اخبار داغ

عضو امور بین‌الملل حزب موتلفه:

ساده‌زیستی و پرهیز از اشرافیت از شاخصه‌های اصلی در زندگی امام (ره) بود

ساده‌زیستی و پرهیز از اشرافیت از شاخصه‌های اصلی در زندگی امام (ره) بود
حمید رضا ترقی عضو امور بین الملل حزب موتلفه در خصوص سبک زندگی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) با توجه به جایگاهی که در دوران فقاهت خود داشتند در واقع سعی می کردند زندگی بسیار ساده ای را داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طنین یاس، حمیدرضا ترقی عضو امور بین الملل حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار طنین یاس گفت: ساده زیستی از مشخصه های اصلی و بارز ایشان بود که در کنار همسر و فرزندان خود به دور از تشریفات داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,
وی تصریح کرد: ایشان در درسهایی در نجف داشتند و اعلامیه های آن در سال 52 به دست ما برای تکثیر می رسید به وضعیت مردم در روستاهای دور افتاده به شدت اعتراض داشتند که در نهایت فقر و تنگ دستی زندگی می کردند.
,
 
,
 
,
ترقی اظهار کرد: این نگاه به مردم حضرت امام (ره ) باعث شد که سبک زندگی خود را با  محرومین مردم جامعه تطبیق دهد و با سبک زندگی علی وار و متناسب با پایین ترین افراد جامعه زندگی خود را داشته باشد.
,
 
,
 
,
این فعال سیاسی تصریح کرد: ایشان شدیدا با اشرافی‌گری و گرایش به مادیات مخالف بودند و طلاب و شاگردان و یا اطرافیان خود را از این زندگی بر حذر می داشتند.
,
 
,
 
,
وی گفت: ایشان در امور خانه نیز مشارکت داشته و همواره سعی می کردند غذا را در کنار افراد خانواده صرف نمایند و این موضوع را اصل مهم در استحکام و دوام بنیان خانواده می شمردند.
,
 
,
 
,
ترقی خاطر نشان کرد: تقریبا چنانچه اگر شخصی از نزدیک با ایشان در ارتباط بود به هیچ وجه امکانات رفاهی خاصی که در زندگی عموم مردم وجود ندارد در زندگی ایشان دیده نمی شد.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: همسر ایشان نیز این روحیه را داشتند و  وقتی اطرافیان می خواستند به  حسینیه جماران رسیدگی و تزیینی انجام دهند ایشان مخالف این امر بودند واجازه ندادند حتی زیلوهای آن عوض شود و یا دیوار آنجا سنگ شود.
,
 
,
 
,
ترقی گفت: این نوع سبک زندگی و خانه ساده ای که در جماران داشتند به گونه ای بود که بتوانند حداقل نیاز خود و خانواده خود را تامین کنند.
,
 
,
 
,
وی در خاتمه یادآور شد: ساده زیستی, پرهیز از اشرافیت و به فکر محرومان جامعه بودن از شاخصه های اصلی برای زندگی امام (ره ) بود.
,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه