اخبار داغ

تنها شرط برقراری رابطه با آمریکا از زبان امام خمینی(ره)

تنها شرط برقراری رابطه با آمریکا از زبان امام خمینی(ره)
با توجه به حال و هوای این روزهای مذاکرات لازم است تا یک بار دیگر مواضع امام راحل در قبال خباثت های غرب و علی الخصوص رابطه با آمریکا مرور شود. رابطه ای که این روزها عده ای را بر سر ذوق آورده و از سوی دیگر دست طمع غرب را به سوی ملت ایران درازتر از قبل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سرویس سیاسی تهران نیوز؛ در ایام رحلت جانسوز امام خمینی رحمه الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی برآن شدیم تا بخش هایی از مطالب کلیدی فرمایشات امام خمینی رحمه الله علیه را بازخوانی کنیم. آنچه در ادامه می خوانید به بازخوانی مواضع امام (ره) در مورد دشمنی آمریکا می پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, سرویس سیاسی تهران نیوز؛,

با توجه به حال و هوای این روزهای مذاکرات لازم است تا یک بار دیگر مواضع امام راحل در قبال خباثت های غرب و علی الخصوص رابطه با آمریکا مرور شود. رابطه ای که این روزها عده ای را بر سر ذوق آورده و از سوی دیگر دست طمع غرب را به سوی ملت ایران درازتر از قبل کرده است.

,

در این ظرفیت اندک تنها می توانیم به بخشی از اظهار نظرهای امام راحل که در رابطه با آمریکاست بپردازیم، ایشان همواره از دسیسه های شیطان بزرگ هشدار می دادند و در توصیه های خودشان وابستگی به غرب را یکی از خطرات بزرگ قلمداد می کردند.

,

نقش اصلی و اساسی آمریکا در تبعید امام(ره) 

, نقش اصلی و اساسی آمریکا در تبعید امام(ره) ,

کمتر کسی است که نداند علت اصلی تبعید امام خمینی (رحمه الله علیه) به ترکیه و سپس به عراق آمریکا بود زیرا امام  علیه مصونیت کنسولی (کاپیتولاسیون) که دولت وقت ایران تحت فشار امریکا برای امریکایی ها قائل شده بود و به شدت به تحقیر ملت می انجامید، سخنرانی کردند.

,

پیر فرزانه  در آن سخنرانی گفتند: «اى سران اسلام، به داد اسلام برسید… ما زیر چکمه امریکا برویم، چون ملت ضعیفى هستیم؟! چون دلار نداریم؟! امریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از امریکا بدتر، شوروى از هر دو بدتر. همه از هم بدتر؛ همه از هم پلیدتر. اما امروز سر و کار ما با این خبیثهاست! با امریکاست. رئیس جمهور امریکا بداند- بداند این معنا را- که منفورترین افراد دنیاست پیش ملت ما. امروز منفورترین افراد بشر است پیش ملت ما. یک همچو ظلمى به دولت اسلامى کرده است، امروز قرآن با او خصم است؛ ملت ایران با او خصم است. دولت امریکا بداند این مطلب را. ضایعش کردند در ایران؛ خراب کردند او را در ایران.» (صحیفه امام، ج۱، ص۴۲۰)

,

علت اصلی توجه امام خمینی (رحمه الله علیه) به آمریکا این بود که متوجه شده بودند که سیاست خارجی آمریکا به طور روزافزون تهاجمی تر شده و به جای منافع، دنبال مطامع غیر مشروع، حتی به قیمت جنگ افروزی است و اگر این معنا مورد توجه ملل مختلف قرار نگیرد، آینده بشریت از ناحیه امریکا آینده تاریکی خواهد بود. با پیروزی انقلاب نیز امریکا همواره در صدد براندازی نظام نوپای اسلامی بود.

,

امام قصد داشتند که هیمنه سیاست جهان خوارگی امریکا را بشکنند و دست آن کشور را از ایران و تا حد مقدور از کشورهای اسلامی و جهان سوم کوتاه کنند.

,

امام قصد داشتند که هیمنه سیاست جهان خوارگی امریکا را بشکنند و دست آن کشور را از ایران و تا حد مقدور از کشورهای اسلامی و جهان سوم کوتاه کنند.

,

اما در مورد برقراری رابطه با آمریکا فرمودند: «…با امریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد و از آن طرف دنیا نیاید در لبنان، و نخواهد دستش را به طرف خلیج فارس دراز کند. مادامى که امریکا این طور است و افریقاى جنوبى آن طور عمل مى‏کند و اسرائیل هست، ما با آنها نمى‏توانیم زندگى بکنیم…» (صحیفه امام، ج‏۱۹، ص۹۴)

,

ما از خدا می خواهیم آمریکا رابطه اش را با ما قطع کند!

, ما از خدا می خواهیم آمریکا رابطه اش را با ما قطع کند!,

«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، آمریکا در مقابل مسلمین نمی‌تواند خودنمایی کند، ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندان مان شهد پیروزی را خواهند چشید، ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد، همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم،  همه مصیبت ما زیر سر آمریکا است و آمریکا شیطان بزرگ است»

,

ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد

,

ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد

,

اگر مقصود از روابط آن روابطی است که تا حالا بین ایران و امریکا بوده است، در زمان شاه سابق بین ایران و آمریکا بوده است، این روابط نبوده است، این یک آقایی بوده با نوکرش هر کاری می خواسته، هر امری که می کرده عمل می کرده – اگر می گویید – ما اگر چنانچه بخواهیم اسلام را پیش ببریم دیگر نباید نوکر باشیم. اگر نوکر نباشیم رابطه اش را با ما قطع می کند، ما از خدا می خواهیم که رابطه قطع بشود. بهتر این است با آنهائی که می خواهند ما را بچاپند رابطه نداشته باشیم تا یک وقتی که به خود بیایند و بفهمند شرق هم هست در عالم. آن روزی که بفهمند که شرق هم یک جایی هست که تمدن از او پیش آنها رفته است. (صحیفه نور ج ۱۱ صفحه ۳۴)

, .,

هرگاه ایران از موازین جمهوری اسلامی عدول کند،آمریکا با او خوب می شود

, هرگاه ایران از موازین جمهوری اسلامی عدول کند،آمریکا با او خوب می شود,

آری اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین – علیهم السلام- را با دست های خود ویران نماید آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها، نه یک ایران با هویت ایرانی- اسلامی، بلکه ایرانی که شناسنامه اش را آمریکا و شوروی صادر کند؛ ایرانی که ارابه سیاست آمریکا و شوروی را بکشد و امروز همه مصیبت و عزای آمریکا و شوروی شرق و غرب در این است که نه تنها ملت ایران از تحت الحمایگی آنان خارج شده است که دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می کند. (صحیفه امام ج ۱۲ ص ۰۹)

, .,

 

,

تنها شرط برقراری رابطه با آمریکا از زبان امام خمینی(ره)

, تنها شرط برقراری رابطه با آمریکا از زبان امام خمینی(ره),

با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد و از آن طرف دنیا نیاید در لبنان، و نخواهد دستش را به طرف خلیج فارس دراز کند. مادامى که امریکا این طور است و افریقاى جنوبى آن طور عمل مى‏کند و اسرائیل هست، ما با آنها نمى‏توانیم زندگى بکنیم. (صحیفه امام، ج‏۱۹، ص۹۴)

, .,

از سخنان امام میتوان اینگونه فهمید که ایشان احساس کرده بودند که آمریکا بی نیاز به از سرگیری رابطه با ایران اسلامی نیست بلکه بیش از ایران محتاج این ارتباط است پس باید با عباراتی از ارتباط سخن گفت که هم عملکرد گذشته آن مورد غفلت قرار نگیرد و هم اگر ارتباط برقرار شد از موضع عزت باشد.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه