اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش خودسرانه قیمت ها با تک نرخی شدن بنزین/فرهنگ سازی مصرف و مبارزه با قاچاق سوخت دربرنامه دولت قرار گیرد

افزایش خودسرانه قیمت ها با تک نرخی شدن بنزین/فرهنگ سازی مصرف و مبارزه با قاچاق سوخت دربرنامه دولت قرار گیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه زمان اجرای تک نرخی شدن بنزین مناسب نبود گفت:دولت می توانست به جای حذف سوخت یارانه ای و ایجاد فشار بر قشر کم در آمد جامعه با فرهنگ سازی مصرف و برنامه ریزی بهتر در مبارزه با قاچاق از هدر رفتن این سرمایه ملی جلوگیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ابراهیم نکو  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب با اشاره به اینکه تک نرخی شدن بنزین برای جلوگیری از مصرف بیش از حد بنزین و قاچاق آن کار بسیار خوبی است گفت:مصرف بنزین در کشور ما بسیار بالا است و این میزان مصرف بنزین و قاچاق بیش از حد آن سبب از بین رفتن سرمایه های ملی کشور می شود اما دولت در اجرای این طرح باید نظر کارشناسان و نمایندگان مجلس را نیز جویا می شد و بعد از آن این کار را انجام می داد.

نکو با اشاره به اینکه تک نرخی شدن بنزین نباید در این بازه زمانی اتفاق می افتاد اظهار کرد:متاسفانه دولت  قبل از اجرای این طرح می بایست اول قدرت خرید مردم را بالا می برد و یک بسته حمایتی برای افراد کم درآمد جامعه در نظر می گرفت و سپس اقدام به تک نرخی کردن بنزین می کرد که این یک اشتباه بزرگ دولت بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید جلوی افزایش تورم را در جامعه بگیرد افزود:با تک نرخی شدن بنزین شاهد افزایش خودسرانه قیمت ها در کشور هستیم و لازم است دولت هر چه سریعتر جلوی این افزایش قیمت ها را گرفته و بازرسی ها را افزایش دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه  متاسفانه قدرت خرید مردم بسیار پایین است ادامه داد:دولت باید فکری به حال افراد کم درآمد کرده و این درست نیست که برای مقابله با قاچاق و کاهش مصرف بنزین در کشور بخواهیم بدون اطلاع قبلی فشاری مضاعف بر قشر کم در آمد جامعه تحمیل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب, دیارآفتاب, دیارآفتاب,
,
,
,
,
,
,


نکو با تاکید بر اینکه دولت باید جلوی حباب را در مصرف سوخت بگیرد افزود:تک نرخی شدن بنزین کار بسیار خوبی است ولی مهم تر از آن این است که دولت به جای افزایش فشار بر روی مردم برنامه هایی را برای مبارزه با قاچاق سوخت و فرهنگ سازی در زمینه کاهش مصرف سوخت داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه تک نرخی شدن بنزین نیاز به مطالعه دقیق تر و برسی بیشتر دارد خاطر نشان کرد:مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات با مسئولین مربوطه به دنبال رسیدن به راه حلی بهتر برای حل مشکلات سوخت در کشور است و مجلس اجازه نخواهد داد که فشار فقط بر روی قشر کم درآمد جامعه باشد و افراد پردرآمد و پر مصرف نیز باید باید هزینه مصرف خود را بپردازند.

,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه