اخبار داغ

شبکه های اجتماعی عامل افت تحصیلی دانش آموزان

شبکه های اجتماعی عامل افت تحصیلی دانش آموزان
خرداد ماه فصل امتحانات دانش آموزان و زمان به امتحان گذاشتن و مشاهده نتایج یک سال تلاش آنان است.اما موضوع مهمی که در این میان به چشم میخورد حضور مستمر و پررنگ دانش آموزان شبکه های اجتماعی می باشد،که به عقیده برخی یکی از عوامل مهم افت تحصیلی دانش آموزان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از پایگاه خبری دانش آموزان؛ در گذشته خانواده ها با کنترل رفت و آمد فرزندان و با کنترل دوستی های آنان تمرکز بیشتری بر روی مسائل تربیتی فرزندان خود داشتند اما امروزه با گسترش تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی کنترل این امور برای خانواده دشوار و در بعضی از موارد ناممکن شده است و دانش آموزان با تعداد زیادی از افراد رابطه دوستی برقرار می کنند و گاهی با تاثیر پذیری از محیط و افراد، مشغول نشر و ترویج محتوای نامناسب در این محیط ها می شوند که این موضوع صدمات جبران ناپذیری را به وضعیت تحصیلی و بُعد شخصیتی دانش آموزان وارد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دانش آموزان؛,

خرداد ماه فصل امتحانات دانش آموزان و زمان به امتحان گذاشتن و مشاهده نتایج یک سال تلاش آنان است.

,

بسیاری از اولیای دانش آموزان در این ایام کنترل و نظارت بیشتری بر روی مسائل تحصیلی فرزندان خودشان دارند و برای این ماه از زندگی فرزندان خود برنامه ریزی ویژه ای دارند و بایدها و نبایدهای خاصی را برای آنها در نظر می گیرند.

,

اما موضوع مهمی که در این میان به چشم میخورد حضور مستمر و پررنگ دانش آموزان در شبکه های اجتماعی می باشد. این موضوع باعث نگرانی تعداد کثیری از کارشناسان و اولیای دانش آموزان شده است.

,

در این روزها می توان شاهد حضور قوی دانش آموزان در شبکه های اجتماعی بود، مسئله ای که بسیاری از اولیا هم در قبال کنترل آن دچار ناتوانی بوده و بعضا اولیا از کارکرد تلفن های هوشمند اطلاعی نداشته وبرخی دانش آموزان با سوء استفاده از بی اطلاعی اولیا و ساعات زیادی از روز را در این شبکه ها می گذرانند و از فضای درس و امتحان فاصله می گیرند که این موضوع می تواند آثار نامطلوبی بر روی امتحانات پایانی دانش آموزان داشته باشد.

,

نصر آبادی کارشناس مسائل خانواده در گفت و گو با پایگاه خبری دانش آموزان گفت: با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه برای دانش آموزان و خانواده های آنها، اولیا باید در این ایام نظارت بیشتر و دقیق تری بر روی رفتارها و برنامه روزانه فرزندان خود داشته باشند.

, پایگاه خبری دانش آموزان,

وی افزود: در این میان نقش مدارس، آموزش و پرورش و رسانه ها هم نقش بسیار مهمی است که اطلاعات لازم را در خصوص گوشی ها هوشمند و شبکه های اجتماعی در اختیار اولیا قرار دهند تادانش آموزان از بی اطلاعی اولیا سوء استفاده نکنند.

,

این کارشناس مسائل خانواده گفت: یکی از راهکارهایی که در این ایام به اولیا توصیه می شود جلوگیری از استفاده دانش آموزان از تلفن همراه، اینترنت و کامپیوتر یا استفاده زمانبدی شده از آنها می باشد.

,

جعفری یکی از معلمان تهرانی نیز با اشاره به افت تحصیلی برخی از دانش آموزان گفت: بعضی ازدانش آموزان در سال گذشته و حتی تا اواسط سال تحصیلی از وضعیت درسی خوبی برخوردار بودند اما از وقتی که وارد شبکه های اجتماعی شدند به یکباره دچار افت شدید تحصیلی شدند.

,

این معلم با ابراز نگرانی از حضور دانش آموزان در فضای مجازی گفت: فضای مجازی محیط بسیار حساس و اثر گذاری است و نوجوانی دوره اثر پذیری است و از آنجایی که نمیتوان نیاز به تکنولوژی و استفاده از ابزارها و امکانات جدید را رد کرد و باید در این حوزه نیز فعال بود، لذا تمام نهاد ها، مسئولان و اولیا دانش آموزان باید به فکر چاره اندیشی برای محافظت از دانش آموزان که نسل آینده ساز این مرز و بوم هستند باشند.

,

با وجود تمام این مسائل باید دید دولت چه تدبیری برای این موضوع خواهد اندیشید و چه راهکاری را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در پیش خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه