اخبار داغ

صادر کننده برتر استان گلستان:

مجوزهای انحصاری واردات عامل اصلی قاچاق کالاست

مجوزهای انحصاری واردات عامل اصلی قاچاق کالاست
واحد شهبازی صادر کننده برتر استان گلستان گفت: عامل اصلی واردات قاچاق به کشور صدور مجوز های انحصاری برای واردات و ویژه خواری ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قابوس نامه، واحد شهبازی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: متاسفانه صدرو این مجوز ها باعث شده فساد و قاچاق در وارادات داشته باشیم.
وی که ۲۵ سال است در بخش صادرات فعالیت می کند در ادامه گفت: ورود به عرصه واردات مشکلات زیادی دارد و مجوز برای هر کسی صادر نمی شود و عده ای هم که این مجوز ها را دارند متاسفانه با قیمت های دلخواه خود بدون  نظارت بر قیمت ها از سوی مراجع دولتی اقدام به عرصه کالا در کشور می کنند و مصرف کنندگان نیز به دلیل انحصاری بودن کالا در دست این افراد ناچار به خرید هستند.
شهبازی با بیان اینکه افرادی که دارای مجوز هستند از ارز دولتی استفاده می کنند اما این امر در کاهش قیمت کالاها لحاظ نمی شوداظهار کرد:  باید واردات بر طبق ضوابط استاندارد آزاد باشد نه اینکه وارد کننده انحصاری با هر قیمتی اجناس را به مردم عرضه کند!این یعنی فقط تنظیم عرضه بدون در نظر گرفتن شرایط تقاضا.
وی تصریح کرد: برای مثال یک بار خود بعد از سه ماه دوندگی توانستم مجوز واردات فیلم رادیولوژی را دریافت کنم و علی رغم استفاده از ارز آزاد در خرید کالا با ۳۰ درصد پایین تر از قیمتی که در بازار به فروش می رسید عرضه کردم و البته سود هم داشتم اما همین کالا را نمایندگی دولتی گران تر می فروشد ! اشکال کجاست ؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه، , قابوس نامه، , ،,
,
,
,

نباید واردات انحصاری باشد/ باید به کیفیت نظارت کرد
این صادرکننده برتر گلستان اذعان کرد: واردات نباید انحصاری باشد و مصرف کننده باید حق انتخاب داشته باشد که جنسی را انتخاب کند که کیفیت بهتر و خدمات بیشتری ارائه دهد اما با انحصاری شدن واردات نه تنها این اتفاق نمی افتد بلکه وارد کننده با هر قیمت و کیفیتی که بخواهد کالا را به مصرف کننده عرضه می کند.
وی ادامه داد: باید به کیفیت و قیمت کالا ها نظارت بیشتری شود و جلوی این ویژه خواری ها گرفته شود و گرنه در قالب این مجوز های انحصاری است که قیمت ها افزایش می یابد و باب قاچاق نیز باز می شود برای مثال گاهی مشاهده شده است جنسی ۶۰ سند خریداری می شود و در داخل توسط نمایندگی۱۰ دلار به فروش می رسد این چطور قابل توجیه است ؟

, نباید واردات انحصاری باشد/ باید به کیفیت نظارت کرد, نباید واردات انحصاری باشد/ باید به کیفیت نظارت کرد,
,
,

تحریم عامل قاچاق کالا نیست/ نظارت در واردات به درستی انجام نمی شود
شهبازی با عنوان این مطلب که ما بیش از ۳۰ سال است که تحریم هستیم و چیز جدیدی نیست اظهار کرد: اینکه همه چیز را گردن تحریم بیندازیم فقط بهانه تراشی است، متاسفانه نظارت درستی نمی شود و فساد اداری در صدور این مجوز های انحصاری باعث قاچاق می شود.
وی افزود: قاچاق قطعا مربوط به ورد کالاها با کانتیر است والا واردات چمدانی که شاید در روز به اندازه ۲ کانتینر هم نرسد در ورود کالای قاچاق تاثیر چندانی ندارد.
این بازرگان گنبدی یادآور شد اگر دولت می خواهد جلوی قاچاق را بگیرد برود و با کسانی که با مجوز و با کانتینر اجناس قاچاق وارد کشور می کنند برخورد کند هر چند در دولت گذشته با اجرای طرح شبنم تا حدودی جلوی این مشکل گرفته شد اما متاسفانه این طرح هم متوقف شد و دیگر اجرا نمی شود و با این اوصاف باید هم،تولید ضربه بخورد و خزانه دولت خالی شود! این نوع قاچاق است که ضربه می زند که البته این افراد که قاچاق می کنند شاید به ۵۰ نفرهم نرسند و دولت میتواند با نظارت بیشتر جلوی آنها را بگیرد.
وی همچنین گفت دولت برای کنترل این مشکل می تواند نظارت را بیشتر کند و حتی از افرادی به عنوان مامور بدرقه برای انتقال این کالا ها استفاده کند البته افرادی مخلص و بسیجی نه کسانی که با گرفتن رشوه نظارت را زیر سوال ببرند.
شهبازی اضافه کرد: هر چند ممکن است در این شیوه نیز افرادی به قاچاق و رشوه خواری دچار شوند ولی در کل قطعا وضعیت بهتر خواهد شد و جلوی بسیاری از قاچاق ها گرفته می شود که البته این مسئله هم به نحوه نظارت دولت بر می گردد.

, تحریم عامل قاچاق کالا نیست/ نظارت در واردات به درستی انجام نمی شود, تحریم عامل قاچاق کالا نیست/ نظارت در واردات به درستی انجام نمی شود,
,
,
,
,
,

???????????????????????????????
چرا تولیدات داخلی تقویت نمی شود/ دولت در حمایت از برخی تولید کنندگان اشتباه می کنند
واحد شهبازی همچنین در خصوص تولید در کشور نیز گفت: تولید داخلی آنطور که باید تقویت نمی شود در صورتیکه اگر تولید داخلی به سمت کیفی سازی حرکت کند حتی اگر جنس قاچاق هم وارد بازار شود ، مصرف کننده تولید داخل را ترجیح می دهد مانند ظروف چینی که اجناس ایرانی به کیفیت بالایی رسیده و حتی صادر می شود و مورد اقبال مصرف کننده است.
وی در ادامه افزود:  تا قبل از انقلاب همه چیز را وارد می کردیم اما امروز در بسیاری از کالاها به توانایی تولید دست یافته ایم اما دولت در حمایت از تولیدات داخلی اشتباه می کند جرا که حمایت ها در راستای کیفی سازی نیست.
شهبازی تصریح کرد: قطعا حمایت هایی از تولیدکنندگان داخلی می شود اما چرا در صورت عدم تولید کیفی خدمات قطع نمی شود؟ مثلا در همین صنعت خوردو سازی چقدر سرمایه صرف شد اما آیا به آن کیفیتی که باید برسد رسیده است؟
وی افزود: شاید اگر در بخش های دیگری سرمایه گذاری می شد پیشرفت های بیشتری داشتیم .برای مثال همین صنایع دفاعی که علی رغم سرمایه گذاری کمی که انجام شده است به فرموده مقام معظم رهبری پیشرفت فوق العاده ای داشته است.

, ???????????????????????????????, ???????????????????????????????,
, چرا تولیدات داخلی تقویت نمی شود/ دولت در حمایت از برخی تولید کنندگان اشتباه می کنند, چرا تولیدات داخلی تقویت نمی شود/ دولت در حمایت از برخی تولید کنندگان اشتباه می کنند,
,
,
,
,

وام های کلان بانکی بدون بازرسی دقیق داده می شود
این بازرگان نمونه با اشاره به اینکه اعطاء وام های بانکی به تولیدکنندگان قطعا در جهت تقویت بخش تولید است  تصریح کرد: در اعطاء این وام ها هم دقت لازم نمی شود و بدون بازرسی و نگاه کارشناسانه وام های کلان به برخی از تولیدکنندگان داده می شود.
وی افزود: این در حالی است که بانک ها در پرداخت وام های ریز خیلی سخت گیرتر هستند اما در وام های کلان اینطور نیست مثلا بازرسی از کیفیت دستگاههای کارگاه یا کارخانه یک تولیدکننده به درستی انجام نمی شود و گاها شاهد هستیم که تولید در برخی از کارخانه ها علی رقم حمایت مالی از سوی دولت به دلیل فرسودگی دستگاهها متوقف شده است.

, وام های کلان بانکی بدون بازرسی دقیق داده می شود, وام های کلان بانکی بدون بازرسی دقیق داده می شود,
,
,

جریمه های کلان برای پر نکردن اظهار نامه باعث از بین رفتن انگیزه صادرکنندگان شده است
این بازرگان گنبدی که سه سال پیاپی عنوان صادرکننده برتر استان گلستان را دریافت کرده است در خصوص تقویت بخش صادرات نیز به خبرنگار ما گفت: در دولت هفتم یا هشتم بود که ارز صادرکنندگان با ۲۰ درصد بالاتر از نرخ دولتی از سوی دولت خریداری می شد و ما مطمئن بودیم که ارز  توسط خود دولت خریداری می شود اما این کار دیگر انجام نمی شود.
وی همچنین گفت: از طرفی دیگر هم دولت برای تشویق، صادرکننده را از عوارض معارف کرده است و جدیدا گفته شده است که باید هر سه ماه یکبار اظهار نامه پر کنند و چون این مسئله به تازگی اعلام شده و برخی هم اطلاع نداشتند و این اظهار نامه را پر نکرده اند جریمه هایی سنگینی شدند.
شهبازی ادامه داد: این امر باعث شده است برخی از صادر کنندگان دیگر صادرات انجام ندهند و حتی دیگر کارت صادرات خود را هم تمدید نکنند و متاسفانه هیچگونه همکاری برای تخفیف در این جریمه ها با صادرکنندگان نمیشود.

, جریمه های کلان برای پر نکردن اظهار نامه باعث از بین رفتن انگیزه صادرکنندگان شده است, جریمه های کلان برای پر نکردن اظهار نامه باعث از بین رفتن انگیزه صادرکنندگان شده است,
,
,
,

تجارت در مرز ترکمنستان باید تقویت شود
شهبازی در پایان گفتگو با اشاره  به مرز ترکمنستان به عنوان یکی از مرز های تجاری ایران گفت: متاسفانه در این مرز وزارت خارجه سهل انگاری می کند، تجارت ترکیه در حد ۵ تا ۶ میلیارد دلار است اما تجارت ما به یک میلیارد دلار هم نمی رسد این درحالی است که در گذشته درآمد ما از همین مرز  به  یک میلیارد و ۷۰۰ دلار  رسیده بود و این مسئله نیز نیاز به توجه بیشتر سفیر ایران  جهت تقویت تجارت در این منطقه دارد.

, تجارت در مرز ترکمنستان باید تقویت شود, تجارت در مرز ترکمنستان باید تقویت شود,
,

انتهای پیام/پ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه