اخبار داغ

استدلالهای مضحک خبرآنلاین در مورد نتایج نظرسنجی/

از توجیه حذف نظرسنجی تا سوالی که بی جواب ماند؛ نتیجه نظرسنجی عملکرد هسته ای دولت کی منتشر می شود؟+عکس

از توجیه حذف نظرسنجی تا سوالی که بی جواب ماند؛ نتیجه نظرسنجی عملکرد هسته ای دولت کی منتشر می شود؟+عکس
سایت حامی دولت که نتیجه نظرسنجی درباره عملکرد هسته ای دولت را مغایر با اهداف سایت و برنامه های دولت می دید، اقدام به حذف نظرسنجی کرد و مدعی شد هر نظرسنجی 24 ساعت در سایت منتشر و سپس حذف می شود. با فرض قبول این ادعا، حال سوال این است که نتیجه نظرسنجی عملکرد هسته ای دولت در این سایت کی منتشر می شود؟
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا سایت خبری "خبرآنلاین" که روز  چهارشنبه (6 خرداد) اقدام به برگزاری یک نظرسنجی درباره عملکرد هسته ای دولت پرداخت و از مردم خواست تا با شرکت در این نظرسنجی، به عملکرد دولت در مذاکرات و مواضع هسته ای رای دهند، اما بعد از اینکه اکثریت رای دهندگان در این نظرسنجی، عملکرد دولت را ضعیف دانستند و به تغییر رویکرد دولت در مذاکرات هسته ای رای دادند، نظرسنجی مذکور را حذف و نظرسنجی جدیدی جایگزین آن کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

این سایت حامی دولت که فکر می کرد با انجام نظرسنجی خواهد توانست مدعی شود که اکثریت مردم با روند مذاکرات موافق هستند اما به نتیجه نرسید، در پاسخی عجیب و مضحک گفت که این خبرگزاری هر نظرسنجی را فقط 24 ساعت در سایت خود قرار می دهد و نظرسنجی عملکرد دولت در مذاکرات هسته ای هم در چارچوب همین 24 ساعت! است.

, .,

اما نظرسنجی که روز گذشته، ناگهان جایگزین نظرسنجی عملکرد دولت در مذاکرات هسته ای شد، با بیش از گذشت 24 ساعت همچنان در خبرآنلاین قابل مشاهده است و معلوم نیست چرا این سایت حامی دولت برای قانون خودش یعنی همان 24 ساعت! هم ارزشی قائل نیست!

, !,

این در حالی است که در اسفند ماه این سایت حامی دولت نظرسنجی را تحت عنوان چهره برتر سال 93 در سایت منتشر کرده بود که به مدت شش روز درسایت منتشر شد و افراد می توانستند در نظرسنجی سایت شرکت کنند.

,


خود همین سایت در پایان نظرسنجی چهره برتر این طور می نویسد: مرحله نهایی نظرسنجی از یکشنبه ۱۷ اسفند آغاز شد و تا شنبه ۲۳ اسفند هم ادامه یافت. این نظرسنجی که بالا و پایین بسیاری داشت و در روزهای مختلف افراد متفاوتی در صدر این لیست حضور داشتند با صدرنشینی سردار سلیمانی به پایان رسید.

از 17 تا 21 اسفند یعنی هفت روز، حال چطور این سایت مدعی است که هر نظرسنجی را فقط 24 ساعت در سایت منتشر می کند؟

,
,
,
,

 

,

 

,

استدلالهای مضحک خبرآنلاین در مورد نتایج نظرسنجی

, استدلالهای مضحک خبرآنلاین در مورد نتایج نظرسنجی,

 

,

خبرآنلاین در توضیح حذف نظرسنجی عملکرد هسته ای دولت استدلال هایی عجیب و مضحکی را بیان کرده است.

,

 

,

این سایت مدعی است: "نظرسنجی دیروز خبرآنلاین در خصوص عملکرد تیم هسته ای کشورمان با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبرو شد. کاربران بسیاری از صبح تاکنون با تماس های تلفنی و از طریق شبکه های اجتماعی در خصوص نظر سنجی خبرآنلاین که در مورد عملکرد تیم هسته ای دولت روحانی بوده است، سوالاتی را مطرح کرده اند. برخی از کاربران که از شرکت در این نظر سنجی جا مانده اند، ضمن تماس با خبرآنلاین خواستار این بودند که امکانی فراهم شود تا آن ها بتوانند در این نظرخواهی شرکت کنند.

,

, ,


در عین حال برخی دیگر از کاربران و تماس گیرندگان با طرح سوالاتی از جمله اینکه چرا این نطر سنجی غیرفعال شده بر این باور بودند که شاید نتایج این نظرسنجی برخلاف میل ما بوده و به همین دلیل از صفحه اول خبرآنلاین حذف شده است. همچنین با توجه به تعداد و نتایج غیر معمول آرای این نظرسنجی از نگاه مخاطبان همیشگی این خبرگزاری، برخی افراد موضوع هک شدن و یا حرکت هدفمند عده ای برای تغییر نتیجه طبیعی یک نطر سنجی را در راستای اهداف سیاسی برخی جریانات نیز یادآوری کردند. اما این توضیح لازم است که بر اساس رویه معمول در این خبرگزاری، نظرسنجی هایی که در خبر انلاین منتشر می شود، تنها 24 ساعت این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهد که در آن شرکت داشته باشند.

,
,

در عین حال همه می دانند که در صورت غیر مقبول بودن نتیجه یک نظرسنجی امکان برداشتن فنی آن در هر لحظه برای مسئولان خبرگزاری وجود دارد ولی خبرآنلاین براساس رویه حرفه ای خود قاعده فعال بودن 24 ساعت این نظرسنجی را مانند همه نطرسنجی های قبلی با هدف احترام به کاربران عزیز رعایت کرده است.  همچنین شائبه اقدام هماهنگ برخی جریانات برای تغییر نتیجه عادی این نطرسنجی که با حمله سابیری صورت می گیرد از جمله دغدغه های همیشگی ماست که امکان این موضوع نیر دور از دسترس نیست.

,

 

,



لازم به ذکر است که تنها یک نظر سنجی وجود دارد که زمان شرکت در آن بیش از 24 ساعت است و آن نظرسنجی چهره سال در روزهای پایانی اسفندماه است که کاربران ابتدا با شرکت در مرحله اول نظرسنجی هریک از گروههای خبری، چهره آن گروه را انتخاب کرده و پس از تجمیع نفر اول هر گروه کاربران می توانند از میان چهره های برتر گروهها در صفحه نخست چهره سال را برگزینند.

خبرآنلاین از همکاری همه کاربران گرامی که در نظرسنجی های ما مشارکت تاثیرگذاری دارند، قدردانی صمیمانه خود را اعلام می دارد."

, ,
,
,
,
,

 

,

به هر حال معلوم نیست اگر این نظرسنجی به گفته خبرآنلاین "با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبرو شد" پس چرا اقدام به حذف آن کرد و اگر هر نظرسنجی فقط 24 ساعت در سایت مذکور منتشر می شود، چرا نظرسنجی جایگزین نظرسنجی عملکرد هسته ای دولت را با گذشت بیش از 24 ساعت، از سایت خود حذف نمی کند؟

,

ضمنا منتظر نتیجه نظرسنجی عملکرد هسته ای دولت در سایت مذکور نیز هستیم.

,

انتهای پیام/ب

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه