اخبار داغ

معمای آتش سوزی های جاده ای در گفتگو با مدیر عامل آتش نشانی قم ؛

مهار آتش سوزی های جاده ای بر عهده هیچ سازمانی نیست!/مصوبه مجلس بر عدم دخالت هلال احمر!

مهار آتش سوزی های جاده ای بر عهده هیچ سازمانی نیست!/مصوبه مجلس بر عدم دخالت هلال احمر!
مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم با بیان اینکه با لایحه مجلس رسیدگی به حوادث آتش سوزی جاده ای از عهده هلال احمر برداشته شده است،گفت: مهار آتش سوزی های جاده ای بر عهده هیچ سازمانی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره به وظایف سازمان آتش نشانی،اظهار داشت:سازمان آتش نشانی وظیفه دارد تنها در محدوده شهری به ارائه خدمات بپردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی در پاسخ به این سوال که وظیفه رسیدگی به حوادث آتش سوزی برون شهری در جاده ها به عهده کدام سازمان است؟،افزود:با وجود اینکه حوادث بیرون از شهر به سازمان ما ارتباطی ندارد اما چون پای جان هموطنان عزیزمان در میان است ، همواره هنگام بروز حوادث در جاده ها حضور داشته ایم.

,

جعفری تصریح کرد:ما به تمام نیروهایمان گفته ایم که اگر اتفاقی در سطح جاده های استان رخ داد حق ندارند بگویند که درحوزه ما نیست و سریعا باید اعزام شوند.

,

وی ادامه داد:حتی در صورتی که نیروهای ما اعزام نشوند کسی حق ندارد حرفی بزند و توبیخ کند که چرا نرفته ایم اما با این حال وظیفه انسانی ما حکم می کند که در حوادث حاضر باشیم.

,

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم با بیان اینکه هر چه سریعتر باید تکلیف این کار مشخص شود ،ابراز داشت:البته قبلا این کار بر عهده هلال احمر بود که انها هم طبق لایحه ای که به مجلس تقدیم کردند حوادث آتش سوزی از عهده آنها برداشته شد اما باید هر چه سریعتر سازمانی مشخص شود و بودجه در اختیار بگیرد تا انجام وظیفه کند.

,

وی عنوان کرد:آتش نشانی نمی تواند ایستگاه ها یا پایگاه های سیار در جاده مسقر کند به دلیل اینکه جزء وظایف و اساس نامه اش نیست،زیرا اگر خودرو یا فردی از سازمان در جریان این حوادث آسیب ببیند نمی توانیم پاسخگو باشیم.

,

جعفری تاکید کرد:اگر خودروی آتش نشانی از داخل شهر قم حرکت کند حداقل 30 دقیقه طول می کشد تا به صحنه ی تصادف در 40 کیلومتری قم برسد و در همین زمان آتش کار را تمام کرده و نمی توان کاری کرد از این رو باید فکری اساسی برای این مشکل انجام شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حداقل زمان رسیدن خودروهای آتش نشانی بر سر صحنه حوادث اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:این زمان در حال حاضر در شهر قم نزدیک 4 دقیقه است و اگر ایستگاه های جدید راه اندازی شودند به 3 دقیقه کاهش خواهیم داد.

,

این در حالی است که سالیانه شاهد بروز آتش سوزی خودروها در برخی از جاده های کشور هستیم ، آتش سوزی های که هر چند دلیل آن بی احتیاطی و یا شاید شدت تصادفات است اما مرگ هم وطنان آن هم به دلیل عدم وجود امکانات آتش نشانی، قسمت تلخ این ماجرا است.

, آتش سوزی خودروها , آتش سوزی خودروها ,

در آتش سوزی اخیری که در اثر تصادف خودرو نیسان با پژو در آزاد راه قم _ تهران صورت گرفت بر اساس گفته های راننده نیسان از زمانی که شعله های آتش وارد خودرو شد تا قطع شدن صدای جان باختگانی که در آتش می سوختند، بیش از 15دقیقه طول کشید، مدت زمانی که در صورت حضور ماشین های امدادی و آتش نشانی ، حداقل یک هم وطن از مرگ نجات می یافت.

, نیسان با پژو در آزاد راه قم _ تهران , نیسان با پژو در آزاد راه قم _ تهران,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه