اخبار داغ

در حاشیه مخالفت وزارت کشور با گزینه شهرداری قم؛

چه کسی جوابگوی عقب‌ماندگی‌های شهر قم خواهد بود؟

چه کسی جوابگوی عقب‌ماندگی‌های شهر قم خواهد بود؟
امروز در حالی تنها 11 روز به زمان اتمام حکم 3 ماهه متین فر به‌عنوان سرپرست شهرداری قم باقی‌مانده است که باید شورای اسلامی شهر قم به دنبال گزینه جدیدی برای شهرداری قم باشد و در این میان باید پرسید: چه کسی جوابگوی عقب‌ماندگی‌های شهر قم خواهد بود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تنها کافی است، چنددقیقه‌ای در کنار پروژه‌های عمرانی شهر قم بایستید، خود متوجه خواهید شد که نه‌تنها این پروژه‌ها در طی روزها و ماه‌های اخیر شاهد هیچ‌گونه پیشرفتی نبوده‌اند، بلکه عملاً در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برند، دلیل آن‌هم کاملاً مشخص است، نبود شهردار و البته شاید بدتر از آن اختلاف وزارت کشور و شورای اسلامی شهر قم برای انتخاب شهردار جدید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

امروز در حالی تنها 11 روزبه زمان اتمام حکم 3 ماهه متین فر به‌عنوان سرپرست شهرداری قم باقی‌مانده است که وی در طی دو هفته اخیر و یا به عبارت بهتر از وقتی‌که متوجه شد در گزینه‌های شورای شهر برای شهرداری جایی ندارد و رییس شورای شهر حکم بدون تأیید وزارت کشور را برای باقری خواند، در جلسات شورای شهر حضور نیافته و درواقع بلاتکلیفی مدیریت شهری را وارد فاز جدیدی کرده است.

,

در این میان نکته تأمل‌برانگیز عدم اجرای قانون از سوی وزارت کشور و شورای اسلامی شهر قم است، درحالی‌که بر اساس قانون وزارت کشور باید ظرف مدت 10 روز با گزینه پیشنهادی موافقت و یا مخالفت کند اما در این میان باگذشت بیش از یک ماه از معرفی باقری به وزارت کشور، امروز فرماندار قم از مخالفت وزارت کشور با گزینه شورای شهر قم خبر داد.

,

از طرف دیگر درحالی‌که بر اساس قانون و گفته‌های عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر قم باید حکم شهردار توسط وزارت کشور صادر می‌شد، این حکم توسط بیاتی رییس شورای اسلامی شهر قم صادر شد که ازلحاظ قانونی جای سؤال دارد.

,

نکته دیگر این‌که چرا باوجود مخالفت وزارت کشور، شورای اسلامی شهر قم در مقام اصرار بر گزینه پیشنهادی از طریق شورای حل اختلاف  یا معرفی جایگزین جدید اقدام نمی‌کند و درواقع زمان را از دست می‌دهد.

,

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که توجه و نگاه ویژه به شهر قم همواره خواست بزرگان و علما بوده است، به‌طوری‌که در نخستین دیدار استاندار قم با مراجع در سال 92، مراجع عظام بر اهمیت آبادانی و توسعه شهر قم تأکید کردند و دراین‌بین آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه قم و حضور حوزه علمیه و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در آن، بر ضرورت و توجه ویژه استاندار محترم بر تکمیل و پیشرفت پروژه‌های عمرانی و آبادانی این شهر عش آل‌محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) تأکید کرد.

, خواست بزرگان و علما,

در این میان‌ همکاری، همدلی و هم‌زبانی ضعیف میان مدیران و مسئولان استانی را هم نمی‌توان در عقب‌ماندگی‌ها و عدم توسعه شهری قم نادیده گرفت، موضوعی که برای پی بردن به آن می‌توانیم بار دیگر به صحبت‌های حجت‌الاسلام صالحی منش در تیرماه سال 93 و البته صحبت‌های احمد امیرآبادی در اسفندماه همان سال رجوع کنیم.

,

 استاندار قم تیرماه 93 در خصوص عدم سفر رییس‌جمهور به قم گفته بود: دیروز دیداری با رئیس‌جمهوری داشتم و دکتر روحانی گفت علت به تعویق انداختن سفر به قم آن است که مسئولان استان به جمع‌بندی در مورد پروژه‌هایی که باید تمام شوند برسند و این جمع‌بندی هم در دو یا سه مورد باشد تا دولت بتواند بودجه لازم را اختصاص دهد.

,

از طرف دیگر احمد امیرآبادی 27 اسفندماه 93 در مراسم تودیع دلبری شهردار سابق قم گفت: هم اینکه چهار پنج نفر مدام بنشینند جلسات شبانه بگیرند و برنامه بگذارند برای شهر کار خوبی نیست، شهر عقب می‌ماند و خدا را خوش نمی‌آید و این افراد باید توبه کنند.

,

اما نکته اساسی در این میان مردم هستند، مردمی که این روزها خود را برای جشن‌های اعیاد شعبانیه و حضور میلیونی در جشن نیمه شعبان آماده می‌کنند و از مسئولان استانی تنها رشد و شکوفایی شهرشان را می‌خواهند، همین و بس.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه