اخبار داغ

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان:

عضویت تنها8/5 درصد جمعیت استان در کتابخانه های عمومی

عضویت تنها8/5 درصد جمعیت استان در کتابخانه های عمومی
مدیر کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: با همکاری این نهاد کتابخانه کانون جوانان بسیج شاهرود مشارکتی و به عنوان تنها کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان سمنان معرفی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مدیر کل کتاب خانه های عمومی استان سمنان در حاشیه بازدید از کتابخانه کانون جوانان بسیج شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار از مشارکتی شدن کتابخانه کانون جوانان بسیج شاهرود و تبدیل آن به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان سمنان داد و گفت: پس از رده بندی کتابهای موجود در کتابخانه این مجموعه با DوE که رده بندی خاص کتابخانه های عمومی است ،افزایش تعداد کتاب ها، تجهیز نرم افزاری، نصب تابلو و افزایش تعداد اعضا به کتابخانه عمومی تبدیل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , نسل شاهوار,

شاه حسینی اظهار کرد: در کل استان سمنان 64 کتاب خانه عمومی وجود دارد که از این بین 45 کتابخانه نهادی و مابقی کتابخانه ها مشارکتی است.

,

وی در خصوص امکاناتی که به کتاب خانه های مشارکتی ارائه می شود افزود: بخشی از تجهیز منابع این کتابخانه ها از طرف ما صورت می گیرد هم چنین ارائه نرم افزار ویژه کتابخانه های عمومی و آموزش نیرو ها در بحث کتاب داری و نظارت بر این کتاب خانه ها از جمله امکاناتی است که در اختیار کتابخانه های مشارکتی قرار می گیرد.

,

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه 8/5 درصد از جمعت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که بقیه کتاب نمی خوانند، تعداد قابل توجهی از افراد عضو کتابخانه های مدارس ، دانشگاه ، حوزه های علمیه و... هستند و خیلی از محققان و نویسندگان نیز از کتابخانه های شخصی خود استفاده می کنند و سرانه مطالع را نمی شود با تعداد عضو کتابخانه های عمومی تخمین زد.

,

شاه حسینی با ابراز تاسف از اینکه آمار و اطلاعات دقیقی از کتابخانه های موجود در سطح مدارس ، دانشگاه ها ، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی نداریم بیان کرد: تعدادی از کتابخانه های عمومی نهادی در بخش روستایی قرار دارد و کتابخانه دکتر بی طرف یکی از دو کتاب خانه مستقل سطح استان نیز در شاهرود قرار دارد که جزء بهترین کتابخانه هاست.

,

وی در رابطه با عضویت افراد در کتاب خانه های عمومی خاطر نشان کرد: در مناسبت های خاص مثل هفته کتاب و کتاب خوانی و....افراد می توانند به صورت نیم بها یا رایگان عضو کتابخانه های عمومی شوند تا اگر افرادی وجود دارند که به هر دلیلی عضو کتابخانه های عمومی نیستند در این مناسبت ها عغضو کتابخانه های عمومی شوند.

,

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یادآور شد: کتابخانه های موجود در مدارس ، حوزه های علمیه و سایر مراکز علمی و فرهنگی می توانند با دارا بودن شرایط خاص از جمله زیر بنای کتابخانه ، تعداد عضو و ... که در مناطق روستایی و شهری متفاوت است به کتابخانه های مشارکتی تبدیل شوند.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه