اخبار داغ

دیدگاه مردم زنجان در خصوص تک نرخی شدن بنزین/تب افزایش کرایه ها به زنجان سرایت نکرده است/ تجمع تاکسی داران زنجانی

دیدگاه مردم زنجان در خصوص تک نرخی شدن بنزین/تب افزایش کرایه ها به زنجان سرایت نکرده است/ تجمع تاکسی داران زنجانی
مردم زنجان دیدگاه های مختلفی در خصوص تک نرخی شدن بنزین دارند و برخی ها موافق و برخی ها مخالف این موضوع هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا, سال گذشته دولت با افزایش قیمت بنزین سهمیه ‌ای به٧٠٠ تومان و آزاد به ١٠٠٠ تومان و افزایش ١٦ درصدی بهای گازوئیل، بخشی از کسری منابع هدفمندی یارانه‌ ها را که بیش از ١٢هزار میلیارد تومان بود، جبران کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

در هنگام بررسی لایحه بودجه سال جاری نیز صحبت از افزون بر شش هزار میلیارد تومان کسری بودجه هدفمندی به میان آمد که دو راه بیشتر برای آن وجود ندارد؛ یا با حذف یارانه متعلق به قشرهای متوسط به بالا، این کسری تأمین شود یا دولت، قیمت حامل‌ های انرژی را افزایش دهد.

,

بعد از این موضوعات و در یک اقدام پیش بینی نشده دولت در روزهای گذشته خبر تک نرخی شدن قیمت بنزین را رسانه ای کرد که خبر آن شوک جدیدی را وارد کشور کرد.

,

مردم در بی خبری کامل در حالی با تک نرخی شدن بنزین مواجه شده و دیدگاه های مختلفی در این زمینه دارند.

,

این طرح مخالفان و موافقانی دارد که مخالفان افزایش تورم و گران شدن کالاهای اساسی را از تبعات آن می دانند و عده ای نیز هدف اقتصادی دولت را تک نرخی کردن بنزین می دانند که امروز محقق شده است.

,

اما نظر مردم در این زمینه چیست؟ موج رسا با گشتی در شهر نظر مردم را در این زمینه جویا شده است.

,

یک راننده تاکسی در این زمینه به خبرنگار موج رسا گفت: تک‌ نرخی شدن بنزین وضعیت اقتصادی جامعه را نا مطلوب می کند.

,

وی با بیان اینکه تاکسی داران دیگر قادر به تامین بنزین خود نخواهند بود، افزود: در حال حاضر نیز این قشر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

,

 

,

, ,

 

,

محمدی با اشاره به اینکه تک نرخی شدن بنزین شوک بزرگی برای رانندگان تاکسی است، افزود: باید کرایه ها نیز افزایش یابد.

,

وی گفت: متاسفانه دولت بدون توجه به وضعیت اقتصادی مردم فشارهای بی امانی را به مردم وارد می کند، تاکسی داران نیز به شدت از این وضعیت متضرر می شوند.

,

این تاکسی دار با بیان اینکه مسئولان به صورت ناگهانی و چراغ‌ خاموش  تعرفه‌ها را افزایش می دهند، افزود: شوک های روانی بیشماری به مردم وارد می شود.

,

یک شهروند زنجانی نیز گفت: تک نرخی شدن بنزین با مدیریت ناصحیح از سوی مسئولان ارائه شده است.

,

مرتضی حیدری تصریح کرد: تک نرخی شدن بیشتر به سود سرمایه داران است چرا که این قشر با در آمدهای بالایی که دارند می توانند به راحتی از پس هزینه های خود بر آیند.

,

وی با بیان اینکه برخی افراد اقدام به مسافر کشی می کنند، خاطرنشان کرد: این افراد نیز با بنزین هزار تومانی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

,

این شهروند با اشاره به اینکه دلخوشی مردم به سفر است، افزود: افزایش قیمت بنزین مشکلاتی را در این زمینه به وجود می آورد.

,

وی ادامه داد: دولت باید از قبل اجرای این طرح به مردم توضیح می داد تا با اجرای آن مردم دچار استرس و نگرانی از معیشت خودشان نشوند.

,

یک شهروند دیگر نیز با مثبت خواند تک نرخی شدن قیمت بنزین گفت: نگرانی من  افزایش قیمت سایر کالاها در کشور است.

,

مریم صمدی با اشاره به اینکه همواره افزایش قیمت انرژی بر سایر حوزه ها نیز تاثیرگذار بوده است، افزود: دولت باید در این زمینه مدیریت لازم را داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: رشد قیمت کرایه تاکسی  موجب رشد قیمت خدمات حمل و نقل، مواد غذایی، بهداشتی و حتی کالاهایی مثل پوشاک و خدماتی از جمله تعمیر خودرو می شود.

,

یک شهروند دیگر نیز گفت: تغییر قیمت از سهمیه ‌بندی به آزاد پیش بینی می شد اما بهتر بود در این زمینه اطلاع رسانی شود.

,

محمد حیدری با بیان اینکه پول آزاد شده می تواند در خدمت تولید به کار گیرد، افزود: عدم مدیریت و اعلام بی موقع در ذهنیت مردم تاثیرگذار بوده است.

,

وی گفت: باید دولت ابتدا برنامه ریزی برای آمادگی مردم کند تا چنین شوک هایی به مردم وارد نشود.

,

گفتنی است، با وجود افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در برخی از شهرهای کشور، هنوز این تب در زنجان وجود ندارد و تاکسی داران زنجانی هنوز اقدام به افزایش کرایه نکرده اند اما تجمعی ازسوی این قشر ظهر امروز مقابل فرمانداری برگزار شد.

,

انتهای پیام/پ

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه