اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس تربیتی مطرح شد؛

جوانان امروزی قابل اعتماد هستند؟

جوانان امروزی قابل اعتماد هستند؟
استاد دانشگاه تاکید کرد: گاهی اوقات جوانان زمان جنگ را مثال می زنند باید گفت لازم نیست که همیشه دوران جنگ و انقلاب باشد و جوانان به میدان بروند تا توانایی های خود را نمایش دهند بلکه باید گفت اگراستعداد های جوان را بتوانیم به درستی بارور کنیم جوانان ما در همه زمان ها و عرصه ها قابل اعتماد هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  حجت الاسلام و المسلمین اسدالله طوسی کارشناس علوم تربیتی و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری ثامن اظهار داشت: جوانی مهمترین برهه زندگی یک انسان است که  در همه فرهنگ ها توجه ویژه ای به این برهه از زندگی صورت می گیرد، در اسلام هم در ایات شریفه و هم در روایت متعددی به مسئله جوان و جوانی پرداخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ثامن,

وی بیان داشت: خداوند در قرآن می فرماید خلقت شما را در سه مرحله قرار دادیم، مرحله ضعف(کودکی)مرحله  دوران قوت و توامندی(جوانی) سپس دوباره دوران ضعف شروع می شود(پیری)، اگر این سخن قرآن را به صورت نمودار رسم کنیم نمودار منحی نرمال شکل می گیرد که جوانی در این منحنی نقطه اوج عمرانسان است.

,

کارشنای علوم تربیتی گفت: تقریبا می توان گفت تمام توانمندی های انسان در دوران فوق العاده و ویژه جوانی به یک معنا به فعلیت می رسد، تمام انتظارها و خواسته های خداوند هم در این دوران است به طور مثلا سالها برای ورزشکار زحمت می شکند و تنها خواسته شان این است که در مسابقات مدال به دست  بیاورد این یعنی هدفمندی، خداوند دوره جوانی را قرار داده تا با برنامه ریزی بهترین سرمایه را برای دوره های بعدی زندگی کسب کنیم.

,

طوسی تصریح کرد: اکثرا آثاراین بزرگان در دوران جوانی تهیه شده است و به آنچه که باید می رسیدند در این دوران رسیدند، مهمترین کتاب های فلسفی و عرفانی امام خمینی(ره) هم در دوران جوانی نوشته شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: اکثریت ائمه در سنین پایین 30سالگی به امامت رسیده اند، یعنی مهم ترین و بهترین منصب را خداوند در سنین جوانی به ائمه عطا کرده است، در روایات داریم که بنده خدا در قیامت قدم از قدم برنمی دارد تا از عمرو جوانیش سوال کنند، مرحوم اقای فلسفی دو جلد کتاب دارد به نام جوان که در مورد این مسئله بحث کرده اند که جوانی هم بخشی از عمر است چرا در قیامت دوباراز جوانی سوال می شود؟پاسخ این است زیرا جوانی چنان بسیار با اهمیت است که غیر از پرسش در مورد کل عمر به صورت ویژه از جوانی هم سوال می شود.

,

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا جوانان امروزی یا به قولی برخی ها جوانان قرتی و مد روز پوش با توجه به هجمه های فرهنگی می توانند نمونه یک جوان مورد پسند اسلام باشند؟گفت: سوالی خوبی مطرح شد، در این دوره که از وضع جوانان ابراز نا امیدی می کنند این پرسش مدام مطرح می شود آیا می توان در زمینه های مختلف  از جمله علمی، فرهنگی،خودسازی و اخلاقی به جوانان امیدوار بود، در پاسخ باید گفت چرا که نه! مگر ما الان جوانان نخبه و نمونه نداریم؟ جوانان ورزشکار که برای کشور افتخار کسب می کنند دانشمندان علمی در زمینه ای مختلف داریم که باعث افتخار است پس ابراز نا امیدی از جوانان امروزی اشتباه است، صراحتا می توان گفت همه سرمایه مملکت مدیون تلاش این جوانان است.

,

وی تاکید کرد: گاهی اوقات جوانان زمان جنگ را مثال می زنند باید گفت لازم نیست که همیشه دوران جنگ  و انقلاب باشد و جوانان به میدان بروند تا توانایی های خود را نمایش دهند بلکه باید گفت اگراستعداد های جوان را بتوانیم به درستی بارور کنیم جوانان ما در همه زمان ها و عرصه ها قابل اعتماد هستند درعصر حاضر میدان برای نشان دادن و اعتماد به جوانان باز است، اما یک نگرانی که خانواده ها و مسئولین دارند و آن این است که دشمنان از ما هوشیار تر هستند.

,

کارشناس علوم تربیتی بیان داشت: دشمن به درستی فهمیده که جوان و سرمایه یعنی چه؛ بررسی های زیادی هم انجام داده تا به این هدف برسد که اگر بخواهد این جوان را در اختیار بگیرد باید از کجا شروع کند، در نهایت برنامه ریزی می کند و بهره می برد، اگر سرمایه هنگفت جوانان  ایرانی را جدی نگیرم ضرر خواهیم کرد.

,

طوسی گفت: مسئولین امر از جمله مسئولین در اجتماع و حوزه های فرهنگی و والدین و معلمین هم باید نگران سرمایه جوانی باشند  و باید پشت این نگرانی برنامه داشته باشند، و اگر برنامه ریزی و مدیریت درستی انجام شود به نتایج عالی خواهیم رسید، زیرا جوانان ما ثابت کرده اند اگر به درستی مدیریت شوند قابل اعتماد هستند به طور مثال قبل از پیروزی انقلاب امام خمینی (ره) با مدیرت صحیح از جوانان غرب زده و آلوده به فساد زمان طاغوت، انقلابی به پا کرد که نمونه نداشت.

,

وی در پایان افزود: اگر مدیرت و دغدغه برای جوانان نداشته باشیم نه اینترنت و شبکه ها ماهواره ای بلکه با همین مجلات و نشریه ها هم جوانان را از دست خواهیم داد یکی از کارهایی که متاسفانه کمتر به آن پرداخته می شود معرفی الگو برای نسل امروزی جوانان است صدا و سیما در معرفی الگو برای جوانان تقریبا 80درصد به معرفی ورزشکاران می پردازد البته ورزشکاران هم نمونه و الگوی خوبی هستند اما درمعرفی باید مساوات باشد چه جوانان برازنده ای که در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی فعالیت می کنند اما گمنام هستند جوانانی که هم به جوانی و تفریحات سالم قرن 21ام می پردازند هم به تذکیه نفس و کسب علم و کمک به پیشبرد اهداف نظام و انقلاب کمک می کنند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه