اخبار داغ

یک تلنگر/

بهار نمایشگاه کتاب با حضور جریان مؤمن فرهنگی

بهار نمایشگاه کتاب با حضور جریان مؤمن فرهنگی
جوانان مومن انقلابی که در متن و حاشیه و گوشه و کنار نمایشگاه کتاب و در غرفه‌های مختلف مشغول فعالیت بودند چنان شوری در نمایشگاه کتاب ایجاد کرده بودند که روحیه بهاری نمایشگاه کتاب در بازدیدکنندگان تقویت می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از فارس، گروه کتاب و ادبیات: نمایشگاه کتاب تهران به پایان رسید و با تمام حواشی مثبت و منفی‌اش تا سال آینده پرونده‌اش بسته شد. اما این پرونده بسته را بد نیست باز کرده و نگاهی به آن بیندازیم تا بتوانیم در سال‌های آینده نقاط مثبت را تقویت و احیانا نقاط ضعف و منفی را نیز پوشانده و کمرنگ کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یکی از مسائلی که در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهد بودیم فعالیت قابل توجه «جناح فرهنگی مؤمن» که بنا به تاکید رهبر انقلاب باید تقویت شوند، بود. جوانان مومن انقلابی که در متن و حاشیه و گوشه و کنار نمایشگاه کتاب و در غرفه‌های مختلف مشغول فعالیت بودند چنان شوری در نمایشگاه کتاب ایجاد کرده بودند که روحیه بهاری نمایشگاه کتاب در بازدیدکنندگان تقویت می‌شد.

,

این شور و نشاط را در غرفه‌های بسیاری می‌توان سراغ گرفت ولی برخی غرفه‌ها این مسئله نمود بیشتری داشت و بازدیدکنندگان از آن همه شور، به تحیر وا داشته می‌شدند.

,

غرفه «شهرستان ادب» یکی از غرفه‌هایی بود که با توجه به اینکه متراژ محدودی داشت اما فوج چشمگیری از شاعران و نویسندگان در این غرفه حضور داشتند و با مخاطبان رو در رو بودند. غرفه این ناشر در ایام برپایی نمایشگاه کتاب مملو از افراد گوناگون بود که بخش عمده آن را جوانان تشکیل می‌دادند و با شور و هیجانی در یک فضای دوستانه فعالیت می‌کردند که این فعالیت برای رهگذران در راهروهای نمایشگاه کتاب توجه برانگیز بود.

,

غرفه انتشارات آرما نیز یکی دیگر از غرفه‌هایی بود که در روزهای نمایشگاه کتاب غرفه‌اش شلوغ بود و این شلوغی هم از حیث کتاب بود که بخش انتهایی غرفه‌اش مملو از کتاب‌هایی بود که این ناشر از اصفهان با خود به تهران آورده بود و در قسمتی که میان میز کتاب‌های این ناشر و کتاب‌های انتهای غرفه بود نیز این شور انقلابی به چشم می‌آمد.

,

«موسسه مطالعات راهبردی مسیر» دیگر غرفه‌ای بود که جریان مؤمن فرهنگی در آن حضوری چشمگیر داشت. این موسسه که با سیرهای مطالعاتی خود به نمایشگاه آمده بود در غرفه‌اش علاوه بر اینکه محصول خود را معرفی می‌کرد یک نشاط مومنانه نیز موج می‌زد که ناشی از جوانان حاضر در غرفه بود.

,

غرفه موسسه «شهید کاظمی» که اکثر آنها از اصفهان آمده بودند یکی دیگر از غرفه‌های موجود در نمایشگاه کتاب بود که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کرد. جوانانی که با روحیه جهادی در غرفه حضور داشتند و به محض ورود یک بازدیدکننده محصولات خود را معرفی می‌کردند. این روحیه جهادی همان روحیه‌ای است که نیاز اصلی امروز حوزه نشر و کتاب است و در برخی از ناشران بزرگ حتی دولتی نیز این روحیه دیده نمی‌شود.

,

مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی خود نمادی از گردآمدن جوانان پیرامون شمع وجودش بود و در نمایشگاه کتاب نیز دیدیم که جوانان چگونه آثار مرتبط با این استاد اخلاق روزگار ما را به مخاطبان معرفی می‌کردند و آثار خستگی در چهره‌شان دیده نمی‌شد. جوانانی که در غرفه موسسه «مصابیح‌الهدی» بودند همه با ارادتی قلبی به مرحوم آیت الله تهرانی مشغول فعالیت بودند و این نکته جالب توجه بود.

,

موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا) دیگر غرفه‌ای بود که در نقطه‌ای استراتژیک در شبستان مصلی قرار داشت و جریان مؤمن با حضوری چشمگیر در این غرفه در حال معرفی آثار و محصولات خود به مراجعه‌کنندگان بودند. ازدحام جمعیت در این غرفه به اندازه‌ای بود که برخی در بیرون از غرفه می‌ایستادند و با مراجعه‌کنندگان صحبت می کردند.

,

انتهای پیام/ج

,

این تنها بخشی از حضور جریان مومن در حوزه فرهنگ بود که در نمایشگاه کتاب بیست و هشتم دیده می‌شد که در این نوشتار کوتاه مورد اشاره قرار گرفتند. شایسته است تا در پایان به این سخن رهبر فرزانه انقلاب اشاره کنیم: «سفارشی که من می‌کنم این است که مراقب باشید جریان‌های مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند؛ بعضی‌ها این کارها را دارند می‌کنند.»

,

با این بیان بد نیست که گروه‌ها و جریان‌هایی که با روحیه جهادی مشغول فعالیت در حوزه فرهنگ به ویژه کتاب هستند از سوی مسئولان امر تقویت شوند و در سال‌های آتی از آنها در جهت رشد و تقویت نمایشگاه کتاب استفاده شود. آنهایی که با حضور در غرفه‌های ناشران مختلف حال و هوای نمایشگاه کتاب را بهاری کردند تا بازدیدکنندگان بتوانند در این فضا از میوه‌های این باغستان بزرگ توشه بردارند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه