اخبار داغ

دبیر انجمن کارفرمایی سواری کرایه:

افزایش قیمت ناگهانی بنزین بار روانی برای جامعه دارد

افزایش قیمت ناگهانی بنزین بار روانی برای جامعه دارد
رضا بهشتی با اشاره به افزایش قیمت سوخت گفت: اگر با افزایش قیمت بنزین قیمت لوازم یدکی و ملزومات اتومبیل کنترل نشود و با افزایش رو به رو باشد سرمایه گذاری در این بخش با افت شدید مواجه خواهد شد که قطعاً با افزایش نرخ سوخت، قیمت روغن و لاستیک افزایش می‌یابد که بهتر است، دولت یارانه‌ای در این‌باره به شرکت‌های ‌تعاونی اختصاص دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رضا بهشتی دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های سواری کرایه بین شهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به نحوه کنترل قیمت ها در سواری کرایه های بین شهری بیان کرد: برای کنترل قیمتها از طرف شرکت ما و اتحادیه سواری های بین شهری کارگروهی تشکیل دادیم که هیچگونه افزایش نرخی به خاطر تک نرخی شدن قیمت بنزین در حال حاضر نداشته باشیم و این موضوع به شرکت ها ابلاغ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛,

وی افزود: با توجه به این که این افزایش قیمت ناگهانی اتفاق افتاده است باید از نظر روانی از طرف دولت و ارگان های ذیربط کنترل بیشتری صورت بگیرد که سایر لوازم ماشین نیز گران نشود که این بحرانی در روحیه رانندگان به وجود می آورد زیرا رانندگان دچار ضرر و زیان های فاحشی خواهند شد و بخش حمل و نقل با بازدهی اقتصادی کمی که خواهد داشت توان ارائه خدمات را ندارد و این ضربه سنگینی بر بدنه حمل و نقل عمومی کشور است.

,

بهشتی عنوان کرد: اگر با افزایش قیمت بنزین قیمت لوازم یدکی و ملزومات اتومبیل کنترل نشود و با افزایش رو به رو باشد سرمایه گذاری در این بخش با افت شدید مواجه خواهد شد که قطعاً با افزایش نرخ سوخت، قیمت روغن و لاستیک افزایش می‌یابد که بهتر است، دولت یارانه‌ای در این‌باره به شرکت‌های ‌تعاونی اختصاص دهد.

,

دبیر کانون انجمن های صنفی شرکت های سواری کرایه با بیان این که گرانی بنزین برای رانندگان با مشکلاتی همراه است گفت: رانندگان نیز به نوعی با این موضوع مشکل دارند از دولت قبل و دولت کنونی برای حمل و نقل عمومی وعده هایی داده شد که در فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه وعده‌هایی نظیر «حذف تعرفه گمرک»، «ارائه تسهیلات»، «تثبیت نرخ لاستیک و روغن و سایر لوازم یدکی» ،«بیمه تامین اجتماعی رانندگان» مغفول ماند و قرار بود به نرخ قبل از اجرای قانون به رانندگان ارائه بشود که متاسفانه هیچکدام محقق نشد و ما شاهد افزایش هزینه های رانندگان بوده و هستیم.

,

وی اظهار داشت: اگر در فاز سوم که در حال اجرا است این بخش همینگونه با وعده ها به سر ببرد و عملا کاری در راستای بهبود رانندگان حمل و نقل انجام نگیرد دچار مشکلات عدیده ای می شود.

,

بهشتی گفت: در این شکی نیست که مردم باید از حمل و نقل عمومی ارزان و با کیفیت برخوردار باشند که باز هم متاسفانه حمل و نقل عمومی جاده ای نسبت به تمام حمل و نقل های عمومی کشور اعم از زمینی و هوایی هیچ سهمی از بودجه دولت ندارد و کلیه هزینه ها از طریق بخش خصوصی تامین می شود.

,

وی بیان کرد: بخش سواری کرایه در کشور بخش حمل و نقلی بسیار جوانی است که حدودا ۶ ساله است که ما حتی به ناوگان کرایه ای را به ۵ سال هم رسانده بودیم اما چون به نوشسازی ناوگان بودجه ای اختصاص داده نشد اکنون یک سال و نیم است که عمر ناوگان ما افزایش پیدا کرده است که البته سازمان راهداری از سال پیش شروع به نوسازی ناوگان نموده و تسهیلاتی را در نظر گرفته است که اگر اینطرح به همین شکل ادامه یابد ما میانگین عمر ناوگان را بر روی ۵ سال تثبیت خواهیم کرد.

,

دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های سواری کرایه بین شهری در پایان اظهار کرد: ما حدود چهل هزار راننده کرایه بین شهری داریم که سهمیه بنزین در نظرگرفته شده برای اینان ۲۵ لیتر بود که میانگین مصرف روزانه حدود یک میلیون لیتر بوده است که این عدد در مقایسه با مصرف روزانه هفتاد میلیون لیتر رقمی نیست و بسیار ناچیز است که هزینه نرخ یکسان سازی بنزین روزانه ۹ میلیار تومان است که بخش حمل و نقل کرایه سواری پرداخت میکند و درخواست ما از دولت این است که سهم حمل و نقل عمومی به ویژه سواری را از محل اجرای قانون در نظر بگیرد تا این بخش بتواند از طریق سرمایه گزاری بیشتر ماشین های جدید با مصرف سوخت کمتر وارد این ناوگان شود تا خدمات دهی بهتر و بیشتری صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه