اخبار داغ

جوانان سنندجی از خواسته ها و توقعاتشان می گویند

جوانان سنندجی از خواسته ها و توقعاتشان می گویند
اگر در فصل بهار، طبیعت، سرشار از خرّمی، و زمین، زنده و با طراوت می شود، در جوانی نیز، در جسم و جان و روح و روان انسان ویژگی های نیک و پسندیده جوانه زده و پرورش می یابد لذا با گشتی در سطح شهر سنندج دغدغه های جوانان را جویا می شویم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آفتاب دل، جوانی، بهار زندگی هر انسان و دوره جوشش استعدادهای اوست. جوانی، سرمایه گران بهایی است که با به کارگیری صحیح آن، تمام مقاطع حیات آدمی معنا یافته و سعادت دنیا و آخرت در پرتو شناخت و برنامه ریزی صحیح در این مقطع، تأمین می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل, آفتاب دل,


فصل شیرین زندگی، در جوانی یافت می شود. نشاط، شادابی، تلاش، احساس نیرو و نوگرایی و ده ها ویژگی دیگر، در این مقطع جلوه می کند. اگر در فصل بهار، طبیعت، سرشار از خرّمی، و زمین، زنده و با طراوت می شود، در جوانی نیز، در جسم و جان و روح و روان انسان ویژگی های نیک و پسندیده جوانه زده و پرورش می یابد.

,
,


هفته جوان فرصتی است که بهانه ای است تا دغدغه ها و مطالبات مختلف جوانان بازخوانی شود.

,
,


من جوانم. او جوان است. ما جوانیم. یا: من در میان جوانانم. او در میان جوانان  است. ما در میان جوانانیم. جوانان در دبیرستان، در دانشگاه. جوانان در بازار، در مسجد. جوانان روی سکوهای استادیوم. جوانان در مطبوعات، جوانان خواننده مطبوعات. جوانان مخاطب پیام ها، جوانان صادر کننده پیام ها. جوانان در شهر، جوانان در روستا. جوانان اینجا، جوانان آنجا، جوانان همه جا.
 

,
,
,


امروز روز جوان، فردا روز جوان و هر روز دیگری روز جوان. اعلام یک روز به عنوان روز جوان فقط گریزی است برای خالی نبودن عریضه طولانی عنوان روزها. وگرنه چه روزی را به یاد داری که روز جوان نباشد. کدام سازمان و نهاد و وزارتخانه ای را سراغ داری که با جوان سروکار نداشته باشد. از سیاست و اقتصاد گرفته تا فرهنگ و اجتماع، همه چیز در این کشور آکنده از جوانان است.
در سرزمین جوانی، جوانی کردن و جوان ماندن سخت است وگرنه هرکسی پس از نوجوانی ، لاجرم جوانی است برنا. مسئله این است جوانی کردن.

,
,
,


روز جوان بهانه ای شد تا به میان جوانان کردستانی برویم و خواسته ها وتوقعات آنها را در زندگیشان بپرسیم ؛

,
,


سازندگی کشور در نشاط جوانی جوانان است

,
, سازندگی کشور در نشاط جوانی جوانان است,


مهین ناصری جوان 25 سال سنندجی در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل می گوید: جوانی، سن پرتوقعی ها، طغیان و امیال و رغبت‌هاست؛ از این رو باید به جوانی و جوانان با نگاهی خاص و ژرف نگریست. سازندگی کشور در نشاط جوانی جوان، کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت است؛ از این رو در برنامه ریزیها و سیاستهای فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه ای به این نسل می شود و دولتها برای بهره برداری صحیح و استفاده مطلوب از نیروها و استعدادهای جوانان در امور مختلف سازندگی و اداره کشور،‌تمام تلاش خود را به کار می گیرند که شور و نشاط و تواناییهای جوانان را، سالم و سازنده برای رفع نیازها و رفاه و آسایش حال و آینده جامعه هدایت کنند.

,
,


بسیاری از مشکلات و نابسامانی های جوانان ناشی از بیکاری و تنبلی است

,
, بسیاری از مشکلات و نابسامانی های جوانان ناشی از بیکاری و تنبلی است,


یکی دیگر از جوانان سنندجی اظهار می کند : بسیاری از مشکلات و نابسامانی های جوانان ناشی از بیکاری و تنبلی است. جوان خواستار شغل است ولی نه هر شغلی، بلکه آن کار و شغل که در سایه آن حرمت و آبروی او محفوظ بماند. او نمی تواند با امر و نهی دیگران زندگی کند و نمی تواند سلیقه خود را در خرید اسباب و مایحتاجش نادیده بگیرد و همه این موارد وقتی برای او محقق می شود و وقتی جوان را قانع می کند که او از نظر اشتغال، مشکلی نداشته باشد.

,
,


ترس جوانان از عدم توانایی در انجام مسئولیت های زندگی مشترک

,
, ترس جوانان از عدم توانایی در انجام مسئولیت های زندگی مشترک,


نازنین می گوید: امروزه مهریه میان برخی از جوان ها تهدیدی است که هر لحظه ممکن است عملی شود و داماد جوان را به خاک سیاه بنشاند و این سخت گیری ها باعث پیامدهای اجتماعی و فرهنگی خاص خود است که ترس از شکست در ازدواج ، ترس عدم توانایی در انجام مسئولیت های زندگی مشترک ، ترس از آینده مبهم زندگی مشترک و ... را به جوان القاء می نماید.

,
,


هر چند دولت در ترویج فرهنگ صحیح بخصوص زندگی اسلامی، ازدواج جوانان نقش اساسی را دارا می باشد و می تواند اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد اما صاحبان تریبونهای عمومی، روحانیون در مساجد، معتمدین محلی و رسانه های عمومی در تحقق این هدف می تواند گام های بسیار بلندی برداشته و تاثیر گذاری لازم را داشته باشند.

,
,


انتهای پیام/پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه