اخبار داغ

به مناسبت تقدیر از علمدار هنر انقلاب اسلامی

سلحشور؛ چهره ای جهانی/منتظر دم مسیحایی برای موسی

سلحشور؛ چهره ای جهانی/منتظر دم مسیحایی برای موسی
فرج‌الله سلحشور را تنها ایرانی‌ها نمی‌شناسند؛ او کسی است که به‌واسطه آثارش از مردان آنجلس تا یوسف پیامبر(ص) در کشورهای اسلامی از جمله کشورهای عربی شناخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از فارس،فرج‌الله سلحشور را تنها ایرانی‌ها نمی‌شناسند؛ او کسی است که به‌واسطه آثارش از مردان آنجلس تا یوسف پیامبر(ص) در کشورهای اسلامی از جمله کشورهای عربی شناخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به یاد دارم که در دیدار او با گروهی از اهل فرهنگ و هنر مصر چگونه همه به پای سخنان‌اش نشسته بودند و او اگرچه از موفقیت‌های سریال یوسف پیامبر(ص) و از دیده شدن آن توسط 3 میلیارد نفر می‌گفت اما همه آنها را به این نکته معنی می‌کرد که «معجزه قرآن و هنر می‌تواند جهان را تسخیر کند».

,

سریال او اما از نظر بسیاری تنها اثر هنری و فرهنگی و معنوی و تفریحی و سرگرم‌کننده نداشته است که بسیاری آنچنان نگران موفقیت سریال او بودند که یا تلاش کردند علیه آن جنجال کنند و پخش‌کنندگان آن را به دادگاه بکشانند و یا دربرابر آن سریال بدل بزنند.

,

موفقیت سریال او تا حدی بود که برخی بخشی از دلایل شکل‌گیری انقلاب در مصر را به سریال او مربوط می‌دانند؛ فکر نکنید این یک حرف و سخن ایرانی است بلکه این سخن را نویسندگان و اساتید دانشگاه بیان کرده‌اند.

,

اسعد عبدالله عبدعلی نویسنده پایگاه «حوار المتمدن» معقتد است این سریال یکی از موفق ترین سریال هایی بوده است که نایل ست در عرض سه سال پخش کرده است.

,

او حتی معتقد است این سریال در انقلاب های عربی تاثیر داشته و دکتر علی عبدالوهاب استاد دانشگاه با او هم عقیده است و می‌گوید: نسل‌های امروز الگو و قهرمان ندارند و سریال یوسف پیامبر داستانی حقیقی را نشان می‌دهد که فردی در یک دوره زمانی با صبر و نقشه مناسب و نیت صادقانه با طاغوت مبارزه می‌کند.

,

عبدالله سلطان نویسنده پایگاه یمنی «الجمهوریه» نیز در مقاله خود با عنوان «یوسف صدیق پیامبر انقلابی» می نویسد داستان یوسف پیامبر داستان انقلابی کامل است که درون آن انقلاب دینی، انقلاب اقتصادی و انقلاب اجتماعی دیده می‌شود.

,

این همه نشان از آن دارد که سلحشور توان تاثیرگذاری بر مخاطب داخلی و جهانی را داراست و این یعنی باید برای موفقیت کارهای او تلاش کرد.

,

اگر چه این روزها او از بیماری سرطان رنج می‌برد و تا همین چند روز پیش خانه بی‌ریای او در حوالی میدان آزادی میزبان عیادت‌کنندگان بود اما او امیدوار است که بار دیگر بتواند پشت ویزور قرار بگیرد و سریالش درباره حضرت موسی(ع) را کلید بزند.

,

سلحشور از آن روز که نوشتن فیلمنامه سریال موسی(ع پایان یافت و صداوسیما توان تامین بودجه آن را نداشت صراحتا از مردم کمک خواسته و گفته بود «از مردم گدایی می‌کنم از کن و اسکار نه»

,

او از آن روز قول‌هایی می‌شنود که هیچ کدام به نظر جدی نیست؛ از کمیسیون فرهنگی مجلس تا مسئولان سینمایی تا مسئولان صداوسیما و حتی خیرین داخلی و خارجی.

,

اما چرا نباید او بار دیگر موج سریال‌های ایرانی را به جهان اسلام و جهان عرب ببرد و موجبات اتفاقات دیگری شود که می‌دانیم از پس آن برمی‌آید؟ آیا فرج‌الله سلحشور برای ساخت سریال موسی خود باید منتظر دم مسیحایی یا منتظر فرجی بزرگ باشد؟

,

شاید او این روزها برای فرج امام زمان(عج) دعا می کند که فرج او فرج همه عدالتخواهان است.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه