اخبار داغ

"شاهرخی" در هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور:

مطبوعات و رسانه ها یار توسعه استان لرستان هستند/حواشی ایجاد شده در مراسم" گُُلونی" اقدام غیرفرهنگی بود

مطبوعات و رسانه ها یار توسعه استان لرستان هستند/حواشی ایجاد شده در مراسم" گُُلونی" اقدام غیرفرهنگی بود
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: مطبوعات و رسانه ها یار توسعه استان هستند و توسعه بدون جراید و مطبوعات صورت نمی گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از خبر آزاد، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان در جریان بازدید از هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور که به میزبانی استان لرستان در مجممع فرهنگی هنری ارشاد در حال برگزاری است گفت: مطبوعات جراید و رسانه ها جریان ساز باشند و توسعه بدون جراید و مطبوعات صورت نمی گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبر آزاد,

وی با بیان اینکه این جشنواره یکی از اقدامات بسیار خوب و اثرگذار فرهنگی در جهت اعتلای جایگاه رسانه و جراید است افزود: . نشریات لرستان از کیفیت قابل قبولی برخودار هستند اما در مجموع نیاز به تقویت و حمایت دارند که در تلاش برای حمایت از این جایگاه هستیم و آن را در استانداری دنبال می کنیم تا رشد و ترقی این جایگاه را داشته باشیم.

,

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: مطبوعات و رسانه هابازوی توانمندی در جهت تحقق برنامه ها هستند و تقویت جایگاه جراید استان قطعا تاثیر بسزایی در سرعت توسعه لرستان دارد.

,

شاهرخی با تاکید بر حمایت از رسانه ها در لرستان بیان کرد: ساماندهی، تعیین تکلیف مطبوعات و رسانه ها و حمایت جدی از آن ها را با همکاری خانه مطبوعات این موضوع پیگیری می کنیم و در تلاش هستیم که کار مطبوعات و رسانه در استان بصورت حرفه ای دنیال شود.

,

وی  با تاکید بر اینکه مطبوعات جراید و رسانه ها باید جریان ساز باشند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات رسانه ها به جای جریان سازی و حرکت به سمت شتاب توسعه، با ایجاد حواشی باعث کند کردن شتاب توسعه می شوند.بنابراین باید جریان سازی و کار حرفه ای صورت گیرد و هدف ما نیز تحقق این موضوع و جلوگیری از حاشیه سازی است.

,

شاهرخی در هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور

, شاهرخی در هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور,

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه علاه بربیان کارها و اقدامات خوب ازنقدهای سازنده استقبال می کنیم افزود: شخص استاندار همواره بر استقبال از نقدهای سازنده تاکید می کند و معتقدیم که نقدهای دلسوزانه در جهت شتاب توسعه استان است.

,

شاهرخی با بیان اینکه البته بین نقد سازنده ونقدهای مخرب و غیرسازنده تفاوت وجود، تصریح کرد: ما در کنار خود به جراید و رسانه های استان افتخار می کنیم و رسانه ها یار توسعه لرستان هستند.

,

وی تاکید کرد: باید در راستای بالا بردن قدرت پردازش کارهای مثبت و نه نه تبلیغ اشخاص تلاش و فرهنگ سازی کنیم چرا  که پرداختن به نقاط مثبت باعث نمایش چهره خوبی از بیرون می شود و در حدی به نقاط ضعف موجود پرداخته نشود که چهره استان مخدوش شود.

,

نقش مطبوعات و رسانه ها در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 

,

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان  در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: همه باید در این مقطع تلاش کنیم که بستر برای حضور و مشارکت حداکثری مردم فراهم شود و مطبوعات و رسانه ها مانند همیشه می توانند نقش مهم و اساسی در این مقطع ایفا کنند.

,

شاهرخی تصریح کرد: رسانه ها باید در راستای اعتمادسازی در صیانت از رای مردم، صداقت و تلاش در حفظ و نگهداری رای مردم که به تعبیر رهبر انقلاب "حق الناس" است  تلاش کنند و ما مصمم هستیم که با بی طرفی کامل آنچه که عقیده و نظر مردم است و در صندوق رای می افتد با چیزی که به عنوان نتیجه به مردم ارائه می کنیم،همان باشد.

,

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه انتخابات پیش رو رویدادهای مهم و اثرگذاری در جامعه باشند.

,

حواشی ایجاد شده در مراسم" گُلونی" اقدام غیرفرهنگی بود

,

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان در ادامه به حواشی ایجاد شده در مراسم گلونی که اردیبهشت ماه گذشته در خرم آباد برگزار شد گفت: متاسفانه در این برنامه حواشی بوجود آمد که خوشایند نبود و یک اتفاق غیرقابل قبول و غیر فرهنگی است که ما این اقدامات را تایید نمی کنیم.

,

شاهرخی با بیان اینکه استان لرستان دارای میراث کهن و پایداری است و پاس داشتن و ترویج این فرهنگ وظیفه همگان و بخصوص  متولیان فرهنگی است، افزود: این مراسم برای پاسداشت یکی از لباس های کهن قوم لر برگزار شد اما متاسفانه به علت مدیریت نادرست این برنامه و استقبال بیش از حد مردم ،توسط عده محدودی از حاضرین حواشی ایجاد شد که خوشایند نبود.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه عکس هایی از این مراسم منتشر شد که خوراک رسانه های بیگانه شد که این کار خلاف اخلاق و شرع بوده و حواشی ایجاد شده قابل تعمیم به کل جمعیت حاضر در مراسم نیست بلکه مربوط به عده محدودی بود.

,

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: این گونه اقدامات مورد تایید ما نیست و در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب این موضع مطرح و مقرر شد که هیچ برنامه برون دستگاهی بدون ارائه پیوست فرهنگی و تایید فرمانداری در استان انجام نشود چرا که این کارها نیاز به مطالعه و مشارکت و همکاری دارد.

,

لازم بذکر است هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور از یکشنبه 3 خرداد به میزبانی استان لرستان آغاز شده و هم اکنون در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد لرستان در حال برگزاری است.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه