اخبار داغ

مسئول سازمان اردویی البرز:

راهیان نور در صدور آداب و رسوم و صنایع دستی استان‌های میزبان نقش بسزایی دارد

راهیان نور در صدور آداب و رسوم و صنایع دستی استان‌های میزبان نقش بسزایی دارد
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: به منظور اشتغالزایی و به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد استان های میزبان، مدیران کاروان ها مکلف به تامین مایحتاج زائران از استانهای میزبان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار، احمد فلاح مراد مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری استان البرز گفت: طی سال 93 و نوروز 94 تعداد 28 هزار و 885 زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید کردند که از این تعداد بیش از 18 هزار نفر از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب و 6 هزار نفر از مناطق عملیاتی جنوب بازدید به عمل آورده اند.

 مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز افزود: از این تعداد، 14 هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی و 10 هزار نفر به صورت عمومی از یادمان های دفاع مقدس بازدید کرده اند.

وی با اشاره به یکی از وظایف مدیران کاروان ها گفت: به منظور اشتغالزایی و به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد استان های میزبان زائران راهیان نور مدیران کاروان ها مکلف به تامین مایحتاج زائران از استانهای میزبان هستند و لزومی ندارد که اقلام  مورد نیاز را از استان خود به آنجا ببرند.

فلاح مراد ادامه داد: چند سالی است که رونق اقتصاد استان های میزبان زائران راهیان نور از اهمیت خاصی دارد، چرا که هر ساله استان های واقع در مناطق عملیاتی میزبان خیل عظیمی از زائران هستند و  از طرفی این کار علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان آن استان ها سبب شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن منطقه نیز می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بازارچه هایی که در یادمان ها ایجاد شده می تواند علاوه بر این موارد در صادر کردن آداب و رسوم مردم استان و فرهنگ ایثار و مقاومت رزمندگان نقش بسزایی داشته باشد چرا که جوانان آن استان ها طی سال در انتظار زائران هستند تا بتوانند صنایع دستی استان را که بخشی از فرهنگ و آداب رسوم آنها است و در طول سال در حال تولید آنها هستند را نه تنها به مردم ایران بلکه به زائرانی که از کشورهای دیگر به این مناطق سفر می کنند عرضه کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ایجاد این بازارچه ها در یادمان های دفاع مقدس می تواند در صدور فرهنگ ایثار و مقاومت نیز تاثیرگذار باشد.

وی در پایان با ارائه درخواستی تاکید کرد: از مسئولین سازمان درخواست داریم برای استفاده از غرفه‌داران بازارچه‌ها بیشتر از افراد بسیجی بهره ببرند تا بسیجیان آن استان ها نیز در این کار سهیم باشند.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوله بار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه