اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند در مجلس:

دولت می‌خواهد مجلس نقش حاکم الدوله را ایفا کند/ نماینده مردم باید در راستای منافع مردم حرکت کند

دولت می‌خواهد مجلس نقش حاکم الدوله را ایفا کند/ نماینده مردم باید در راستای منافع مردم حرکت کند
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت از مجلس انتظار دارد که آنها نقش حاکم الدوله را ایفا کنند و در خدمت دولت و در راستای منافع آنها باشد این در حالی است که نماینده مجلس در راستای منافع مردم باید حرکت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، به دیدار روز گذشته نمایندگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب هر سال پرشور برگزار می شود و سخنان شان بسیار راهگشا بود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب مجلس، دولت و همه قوا را مورد عنایت قرار داده و نقدها و آسیب های احتمالی را بیان کردند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که روز گذشته نظر معظم له این بود که مواضع اصولی نمایندگان بسیار خوب و پیشرفته است و در مجموع کلیه مجلس مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفت، گفت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب مجلسی ها باید بر مواضع و مبانی اصلی نظام و انقلاب پافشاری کنند و همیشه سعی شده فضای مجلس به این سمت و سو باشد.
حجت الاسلام عبادی ادامه داد: یکی از کارهایی که در مجلس صورت گرفته بود لایحه رفع موانع تولید بود که مجلس بر روی آن کار کرده و خیلی کارشناسی انجام شد.
وی اضافه کرد: قدم‌های خوبی تاکنون مجلس در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برداشته شده است و خیلی از مباحث اصولی دفاع کرده‌اند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب حسن ظن داشتن را لازمه تعامل دانستند که این حسن ظن باید در حین تیزهوشی، نگاه عمیق و مراقب مد نظر باشد ضمن اینکه حسن ظن به معنای خوش باوری و فریب خوردن نیست و نباید یکی از طرفین را خائن خواند.
حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: کشورهایی غربی تاکنون سوابق خوبی در وفای به عهد نداشته اند، تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات با شفافیت کامل پیش رفته و تیز هوشی خاصی داشته باشد.
وی اضافه کرد: ما ضمن داشتن حسن نیت به تیم مذاکره کننده، باید به آمریکایی‌ها نگاه بدبینانه داشته باشیم.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که خط قرمزهایی در نظام وجود دارد که طبیعتا باید در مذاکرات رعایت شود، گفت: خود تیم مذاکره باید آنچه را که در مذاکرات اتفاق می افتد را در ایران و برای مردم به صورت شفاف بیان کند.
حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری برای نظام تعیین می‌کنند نظرشخصی مقام معظم رهبری نیست بلکه براساس ساختار کلی نظام، نظر مجموعه بزرگان نظام در زمینه‌های مختلف و براساس مشورت هایی که با آنها صورت گرفته بیان می‌شود.
وی تصریح کرد: طمع آمریکایی تمامی ندارد و مرزی برای خواسته های خود بر نمی‌تابند و درواقع ادعایشان خیلی بیشتر از این است و اگر این خط قرمزها نبود ادعاهای بیشتری از نظام داشتند.
وی با بیان این‌که سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب بسیار کمک کننده و راهگشا برای ملت و تیم مذاکره بود، یادآورشد: دولت بایستی نظرات نمایندگان مردم را مورد توجه قرار داده و نباید این نظرات حالت اهانت آمیز داشته باشد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظرات نمایندگان مردم برخواسته از نظرات مردم است مجلس باید طوری عمل کند که در کمک کننده به دولت باشد.
حجت الاسلام عبادی افزود: طبیعتا اگر دولت به دنبال یک مجلسی باشد که در خدمت او باشد و یا چنین خواسته ای داشته باشد که هر آنچه آنها انجام دهد تایید کند و همه را احسنت بگوید خلاف شکل گیری ذاتی اوست چرا که مجلس جای نمایندگان مردم است.
وی تاکید کرد: مجلسی که نه استیضاح، تذکر، تفصح و تحقیق کند اگر تعطیل شود بهتر است چراکه  ساختار کلی مجلس بر این است که سوال کرده استیضاح کند و واقعا بسیاری از این موارد گره‌های بسته ای از کار مردم را باز کرده است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال، تذکر، احضار وزیر به مجلس همه باعث رفع مشکلات در جامعه می‌شود اینکه بعضا تعداد وزارایی که به مجلس رفته اند را بیان می‌کنند این نشان دهنده این است که مجلس پویا و فعال است نه اینکه مجلس قصد داشته باشد دولت را زیر سوال ببرد.
حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: دولت از مجلس انتظار دارد که آنها نقش حاکم الدوله را ایفا کنند و در خدمت دولت و در راستای منافع آنها باشد این در حالی است که نماینده مجلس در راستای منافع مردم باید حرکت کند.
وی با بیان این‌که مجلس کارفرما و دولت ها حالت پیمانکار را دارد، گفت: هیچ گاه کار فرما نمی‌تواند زیر سلطه پیمانکارش باشد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی مقامات دولتی عباراتی بیان می‌کنند که باید مجلس در خدمت دولت باشد و نمایندگان با حب و بغض‌ها به دولت نگاه نکنند اما فلسفه‌ی وجودی دولت و مجلس مردم هستند و نماینده‌ها برای منافع مردم تلاش می کنند.
عبادی بیان کرد: برخی اتفاقات در جامعه از قبیل آزادسازی نرخ بنزین، چون مردم دسترسی به دولت و وزیر ندارند خواسته خود را به نماینده خود در مجلس اعلام می کنند و نماینده باید این خواسته ها را مورد پیگیری قرار دهد.
انتهای پیام/ر

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار , خاورستان،, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه