اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان :

تولید پلیمرهای زیستی از جلبک های ماکروسکوپی گامی دیگر در مسیر پیشرفت علمی هرمزگان

تولید پلیمرهای زیستی از جلبک های ماکروسکوپی گامی دیگر در مسیر پیشرفت علمی هرمزگان
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه زیستگاه جلبک های ماکروسکوپی در محدوده خلیج فارس است، گفت:تولید پلیمرهای زیستی گامی در مسیر پیشرفت علمی و درآمد زایی برای استان دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی فتی، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به تولید پلیمرهای زیستی و کودهای آلی از جلبک های ماکروسکوپی خلیج فارس در پارک هرمزگان گفت: شرکت زیست دریا پروران آناهیتا با مدیریت خانم سهراب زاده پس از ده سال توانستندتحقیقات گسترده خود را به مرحله رشد و باروری برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه زیستگاه این نوع جلبک ها در محدوده خلیج فارس است، افزود: پلیمرهای زیستی نظیر آگار، آلژینات و کاراجینان از جمله بیوپلیمرهایی هستند که از جلبک های دریایی قابل استحصال بوده و کاربردهای گسترده ای در صنایع متعدد غذایی، دارویی، پزشکی و بهداشتی وآرایشی داشته و مصارف صنایع نساجی، رنگرزی، کاغذ سازی، عایق سازی و … دارد.

,

فتی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری هرمزگان تسهیلات ویژه و حمایت های خود را برای رشد این شرکت ارائه داده است، تصریح کرد: تولید انبوه این محصول نیازمند مزارع پرورشی در محدوده نوار ساحلی است که هماهنگی لازم برای در اختیار گرفتن بخشی از نوار ساحلی جزیره هنگام و هرمز انجام شده است.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان خاطر نشان کرد: با توجه به مصارف متعدد پلیمرهای زیستی در صنایع و استفاده خام از این محصول ارز آوری بالایی پیش بینی می شود که می تواند گامی در مسیر پیشرفت علمی و درآمد زایی برای استان باشد.

,
,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه