اخبار داغ

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی:

وضعیت هوای شهر تبریز همچنان ناسالم است/ ریزگردهای فرامنطقه ای بلای جان آسمان این روزهای آذربایجان شرقی

وضعیت هوای شهر تبریز همچنان ناسالم است/ ریزگردهای فرامنطقه ای بلای جان آسمان این روزهای آذربایجان شرقی
قاسمی گفت: با توجه به آخرین آمار استخراج شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در این شهر، در زمان حاضر شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون به 152 پی . اس . آی می باشد که نشانه ناسالم بودن هوا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حمید قاسمی در گفت و گو با آناج با اشاره به ادامه آلودگی هوا در کلانشهر تبریز و سایر شهرستان های آذربایجان شرقی گفت: با توجه به آخرین آمار استخراج شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در این شهر، در زمان حاضر شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون به 152 پی . اس . آی می باشد که نشانه ناسالم بودن هوا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

, ,

وی اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد، سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه منشا این آلودگی هوا به خاطر ریزگردهای فرامنطقه ای می باشد، اظهار کرد: این ریزگردها از جانب کشور عراق می آیند و باعث آلودگی هوای شهرهای غرب و شمالغرب کشور شده اند.

قاسمی از مردم خواست برای کاهش بار آلودگی از سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی و تک سرنشین خودداری کنند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

,
,
,
,
,

ریزگردها تا سه شنبه میهمان آسمان آذربایجان شرقی هستند

,

همچنین اشجعی، رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفت و با خبرنگار آناج ضمن اشاره به وضعیت کلی آب و هوای آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: در این مدت شهرستان جلفا با ۳۶ درجه بالای صفر عنان گرمترین نقطه استان را به خود اختصاص داد و ورزقان نیز با هشت درجه بالای صفر خنک ترین شهرستان آذربایجان شرقی بوده است.

,

وی در ادامه سخنان خود بیشترین و کمترین دمای تبریز در این مدت را به ترتیب ۳۰ و ۱۱ درجه بالای صفر عنوان و تصریح کرد: با توجه به نقشه های پیش بینی و بررسی داده های جوی، وزش بادهای گاهی نسبتاً شدید و گرد و غبار غالب ترین پدیده هایی خواهند بود که شهروندان استان تا روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری شاهد آن خواهند بود.

,

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در این مدت شاهد شدت و ضعف پدیده گرد و غبار در هوای استان خواهیم بود، گفت: بطور کلی این پدیده در سه روز آینده میهمان آسمان آذربایجان شرقی خواهد بود و در این بین احتمال بارش های خفیف و پراکنده بویژه در مناطق واقع در نیمه جنوبی استان نیز وجود دارد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه