اخبار داغ

شهیدی که مزد دادخواهیش را گرفت

شهیدی که مزد دادخواهیش را گرفت
شهید لیلی ناصری حتی درحج هم آرام و قرار نداشت چراکه انزجار خودرا از آل سعود در روز برائت از مشرکین فریاد می زد، تا اینکه مزد دادخواهیش را گرفت آن هم با شهادت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری زنان قم ، لیلی ناصری علاقه مند و تحصیل کرده دروس حوزوی بوده و در روز برائت از مشرکین در سال 1366 به دست عمال سعودی طعم شیرین شهادت را به پاس تمامی رشادت های خود چشید، باشد که روحش قرین رحمت الهی قرار گیرد. در ادامه خلاصه کوتاهی از زندگی پرفراز و نشیب این شهید گرانقدر آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری زنان قم ، , پایگاه خبری زنان قم ، , پایگاه خبری زنان قم ، , پایگاه خبری زنان قم,

با آن همه خفقان رژیم بعث و دیکتاتوری صدام، لیلی در مدرسه دینی بنت الهدی درس می خواند که علم و دین را باهم کسب کند.

,

وی از خانواده ای متدین و دین دار بود به طوریکه  پدر و پدربزرگ لیلی از علما و مجتهدین معروف نجف بودنداین درحالی است که شهید لیلی ناصری با شخصی به نام شیخ ریاض که اهل علم و دین بود ازدواج کرده و تشکیل خانواده داد.

,

زندگی مشترک لیلی تازه شروع شده بود که همسرش را دستگیر وزندانی کردند بعد از این ماجرا لیلی با شجاعتی که داشت برخلاف میل رژیم بعث، هویت رژیم بعث را برای همگان افشا کرد.

,

با آزادی شیخ ریاص، لیلی آرام نمی گرفت و با همدردی با خانواده های شهداو زندانیان، مخالفت خودرا با رژیم بعث عراق ابراز می کرد.

,

تا اینکه با شهادت شهید صدر و بحرانی شدن اوضاع عراق، لیلی وهمسرش از جمله کسانی بودند که تحت تعقیب و گریز رژیم قرار گرفتند به همین علت گریز از نجف زادگاه لیلی و اختفا در ناصریه را برگزیدند، سپس  ایران و قم مقصد آنان قرار گرفت.

,

این پایان فعالیت نبود چراکه در این جا هم لیلی وارد یک کارگروهی سیاسی به نام رابطه المراة المسلمة فی العراق شد و جلسه ای تشکیل داد واحکام رساله را برای زنان تدریس می کرد.

,

تا اینکه قرار شد به حج مشرف شود حاجیه لیلی ناصری در حج هم آرام نبود و انزجار قلبی خودرا از تمامی ستم کاران در روز برائت از مشرکین ابراز می کرد که مزد دادخواهیش را گرفت؛ آن هم با شهادت.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه