اخبار داغ

بیش از 90 در صد نوشیدنی ها ی وارداتی از افزودنی های غیر مجاز تشکیل شده است

بیش از 90 در صد نوشیدنی ها ی وارداتی از افزودنی های غیر مجاز تشکیل شده است
یک کارشناس مواد غذایی و قاچاق گفت: بیش از 90 در صد نوشیدنی ها وارداتی به صورت قاجاق و تحت عنوان نوشیدنی های انرژی زا، از مواد الکلی و افزودنی های غیر مجاز تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابهداد کاظمی کارشناس مواد غذایی و قاچاق درگفت و گو اختصاصی  با خبرنگار سپیدپوش با توجه به اینکه نوشته های روی بطری های نوشیدنی ها غیر قابل اطمینان است و نباید به این نوشته ها اکتفاء کرد گفت: متاسفانه روی  بطری نوشیدنی وارداتی می نویسند نوشیدنی انرژی زا و بدون الکل یا بدون شکر که نباید این موارد نوشته ها را مصرف کننده جدی بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی با توجه به اینکه در ترکیبات نوشابه های وارداتی افزودنی های غیر مجاز به عنوان انرژی زا افزوده می شود گفت: بعضی از شیرین کننده ها یی مانند اسپارتام یا همان شیرین کننده مصنوعی در نوشیدنی های غیر الکلی و ...در کشور ما ممنوع استفاده است ولی متاسفانه در کشورهای دیگر از این افزودنی  ها به راحتی استفاده می شود در صورتی که در سازمان های سلامت این ماده شیمیایی را به عنوان عامل سرطان زا معرفی کرده است.

,

این کارشناس مواد غذایی و قاچاق با توجه به وارد کردن نوشیدنی ها ازکشورهای همچون  چین، تایلند ، روسیه ، گرجستان و عربستان به  ایران گفت: متاسفانه موارد استفاده ترکیبات در این کشورها در نوشیدنی ها مختلف است و باعث می شود با وارد کردن  نوشیدنی های رژیمی یا انرژی زا سلامت افراد کشور ما را به مخاطره بیندازند.

,

کاظمی، مواد افزودنی دیگری به نام  آسه سولفام پتاسیم را قید کرد و گفت : این افزودنی به نوعی دیگر از مواد قندی مصنوعی است که در نوشیدنی های غیر الکلی، موجود است. پتاسیم موجود در این ماده 200 مرتبه شیرین تر از قند است و به نظر می رسد که این ماده قندی نیز خطر ناک باشد و باید در مورد مصرف آن احتیاط را رعایت کرد.

,

وی با توجه به اینکه بحث نوشیدنی ها فقط آب میوه نیست بلکه شامل دلستر، ماء الشعیرو نوشیدنی های تحت عنوان انرژی ژا است ادامه داد: چون واردات بیشتر نوشیدنی ها به صورت قاچاق است وکارشناسان نیز در مواد و ترکیبات برچسب ها که در روی آن ها قید می شود متاسفانه نمی توانند کنترلی خاصی داشته باشند و به راحتی مورد مصرف ایرانیان قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/ر

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه