اخبار داغ

گزارش اختصاصی/

پای درد دل دانشجویان خوابگاهی

پای درد دل دانشجویان خوابگاهی
یکی از دانشجویان پردیس فرهنگیان شهید مدرس سنندج گفت: بحث همزیستی با حشراتی مانند سوسک و موش و رتیل همه‌ ساله دامن‌ گیر دانشجویان است و این موجودات جزو نفرات ثابت اتاق‌ها هستند و‌ چون حق آب و گل دارند، برخورد جدی با آنها صورت نمی‌گیرد البته همچنین مکانی نه تنها جایی مناسب برای مطالعه نیست، بلکه تنها جایی است که اشتیاق افراد برای درس خواندن را زایل می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کُرددانش؛ سالهای دور از خانه را در خوابگاه همه تجربه نمی‌کنند سالهایی با رنگ و بوی خوشی و ناخوشی, سالهایی که برای گذراندن آن، کوله پشتی خاطرات و مهربانی‌های خانه را برمی داری و به شهری دیگر می‌روی تا آن را این بار با خاطرات دوستان و همخانه هایی پر کنی که همانند تو از خانواده خود جدا شده‌اند و برای آینده‌ای بهتر و کسب تحصیلات عالی، رنج دوری را به جان خریده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , کُرددانش, کُرددانش,

 

,

دانشجویان بسیاری, بخشی از دوران تحصیل خود را در خوابگاههای دانشجویی می گذرانند که این دوران در زندگی نسل جوان بسیار موثر است.

,

 

,

همه آنها که دست در امر آموزش دارند می دانند، خوابگاه برای دانشجویان در حکم خانه دومی است که باید مدت ۴ تا ۵ سال از بهترین روزهای زندگی خود را در آن سپری کنند. جایی که با وجود تمایزهای قومی، نژادی، زبانی و تا حدی سنی، همه به یک چشم دیده می شوند و از امکانات موجود در آن به یک میزان بهره مند می گردند اما دانشجویان در همین خوابگاه ها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم میکنند.

,

 

,

پای درد دل هر دانشجوی خوابگاهی بنشینی، از وضعیت نامناسب و نبود امکانات گفتنی‌ها دارد چراکه با مشکلات متعددی از جمله فضای کوچک اتاق‌ها، محدود‌بودن تعداد سرویس‌های بهداشتی و خراب ‌بودن اغلب آن‌ها، فرسوده ‌بودن امکانات اتاق‌ها، محدود بودن امکانات آشپزخانه و... روبرو هستند.

, .,

 

,

امروز پای درددل چند دانشجوی دانشگاه فرهنگیان شهید مدرس سنندج نشستیم اکثر آنها از کمبود امکانات خوابگاه و سلف سرویس, از پذیرش بیش از ظرفیت اتاق های خوابگاه و نبود فضای مناسب برای مطالعه درس ها دلگیر بودند.

,

 

,

یکی از دانشجویان پردیس فرهنگیان شهید مدرس گفت: فراهم آوردن امکانات و حداقل های لازم برای تحصیل در دانشگاه ها ضرورتی انکار ناپذیر است که گاها مورد اغماض واقع میشود و به آن کم لطفی میشود.

,

 

,

وی افزود: نمیتوان انتظار داشت که همه چیز در حالت ایده آل باشد اما لااقل میتوان تلاش کرد که به ایده آل ها رسید.

,

 

,

این دانشجو ادامه داد: به وضعیت تغذیه دانشجویان در این پردیس توجهی نمیشود و رعایت اصول بهداشتی در محیط سلف سرویس  بسیار جای بحث دارد.

,

 

,

وی گفت: برخلاف تمام دانشگاه ها؛ دانشجویان این پردیس باید هر روز هنگام دریافت غذا, ظرف خود را همراه داشته باشند و شستن این ظرف ها نیز بر عهده خود دانشجو است.

,

 

,

یکی دیگر ز دانشجویان وارد بحث می شود و می گوید: در این پردیس سه بلوک خوابگاهی در اختیار دانشجویان است که ارائه محیط خوابگاهی سالم و پاکیزه فقط در بلوک سرپرستی در حد قابل قبول میباشد و سایر بلوک ها فاقد حداقل های بهداشتی و نظافت میباشد.

,

 

,

وی ادامه میدهد: کف سالن ها و اتاق های خوابگاه با موکت های کاملا غیر بهداشتی پوشیده شده است که نشست روی آنها حس بدی به آدم دست میدهد.

,

 

,

دانشجوی دیگری می افزاید: از وضعیت سرویس های بهداشتی خوابگاه نپرسید چون اصلا قابل توصیف نیست.

,

 

,

این دانشجو به وجود حشرات و موش در بلوک های خوابگاه اشاره کرد و گفت: بحث همزیستی با حشراتی مانند سوسک و موش و رتیل همه‌ ساله دامن‌ گیر دانشجویان است و این موجودات جزو نفرات ثابت اتاق‌ها هستند و‌ چون حق آب و گل دارند، برخورد جدی با آنها صورت نمی‌گیرد البته همچنین مکانی نه تنها جایی مناسب برای مطالعه نیست، بلکه تنها جایی است که اشتیاق افراد برای درس خواندن را زایل می کند.
 

, .,
,

وی افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی، نیاز به وسایل به روز علمی از قبیل کامپیوتر و سایت های مجهز بیش از گذشته نمایان میشود  اما در این پردیس از سایت و کامپیوتر و اینترنت خبری نیست.

,

 

,

وی گفت: جالب اینجاست که هر چند خود مسئولان دانشگاه به این واقعیتها و کمبودها اذعان دارند اما تا امروز برای رفع آن اقدامی انجام نداده اند.

,

 

,

البته ناگفته نماند از کنار زحمات بی دریغی که طی این سال ها برای دانشجویان خوابگاهی کشیده شده نباید بی درنگ عبور کرد اما با توجه به موارد ذکر شده اهمیت وجود خوابگاهی امن و آرام برای دانشجویان بر کسی پوشیده نیست و این حوزه نیازمند تلاش و همت بیشتر مسئولان دانشگاه است.

,

 

,

انتهای پیام/پ

,

 

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه