اخبار داغ

وزش باد در اردبیل به ۱۰۸‌کیلومتر‌در‌ساعت رسید

وزش باد در اردبیل به ۱۰۸‌کیلومتر‌در‌ساعت رسید
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اثر تندباد و گرد و غبار در مدت دیروز و امروز بیشترین سرعت وزش باد در فرودگاه اردبیل با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تابناک، علی دولتی‌مهر اظهار داشت: سامانه گرد و غبار و تندباد که از دیروز از سمت غرب کشور وارد شده در استان اردبیل و به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل شده تاکنون در این مناطق تداوم یافته و برخی اختلالاتی در این حوزه به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به سرعت وزش باد در اردبیل بیان کرد: بیشترین سرعت وزش باد در فرودگاه اردبیل با 108 کیلومتر در ساعت بوده و بعد از آن در مشگین‌شهر نیز سرعت وزش باد به 92 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی افزود: براساس اطلاعات هواشناسی این سامانه تا فردا ظهر در استان حاکم بوده و به تدریج از ظهر فردا شاهد کاهش سرعت وزش باد و گرد و غبار در استان می‌شویم که با خروج این سامانه از فردا بعد از ظهر احتمال رگبار پراکنده در برخی مناطق وجود دارد.

دولتی‌مهر تصریح کرد: هرچند از بعد از ظهر فردا از سرعت وزش باد و گرد و غبار کاسته می‌شود اما به طور کامل این سامانه از استان خارج نمی‌شود بلکه با کاهش سرعت آن شاهد جوی آرام‌تر از دیروز و امروز در استان می‌شویم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر این استان پیش‌بینی‌ می‌شود که فردا هوایی گرم همراه با باد تند در استان اردبیل و مناطق مرکزی و جنوبی آن حاکم شده و به تدریج از بعد از ظهر فردا در برخی مناطق شاهد رگبارها و بارندگی می‌شویم که تا اواسط هفته جوی آرام در استان حاکم خواهد شد.

 وی اظهار کرد: گرد و غبار علاوه بر اختلال در رفت و آمدهای روزانه مردم موجب کاهش دید رانندگان در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل بر اثر گرد و خاک شده که انتظار می‌رود در این زمینه رانندگان و ترددکنندگان جاده‌ای در این زمینه موارد ایمنی را رعایت کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه