرد: این منطقه زمین بسیار صافی داشت که امکان ایجاد هرگونه عوارض نظامی و مجهز را به ارتش عراق می داد.

,

امام(ره) قدرت نیروی الهی و درس هایی از عاشورا را به جبهه ها تزریق می کردند

, امام(ره) قدرت نیروی الهی و درس هایی از عاشورا را به جبهه ها تزریق می کردند, امام(ره) قدرت نیروی الهی و درس هایی از عاشورا را به جبهه ها تزریق می کردند,

فرخی ادامه داد: مهمترین عنصر در جنگ زمینی ایجاد عوارض نظامی مناسب با عملیات است که ارتش عراق به دلیل عقبه تکنولوژی پیشرفته تمام امکانات زمینی خود را مجهز کرده بود.

,

وی بیان کرد: از طرفی رزمندگان ایران باید با وجود آموزش ندیدن نیروها، تسلط دشمن بر منطقه و محدودیت در امکانات، عوارض نظامی مناسبی را بر روی موانعی همچون رود و باتلاق ایجاد کنند.

,

این رزمنده عملیات بیت المقدس در ادامه مطرح کرد: رزمندگان اسلام با توکل به ائمه اطهار و ایمان به خدا توانستند در مدت 20 روز 120 کیلومتر راه را با وجود منابع طی کرده و به خرمشهر برسند.

,

فرخی با اشاره به اینکه هدف اصلی عملیات بیت المقدس بازپس گیری خرمشهر بود، گفت: به علت اشغال 19 ماهه، این شهر تبدیل به سنگر محکمی شده بود لذا آزادسازی به سختی صورت گرفت.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت زمان متوجه می شویم که تمام این آموزه ها و اقدامات تنها در کلاس حضرت امام خمینی(ره) و با رهبری پیامبر گونه ایشان رخ داد. ایشان فدرت نیروی الهی را به جبهه ها تزریق می کردند که اگر غیر از ایشان فرد دیگری رهبر بودند شاید در همان سالهای اول انحراف پیدا می کردیم.

,

این رزمنده دفاع مقدس مهمترین دلیل پیروزی رزمندگان اسلام را انفاس قدسی امام(ره) دانست و گفت: صداقت و پاکی ایشان، ارتباط عمیقی میان رزمندگان و خداوند متعال ایجاد کرده بود.

,

, ,

فرخی با اشاره به نقش برجسته رزمندگان استان مرکزی در جنگ تحمیلی به ویژه عملیات بیت المقدس، ادامه داد: یگان استان مرکزی بعد از این عملیات به یگان زرهی منتقل شد که با امدادهای واقعا غیبی توانستیم تحهیزات و امکانات یک تیپ از عراق را به صورت یک جا و سالم به غنیمت بگیریم.

,

وی با تشریح مراحل مختلف عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: شهید ناصر بختیاری، شهید نیاز علی طالبی و شهید رحیم آنجفی فرمانده سه گردان در این عملیات بودند که به همراه گردان نورخدا قاسمی و رحیم غلامی بسیار خوب عمل کردند.

,

نیمی از گردان شهید بختیاری بدون اسلحه عملیات کردند

, نیمی از گردان شهید بختیاری بدون اسلحه عملیات کردند, نیمی از گردان شهید بختیاری بدون اسلحه عملیات کردند,

این رزمنده عملیات بیت المقدس با یادآوری نحوه جنگیدن این گردان ها بیان کرد: من در مسیری به گردان استان مرکزی با فرماندهی شهید آنجفیو بختیاری برخوردم. متوجه شدم تقریبا نیمی از یکی از گردان ها بدون اسلحه و دست خالی راهی منطقه هستند. با تعجب پرسیدم پس اسلحه؟ گفتند از کشته های عراقی اسلحه می گیریم.

,

فرخی ادامه داد: برای دست یابی به جاده خرمشهر در منطقه خانه محسن درگیری های شدیدی رخ داد. گردانی که در آن سردار قاسمی و آقای غلامی بودند در مرحله دوم وارد میدان شدند.

,

وی اعلام کرد: این گردان در مرحله دوم از سمت پادگان حمید و جاده طلائیه به سمت هویزه عملیات کردند. گردان ما نیز در از پل پیروزی تا جاده اهواز خرمشهر در منطقه حسینیه عمل کرد.

,

, ,

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه تمام گردان ها طی چهار مرحله وارد عمل شدند، افزود: استان مرکزی در تمام این مراحل شهدای بسیار زیادی از جمله شهیدان عطیفه، غلامحسین سلیمانی، محمد حسنی و علی سبحانی را تقدیم انقلاب کرد.

,

فرخی توضیح داد: در مراحل پایانی که با یگان اصفهان ادغام شده بودیم، جاده خرمشهر به بصره را بستیم و به اروند رود سیدیم. در آن منطقه راه عراقی ها که قصد فرار داشتند را به اسارت گرفتیم.

,

تصرف بصره حتی با یک تیپ هم ممکن بود/یخچال متحرک پر از کمپوت و کنسرو را به غنیمت گرفتیم

, تصرف بصره حتی با یک تیپ هم ممکن بود/یخچال متحرک پر از کمپوت و کنسرو را به غنیمت گرفتیم, تصرف بصره حتی با یک تیپ هم ممکن بود/یخچال متحرک پر از کمپوت و کنسرو را به غنیمت گرفتیم,

وی خاطرنشان کرد: ساعت 11 شب عملیات که درگیری به اوج خد رسیده بود. ما در قالب یک یگان از سمت شلمچه به سمت دشمن جلو می رفتیم. هرچه جلوتر می رفتیم کمتر کسی را می دیدیم. بعد از ارتباط با بی سیم چی متوجه شدیم وارد خاک بصره شدیم. تا جایی که تاسیسات پترو شیمی بصره قابل مشاهده بود. دستور رسید شما از مرز خارج شدید وبه سرعت به مرزهای بین المللی برگردید. به راستی در آن شب گرفتن بصره تنها با یک تیپ و یک لشگر مقدور بود.

,

این رزمنده که در تمام مراحل عملیات بیت المقدس حضور داشته است، به بیان نحوه و چگونگی غنیمت گرفتن از دشمن پرداخت و گفت: دو روز بعد از گذشت از پل پیروزی، یک یگان از عراقی ها که قصد خط زدن نزدیک کارون را داشتند، یخچال متحرک پر از آبمیوه و کمپوت به همراه داشتند که بعد از انجام عملیات این یخچال یک جا دست ما افتاد.

,

فرخی اصل ماجرا را ارتباط دفاع مقدس و عاشورا دانست و گفت: اعتقاد راسخ و صددرصد رزمندگان اسلام این است که اگر امام غیر از بحث عاشورا را در جبهه های حق علیه باطل بازگو می کردند، دوام ما به یک سال هم نمی رسید.

,

وی توضیح داد: چیزی که امام(ره) در این 8 سال به جبهه ها تزریق کرد و باعث ماندگاری ما شد، ارتباط میان عاشورا و دفاع مقدس بود چراکه فقط عاشورا توانایی برپاداشتن جبهه ها با این ویژگی ها را داشت.

,

 

, ,

این رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی در خصوص تاریخچه خرمشهر اعلام کرد: خرمشهر در طول تاریخ بارها بین ایران و دشمن(انگلیس، دولت عثمانی و ...) مورد اشغال قرار می گیرد ولی هیچ وقت این شهر به شیوه غرور آفرین دوران دفاع وقدس از دشمن بازپس گیری نشد.

,

فرخی ادامه داد: این شهر با دادن پوئن هایی در کربلا و بصره از دولت عثمانی پس گرفته شد. در زمان انگلیس نیز برخی جزایر ایران با ذلت و خواری با این شهر معاوضه شد. یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان بازپس گیری خرمشهر با عزت، اقتدار و افتخار از دشمن است که در تاریخ جاوادانه خواهد ماند.

,

وی دفاع مقدس را برگ زرین جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: حقیقتا در طول تاریخ جنگی با این افتخار نداشتیم. 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه