اخبار داغ

اصرار به ادامه مذاکرات ، چراغ سبز به زیاده خواهی آمریکا

اصرار به ادامه مذاکرات ، چراغ سبز به زیاده خواهی آمریکا
تیم مذاکره کننده کشورمان مدتهاست برای اثبات حق هسته ای ملت ایران و رفع تحریمهایی که به ناحق علیه این ملت برقرار شده است مصرانه درحال گفتگو با گروه 1+5 است .گروهی که به سرگردگی آمریکا،پنداشته استمی تواند درباره حقوق ملتها نیز تصمیم بگیرد و آنها را تحت فشار قرار دهد ، تهدید کند ، تحریم کند ، ترور کند و خلاصه هر کاری در جهت اثبات کدخدایی خود انجام دهد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بام ایران خبر، عزیز موسایی، کارشناس امور بین الملل در یادداشتی نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,

تیم مذاکره کننده کشورمان مدتهاست برای اثبات حق هسته ای ملت ایران و رفع تحریمهایی که به ناحق علیه این ملت برقرار  شده است مصرانه درحال گفتگو با گروه  1+5 است .گروهی که به سرگردگی آمریکا،پنداشته استمی تواند درباره حقوق ملتها نیز تصمیم بگیرد و آنها را تحت فشار قرار دهد ، تهدید کند ، تحریم کند ، ترور کند و خلاصه هر کاری در جهت اثبات کدخدایی خود انجام دهد .

اما باید دانست این مهم نیست که آمریکا چه می     پندارد ،بلکه مهم اینست که ما باور داشته باشیم که آنچه حق ماست ،متعلق به ماست و آمریکا در مقامی نیست که برای اثبات حقمان در نزد او به هر خواسته او چراغ سبز نشان دهیم .
تیم مذاکره کننده ما باید بدانند آنها نماینده ملت شریف و با عزت ایران هستند. نماینده کشوری که  داعیه گسترش اسلام را دارد ،  نماینده کشوری که مدافع حقوق مظلومان ، حامی صلح و دوستی ، مخالف تروریسم می باشد هستند و لذا میبایست در رویارویی و مذاکره با گروه مقابل ، از یک طرف مراقب این عزت و اعتبار باشند و از طرف دیگر مراقب خواسته های غیر منطقی گروه مقابل باشند .  

آنها باید بدانند همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  فرمودند ؛ توافق نکردن بهتر از توافق بد است و توافق به هر قیمتی به عاریت دادن عزت ملت ونوعی خفت است . توافق به هر قیمتی یعنی اینکه ما خود اثبات می کنیم که زمین خوردیم و کم آوردیم و به قول دشمنان ، فشار تحریمها ما را از پای میز مذاکره کشاند .

اگر قرار نباشد تحریمها بر داشته شود و روز به روز بهانه های جدید برای افزایش فشار و زیاده خواهیهای آمریکا و متحدانش مطرح شود دیگر چه لزومی دارد ما مذاکره را ادامه دهیم .ادامه مذاکره در این شرایط تحمیل هزینه های بیشتر به کشور،  وقت کشی برای جلوگیری از تمرکز دانشمندان بر رشد علمی و به عقب راندن ملت ایران و مهمتر از همه انحراف دادن  مسئولین کشورمان از توجه به ظرفیت های داخلی و تکیه بر آنها به خارج کشور و سراب رسیدن به توافق و رفع تحریمها ست.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند برای موضوع هسته ای راه ه هایی وجود دارد که همه منوط به تکیه بر ظرفیت های داخلی و تقویت تولید است و این فرمایش گهربار  یعنی اینکه :

- اصل در داخل کشور است و ما در خارج از کشور به دنبال آن نگردیم .

- فرع که همان توافق هسته ای است به دنبال اصل که رونق اقتصاد با تکیه بر نگرش اقتصاد مقاومتی و تولید دانش بومی به دست خواهد آمد و در نهایت منجر به اقتدار ملی ، منطقه ای و جهانی کشورهمیشه سرافراز ایران خواهد شد .

آمریکا با زبان شفاف و گویا بارها اظهار داشته که مشکلات او با ایران فقط به مشکل هسته ای ختم نمی شود و در چنین صورتی تلاش ملت ما هیچگاه رضایت او را جلب نخواهد کرد،  چون او با  افکار پلید خود ، هر گاه ملت ایران یک گام در جهت اعتماد سازی بین المللی بر داشت، او بهانه  جدیدی را تراشیده و راه رسیدن به نتیجه را طولانی تر کرد.
در چنین وضعیتی به نظر می رسد ملت ایران گامهای لازم  را در جهت اعتماد سازی بر داشته و دیگر هیچ لزومی به ادامه این وضعیت و اصرار بر ادامه مذاکرات  وجود ندارد و ادامه این وضعیت فقط بر هم زدن آرامش ملت است و می بایست کلیه افکار ، توان و انرژی ها کشور  به ظرفیت های داخلی بر گردد و قبل از آنکه دیرتر شود با تمام قدرت در مسیر تولید دانش بومی گام بر داشت .

عزیز موسایی گله، کارشناس امور بین الملل

انتهای پیام/ر
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه