اخبار داغ

بازار داغ ویزیت های غیر استاندارد

بازار داغ ویزیت های غیر استاندارد
مدتی است که استانداردهایی برای اختصاص زمان مناسب ویزیت برای پزشکان عمومی و متخصص اعلام شده است اما فارغ از تخلف های بسیاری که درزمینه مبلغ ویزیت می شود تخلف های فراوانی نیز در میزان زمان اختصاصی به بیماران نیز صورت میگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری زنان قم ، وارد مطب که شدم از خلوت بودن سالن وتعدادکسانی که در انتظار ورود به اتاق دکتر بودندکمی شوکه شدم، بنابر آوازه ای که از دکتر شنیده بودم گمان می کردم حداقل پنجاه نفری در صف باشند و حداقل 2 ساعتی را برای ورود به اتاق دکتر منتظر بمانم که ناگهان با صدای منشی دکتر به خودم آمدم که با گفتن فامیلیم از من گلایه داشت که 10 دقیقه دیرتر از وقتی که به من داده بود آمده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری زنان قم ، , پایگاه خبری زنان قم ، , پایگاه خبری زنان قم ، , پایگاه خبری زنان قم,

این درحالی است که معمولا به دلیل حدودی بودن وقت ویزیت معمولا سروقت به مطب نمی رفتم، اما این بار قضیه کاملا استثنایی بود، بیماران همه با فاصله یک ربع و بیست دقیقه زمان می گرفتند و همه سر وقت می آمدند به طوریکه بیمار بعدازمن نیز به مطب آمده بود، به نظر می رسید همه وقت شناس شده بودند اما از این همه نظم بیماران تعجب کرده بودم چراکه تاکنون چنین چیزی ندیده بودم.

,

روی در در مطب نوشته شده بود: از بردباری شما متشکریم به طور مسلم وقتی که برای هر بیمار صرف می شود در تشخیص بیماری و سلامتی او نقش مهمی دارد و این مهم درمورد شما نیز رعایت خواهد شد.

,

سرگرم خواندن نوشته بودم که با صدای منشی به داخل مطب رفتم، بیماری خاصی نداشتم و دکتر قبلی تقریبا تشخیص کاملی درمورد من داشت و بیشتر برای مشاوره نزد همکار وی آمده بودم اما با این حال به طور تقریبی 15 دقیقه دکتر با من صحبت کرد و در این بین توصیه هایی به من کرد که کمتر پزشکی به آن اشاره میکند چراکه می خواست تمام وقتی که حق من است را صرف کرده باشد این درحالی بود که متانت و وقار دکتر در عین آوازه و شهرت او خبر از تواضع او میداد و این موضوع برای من هم جالب بود و هم تجربه ای به یادماندنی.

,

چند صباحی است با تحولات عظیمی در حوزه بهداشت و درمان روبه رو هستیم و به تازگی مقرراتی در باب میزان وقتی که پزشکان برای بیماران صرف می کنند وضع شده است اما به نظر می رسد گلایه های زیادی در این زمینه وجود داشته و پزشکان فارغ از رسالتی که در قبال بیماران دارند توجه ناچیزی به مقررات دارند.

,

محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداست می گوید: استاندارد زمان ویزیت در مطب ها در مصوبه ابلاغی تعرفه های درمانی سال 94 از سوی دولت اعلام شده که برای پزشک عمومی 15 دقیقه، متخصص20 دقیقه، فوق تخصص 25 دقیقه و روان پزشک30دقیقه است.

,

اما به نظر می رسد تعداد پزشکانی که این قوانین را رعایت می کنند چندان زیاد نیست و کماکان مشکلات زیادی در حوزه درمان وجود دارد این درحالی است که در مناطق دورافتاده و محروم بنابر گقته محمد آقاجانی به دلیل نبود تعداد کافی دکتر و متخصص می توان از قوانین پیش گرفت چراکه دسترسی مردم به پزشک بسیار بااهمیت تر از تشکیل صف های طولانی از بیماران است.

,

در بسیاری از موارد بیماران به دلیل تشخیص نادرست و ارجاع بیماران به عکس و آزمایش و طولانی شدن روند تشخیص بیماری و درمان آن سردرگم شده و علاوه بر هزینه های زیاد دچار تلاطم روحی نیز می شوند و این مهم با توجه و البته مسئولیت پذیری و دلسوزی از سوی پزشکان قابل حل می باشد چراکه بیماران، از دل همین مردم هستند و حس وطن دوستی باید مانع از بی توجهی به این مردم شود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه