اخبار داغ

نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با دانا عنوان کرد:

کارنامه ضعیف وزارت ارشاد در تولید فیلم برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی

کارنامه ضعیف وزارت ارشاد در تولید فیلم برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزارت ارشاد وزارت اصل نظام است و باید برای ارزش ها و آرمان های نظام اهتمام لازم را رعایت کند.وزیر ارشاد نباید متاثر از جناح و حزب خاص باشد بلکه باید وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
[

 محمد اسماعیل سعیدی دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ وهنر خبرگزاری شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص عملکرد وزارت ارشاد گفت: بطور کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درسال های اخیر توفیقات زیاد نداشته و در بیشتر زمینه های فرهنگی در جامعه دچار معضلات هستیم که این عامل ناشی از عدم توجه به رهنمودهای رهبری در خصوص "ناتو فرهنگی"  است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

سعیدی افزود: به طور مثال در مورد علت رشد و رواج نزاع خیابانی که یک معضل اجتماعی محسوب می‌شود عدم برنامه ریزی وزارت ارشاد در خصوص "پیوستگی فرهنگی" است.

,

 

,

وی ادامه داد: عوامل عدم پیوستگی فرهنگی در جامعه در کارهای عمرانی و ایجاد زندگی آپارتمانی نهفته است که مسولیت اصلی آن بر عهده وزارت ارشاد است.

,

 

,

 دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: وزارت ارشاد نباید وارد جریان ها ی سیاسی شود؛ زیرا در کشور ما برای تخریب کارهای مثبت و مفید آن را سیاسی می کنند.

,

 

,

سعیدی معتقد است مطرح شدن مسایلی مانند مجوز گرفتن تک خوانی بانوان  در جامعه باعث می شود اذهان عمومی و نخبگان کشور معطوف به اینگونه مسایل شوند و به معضلات دیگر کمتر توجه شود.

,

 

,

وی در خصوص عملکرد وزارت ارشاد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تصریح کرد: وزارت ارشاد کارنامه ضعیفی در تولید فیلم و تبلیغات در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد.

,

 

,

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: به علت نبود نظارت صحیح و جامع و همچنین عدم فرهنگ سازی اجتماعی در خصوص طراحی پوشاک و لوازم التحریر، شاهد الگوها و طرح های غربی در این دو مقوله هستیم و برای جلوگیری ازاین ناهنجاری باید به تولید کنندگان داخلی چارچوب و معیارهای لازم ارایه شود.

,

 

,

سعیدی با انتقاد از وزارت ارشاد درحوزه سینما  افزود: برای من جای سوال است، چطور امکان دارد فیلم هایی که درآن معیار ها و ارزش های سبک زندگی ایرانی اسلامی رعایت نشده است برگزیده جشنواره‌ها می شود؟

,

 

,

وی افزود: در تولید فیلم و سناریو نویسی باید معیار و اهداف فرهنگی مشخص باشد.

,

 

,

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: سینمای غرب و هالیوود برای تولید فیلم های ایران هراسی و اسلام هراسی سرمایه گذاری مناسبی داشته اند که در مقایسه کشور ما در این زمینه پیشرفت قابل ملاحظه ای دارند.

,

 

,

سعیدی با اشاره به اثرات مخرب رسانه غربی و ماهواره بر زندگی مردم افزود: در سال های اخیرشاهد تخریب کیان خانواده های ایرانی به علت تاثیر سوء فیلم های غربی خصوصا فیلم های کشور ترکیه هستیم لذا باید تولیدات داخلی را در زمینه های اجتماعی افزایش دهیم.

,

 

,

وی اظهار داشت: وزارت ارشاد وزارت اصل نظام است و باید برای ارزش ها و آرمان های نظام اهتمام لازم را رعایت کند.

,

 

,

نماینده تبریز در ادامه افزود: وزیر ارشاد نباید متاثر از جناح و حزب خاص باشد بلکه باید وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

,

 

,

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان درخصوص بیمه خبرنگاران گفت: وزارت ارشاد با طرح اختصاص یارانه به نشریات در عوض بیمه کردن خبرنگاران عملکردی مشابه با شرکت‌های پیمان‌کاری انجام داده است؛چرا که در این شرکت ها افراد بعد از گذشتن 4ماه از زمانی که مشغول به کار شده اند بعضا بیمه نمی شوند و هدف وزارت ارشاد حذف بیمه خبرنگاران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه