اخبار داغ

همینی که هست چون بنزین گرون شده!

همینی که هست چون بنزین گرون شده!
یکی از انتقاد هایی که از سوی مردم مطرح می شود این مسئله است که دولت دوسال است میخواهد یارانه پردرامدها را حذف کند اما بعد از گذشت دوسال و بررسی های و پیگیرها به نتیجه ای نرسیده است اما چگونه به صورت ناگهانی بنزین سهمیه ای را حذف و نرخ آن را تک رقمی می کند که تاثیر منفی مستقیم بر زندگی قشر کم درآمد جامعه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری ثامن،با آزاد شدن ناگهانی نرخ بنزین توسط دولت بدون در نظر گرفتن آثار تورمی آن در جامعه، نگرانی و همچنین نارضایتی مردم را به دنبال داشته است، از آنجا که در کشور ما افزایش و کاهش قیمت سوخت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر روی اجناس و خدمات دارد، انتظار می رفت مسئولین با برنامه ریزی و مدیریت  بیشتری اقدام به افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ثامن,

هنوز چند روزی از افزایش قیمت بنزین نگذشته و با توجه به اعلام این مسئله که کرایه تاکسی ها افزایش پیدا نمی کند رانندگان کرایه اضافی دریافت می کنند، و تنها پاسخی که به اعتراض مسافران می دهند این جمله است"همین که هست چون بنزین گرون شده"علاوه بر آن نگرانی که وجود دارد این است که در هفته های آینده به بهانه افزایش قیمت بنزین، اجناس دیگر نیز شیب صعودی پیدا خواهد کرد و باز هم باید منتظر شنیدن این جمله از بقال و قصاب و میوه فروش هم باشیم.

,

متاسفانه انتقادی که می توان به دولت یازدهم داشت عدم نظارت و کنترل قیمت ها در بازار است، وقتی قرار است چنین تصمیم مهمی گرفته شود که همه افراد جامعه را در بر می گیرد باید تدابیر آن را نیز اندیشه کرد، متاسفانه در بازار گران فرشی بیش از گرانی به چشم می خورد که علت اصلی آن عدم نظارت بر بازار از طریق بازرسی است، و با بهانه ای هم که دولت با افزایش ناگهانی قیمت نرخ بنزین به این سود جویان داد، دست آنها را برای گرانفروشی بیشتر باز نگه داشت.

,

افزایش نرخ تورم در جامعه ارتباط مستقیم با افزایش قیمت بنزین  دارد، بررسی آمار های موجودنشان میدهدبا افزایش قیمت بنزین درهر سال  شاهد افزایش نرخ تورم در سال بعد بودیم، براساس مطالعه انجام‌شده از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، مشخص گردید به ازای هر 10 درصد افزایش در قیمت بنزین، تورم حدوداً 2 درصد افزایش می‌یابد و با افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود حداقل تورم 4 درصدی علاوه بر تورم موجود در کشور شکل بگیرد.

,

مردمی که به امید شعارهای انتخابایت دولت یازدهم مبنی بر افزایش رفاه و چرخش معیشت و زندگی مردم به این دولت اعتماد کردند انتظار این گرانی ها و تحمل بار مشکلات آن بسیار سخت تر خواهد شد زیرا امید آنها تبدیل به نا امیدی و نگرانی شده و در پاسخ به این نگرانی  گفته می شود مردم استانه تحمل خود را بالا ببرند!

,

با بررسی وضع موجود در جامعه و واکنش های مردمی به این اوضاع نابسامان و همچنین واکنش ها در شبکه های مجازی، شعار زدگی و تکیه بیش از حد دولت به مذاکرات هسته ای مورد انتقاد مردم است تا جایی که حمایت ها و اغراق های رسانه های زنجیره ای در خصوص نتایج مثبت مذاکرات هسته ای نقش بر آب شد و مردم خواهان این مسئله هستند که دولت به جای تکیه بیش از حد به مذاکرات هسته ای به فکر تولید و مهار گرانی ها باشند.

,

دیگر مردم آن آب و تاب گذشته برای پیگیری مسئله هسته ای را ندارند زیرا با شانتاژهای رسانه ای تصور می کردند با نچرخیدن سانتریفیوژها زندگی آنها خواهد چرخید انها متاسفانه مشاهده می کنند نه سانتریفیوژ قرار است بچرخد و نه زندگی آنها می چرخد.

,

همچنین یکی از انتقاد هایی که از سوی مردم مطرح می شود این مسئله است که دولت دوسال است میخواهد یارانه پردرامدها را حذف کند اما بعد از گذشت دوسال و بررسی های و پیگیرها به نتیجه ای نرسیده است اما چگونه به صورت ناگهانی بنزین سهمیه ای را حذف و نرخ آن را تک رقمی می کند که تاثیر منفی مستقیم بر زندگی قشر کم درآمد جامعه خواهد داشت.

,

علاوه بر گرانی بنزین اعلام شده نرخ گاز مشترکین خانگی نیز15درصد افزایش پیدا خواهد کرد، البته آثار و نتایج آن در ماه های آینده و با دریافت قبوض جدید بروز خواهد کرد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه