اخبار داغ

1500یورو حقوق ماهیانه مدیر ارکستر سمفونیک تهران

1500یورو حقوق ماهیانه مدیر ارکستر سمفونیک تهران
فرهاد فخرالدینی گفت: در برنامه‌های مختلف ارکستر از تک‌نوازهای خوب موسیقی ایرانی به عنوان سولیست استفاده کنیم. همچنین محمد معتمدی و سالار عقیلی نیز خوانندگان ارکستر موسیقی ملی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از فارس، نشست خبری بازگشایی ارکستر موسیقی ملی صبح دیروز با حضور فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکستر موسیقی ملی، علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران، بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی و جمعی از اصحاب رسانه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فرهاد فخرالدینی در این نشست گفت: هنوز هم معتقدم ارکستر موسیقی ملی و ارکستر سمفونیک باید مستقل کار کنند خوشبختانه طی صحبت‌هایی که انجام شد ارکستر موسیقی ملی ایران امروز به هدفش نزدیک شده است. اما به خاطر مسائل مالی که وجود داشت تعدادی از نوازندگان موسیقی ملی هنوز نتوانستند به سازمان ارکستر راه پیدا کنند که امیدوارم این مسئله در آینده حل شود.

,

وی افزود: قرار است در برنامه‌های مختلف از تک‌نوازهای خوب موسیقی ایرانی به عنوان سولیست استفاده کنیم. آقای ساکت در این برنامه قطعه کنسرتو برای تار را می‌نوازد. همچنین محمد معتمدی و سالار عقیلی نیز خوانندگان ارکستر موسیقی ملی هستند. ارکستر طی روزهای 20، 21 و 22 خرداد در تالار وحدت برنامه خواهد داشت.

,

فخرالدینی در ادامه ضمن اشاره به همکاری با ارکستر سمفونیک تهران و نوازنده‌های آنان گفت: سازمان ارکسترها بخش مهمی از سازهای زهی و بادی چوبی را در اختیار ارکستر موسیقی ملی قرار خواهد داد.

,

این استاد موسیقی ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارکستر موسیقی ملی به اجرای آثار گذشتگان خواهد پرداخت یا دست به تولید قطعات تازه هم خواهد زد گفت: ارکستر موسیقی ملی ایران از بدو تولد 207 آهنگ تولید کرده است اما ما این امکان نداریم که برای هر اجرا بتوانیم قطعات جدیدی داشته باشیم.

,

فخرالدینی تصریح کرد: از کسانی که در کار آهنگسازی و یا نوازندگی موسیقی ایرانی فعالیت می‌کنند دعوت می‌کنم تا با مجموعه ارکستر موسیقی ایران همکاری کنند در ضمن ما در ارکستر موسیقی ملی رهبر میهمان خواهیم داشت.

,

وی ادامه داد:‌خوشحالم که در مجددا در خدمت موسیقی ملی ایران هستم عمر من با موسیقی ملی گذشته است. من آمدم تا کار کنم و به مردمم خدمت کنم.

,

علی رهبری در ادامه این نشست در خصوص جملاتی که او در اجرای قبلی ارکستر سمفونیک تهران در خصوص رسانه‌ها عنوان کرده بود، گفت: منظور من چند رسانه معدود بودند که سعی می‌کردند فعالیت‌های ارکستر سمفونیک را به حاشیه ببرند. اما با توجه به گفته شما همین جا از همه رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم و این قول را هم می‌دهم که در اجرای بعدی ارکستر سمفونیک تهران هم در حضور مردم این عذرخواهی را رسما اعلام کنم.

,

بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام دستمزدهای مدیران هنری دو ارکستر موسیقی ملی و سمفونیک گفت: حقوق آقای رهبری در سه بخش مدیریت هنری، رهبری برنامه‌های رپرتوار و تکرار برنامه‌های ارکستر پرداخت می‌شود.

,

مدیر عامل بنیاد رودکی تنها به بیان یک بخش از حقوق دریافتی علی رهبری اکتفا کرد و گفت:‌ به ایشان برای مدیریت هنری ماهانه مبلغ 1500 یورو پرداخت خواهد شد.

,

در ادامه این نشست با درخواستی که همه رسانه‌ها از علی رهبری و جمالی برای روشن شدن کل هزینه دریافتی علی رهبری کردند، رهبری گفت: من برای تمام کارهایی که در مجموعه ارکستر انجام خواهم داد که بسیار هم پرفشار هستند، ماهانه 8 هزار یورو دریافت خواهم کرد.

,

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در خصوص شائبه همکاری محمد رضا شجریان با مجموعه ارکسترها گفت: در این خصوص صحبت‌های زیادی عنوان شده که لازم می‌دانم توضیحاتی را در این خصوص ارایه دهم. من ارتباط نزدیکی با آقای شجریان ندارم و صحبتی هم در خصوص همکاری با او به میان نیامده است.

,

فخرالدینی نیز در این خصوص گفت: آقای شجریان از ابتدای کار ارکستر با من همکاری کردند و همیشه رابطه خوبی میان ما بوده است. می‌دانم که آقای شجریان هم دوست دارند همکاری کنند. امیدوارم محدودیت و مشکل اجرای صحنه‌ای ایشان رفع شود تا مثل گذشته بتوانیم همکاری کنیم.

,

علی رهبری در پایان این نشست ضمن اشاره به درخواستش از رئیس جمهور گفت: از رئیس جمهور محترم درخواست کردم تا ارکستر کر ما به نیویورک سفر کند و همراه با سولیست‌های بین المللی یک برنامه در سازمان ملل اجرا کنیم.

,

انتهای پیام/ج

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه