اخبار داغ

گازوئیل تک نرخی نشد/ گازوئیل سهمیه‌‌ای 300 و نرخ دوم‌ 600 تومان

گازوئیل تک نرخی نشد/ گازوئیل سهمیه‌‌ای 300 و نرخ دوم‌ 600 تومان
یک منبع آگاه با بیان اینکه گازوئیل دو نرخی خواهد ماند، گفت: قیمت سهمیه‌ای گازوئیل 300 و غیر سهمیه‌ای آن 600 تومان است که ناوگان عمومی جاده‌ای می‌توانند بر اساس ضوابط خاص، گازوئیل غیرسهمیه‌ای را با رعایت سقف مشخص دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، یک مقام مسئول درباره نرخ گازوئیل و موضوع تک‌نرخی و دو نرخی بودن آن توضیح داد: موضوع تک‌نرخی بودن گازوئیل مطرح نیست زیرا اگر به تک‌نرخی شدن گازوئیل تکیه کنیم ‌پروژه‌هایی نظیر اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان عمومی جاده‌ای بر ا‌ساس پیمایش قابل اجرا نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه اخیراً مقرر شده است گازوئیل سهمیه‌ای بر اساس پیمایش به ناوگان عمومی جاده‌ای اختصاص یابد، اضافه کرد: در صورتی که سهمیه سوخت گازوئیل 300 تومانی برای این ناوگان کافی نباشد، در مواقع ضروری نرخ دوم سوخت گازوئیل هم دیده شده است و با رعایت شرایط خاص، این ناوگان می‌توانند از گازوئیل با نرخ دوم و در واقع نیمه‌یارانه‌ای استفاده کنند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه‌ گازوئیل دو نرخی خواهد بود، گفت: در حال حاضر نرخ گازوئیل سهمیه‌ای لیتری 300 تومان است‌ اما برای مازاد و شرایط اضطراری تمهیداتی در نظر گرفته شده و گازوئیل اختصاص یافته در نرخ دوم‌ احتمالاً حدود لیتری 600 تومان خواهد بود.

,

وی ‌توضیح داد: در واقع گازوئیل لیتری 300 تومان بر اساس پیمایش ناوگان عمومی جاده‌ای محاسبه و در کارت سوخت‌های آنها شارژ می‌شود، حال اگر این میزان سوخت برای ناوگان و یا کامیون کافی نبود آنها می‌توانند با نرخ دوم، سوخت گازوئیل دریافت کنند که این نرخ دوم احتمالاً بیش از 500 تومان و حدود 600 خواهد بود؛ گازوئیل لیتری 250 تومانی به 300 تومان افزایش یافت بنابراین نوع دوم هم که لیتری 500 تومانی بود طبیعتاً به 600 تومان افزایش می‌یابد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ دوم گازوئیل در واقع ‌نیمه یارانه‌ای محسوب می‌شود، اظهار داشت: اگر به عنوان مثال سهمیه 2 هزار لیتری سوخت کامیونی که بر اساس پیمایش به ناوگان اختصاص یافته است، برای آن کافی نباشد، مابقی سوخت‌ از محل نرخ دوم دریافت می‌شود.

,

وی تأکید کرد: البته ارائه سوخت بر اساسا نرخ دوم (لیتری 600 تومان) ‌‌سقف مشخص دارد و با رعایت ضوابط خاص، ارائه می‌شود.

,

این منبع آگاه یادآور شد:‌ تا روز شنبه هفته آینده نرخ دوم گازوئیل به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

,

به گزارش فارس پیش از این عده‌ای از مسئولان موضوعی تک‌نرخی شدن قیمت گازوئیل را مطرح کرده بودند.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه