اخبار داغ

اعتراف نگران کننده مسئولان شهرستان ری مبنی بر آلودگی بیش ازحد مجاز

اعتراف نگران کننده مسئولان شهرستان ری مبنی بر آلودگی بیش ازحد مجاز
البته معرفی مراکز صنعتی و تولیدی در شهرستان ری به عنوان عامل اصلی آلودگی هوا در حالی است که پیش از مسئولان شهرستان ری آن را کاملا رد کرده و علت دیگری را برای الودگی هوا در شهرستان ری اعلام کرده بودند.اما سوال مهم اینجاست که بالاخره مشکل آلودگی هوا شهرری از کجاست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از “ره به ری” : در جلسه ای که در فرمانداری ری با حضور مسئولان شهرستان ری برگزار شد ، فرماندار ری با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در این شهرستان گفت : متاسفانه شهرستان ری ، آلوده ترین منطقه تهران است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اگر چه تلاش های قابل توجهی از سوی فرمانداری ری ، سازمان محیط زیست ، شهرداری و دیگر ارگان ها صورت گرفته است ، اما بیان همین یک جمله آن هم از سوی بالاترین مقام دولتی در شهرستان ری به خوبی می تواند وخامت اوضاع محیط زیست در شهرستان ری را روایت کند.

,

آمار های شرکت کنترل کیفیت هوا تهران ، علی رغم سالم بودن هوا تهران در روزهای گذشته هوای شهرستان ری با داشتن بیشترین ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون (۱۶۳ واحد) آلوده ترین منطقه تهران به حساب می اید.

,

به گفته فرماندار ری مهم ترین عوامل الودگی هوا در شهرستان ری وجود مراکز صنعتی و تولیدی در این منطقه می باشد.

,

البته معرفی مراکز صنعتی و تولیدی در شهرستان ری به عنوان عامل اصلی آلودگی هوا در حالی است که پیش از این مسئولان شهرستان ری علت دیگری را برای الودگی هوا در شهرستان ری اعلام کرده بودند.

,

یکی از مسئولان شهرستان ری در ۱۳ بهمن ۹۳ در همین خصوص اظهارکرده بود : اینکه می گویید آلودگی به دلیل پالایشگاه یا شهرک‌های صنعتی است، صحیح نیست. علت این است که وزش باد از تهران و شهریار به سمت ری آمده و به دلیل وجود رشته کوه بی بی شهربانو و غلظت بالای آلایندگی حرکت باد را کند می‌کند.

,

بالاخره مشکل از کجاست ؟

, بالاخره مشکل از کجاست ؟,

سوالی که ابتدا در ذهن به وجود می اید این است که ، انگونه که دیروز گفته شده است مشکل الودگی هوا به دلیل مراکز صنعتی است یا دلیل دیگری دارد؟

,

شاید با خود بگویید : پاسخ به این سوال چه سودی دارد؟

,

همه می دانند که در اجرا طرح های کلان که صرف هزینه های بالا از بیت المال را در بر دارد ، ابتدا به علت موضوع پرداخته می شود . پس قطعا اگر کسی بخواهد برای آلودگی شهرستان ری فکری بکند ، ابتدا باید علت این مشکل را پیدا کند تا اگر قرار است طرحی اجرا شود ، هزینه های آن در راه درست خود صرف شود.

,

نتیجه سفر ابتکار به شهرری چه شد ؟

, نتیجه سفر ابتکار به شهرری چه شد ؟,

معصومه ابتکار ، رئیس سازمان محیط زیست در ماه گذشته سفری به شهرستان ری داشت.

,

در این سفر معصومه ابتکار از یکی از تالاب های شهرستان ری که بحران زیست محیطی مواجه شده بازدید کرد ، اما به جای بحث در خصوص بحران هایی که تالاب را تهدید می کند به گفتن : ” باید این سرمایه ها را برای آینده کشور به خوبی نگهداری کنیم.” اکتفا کرد.

,

موضوع زمانی تلخ تر می شود که بدانیم رئیس سازمان محیط زیست در این سفر به موضوع آلودگی هوا شهرستان ری نیز هیچ اشاره نکرده و برای دقایقی در نقش وزیر اقتصاد ظاهر شده و به شرح دادن عملکرد دولت در حوزه اقتصاد پرداخته و به جای ارائه گزارش در خصوص وضعیت بحرانی محیط زیست در شهرری ، عملکرد اقتصادی دولت را خوب توصیف کرد.

,

خودمان چه باید بکنیم؟

, خودمان چه باید بکنیم؟,

هر روز که اخباری از آلودگی هوای تهران در رسانه ها منتشر می شود ، مسئولان کنترل آلودگی هوا ، ری را به عنوان آلوده ترین بخش معرفی کرده و ذرات بالای ۲٫۵ درصد را در شهرری بیشتر از بقیه بخش های تهران معرفی می کنند.

,

اگر بخواهیم به چیستی ذرات معلق بالای ۲٫۵ میکرون بپردازیم باید بگویم که این ذرات ، تا عمق ریه نفوذ می کنند و خطرات جبران ناپذیری را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

,

در گزارشی که در اسفند ماه سال گذشته در “ره به ری” منتشر شد نیز تاکید کردیم که یکی از پیش نیاز ها برای حل این بحران تشکیل کمیته ای در شرایط اضطرار آلودگی است که حضور متخصیصن و کارشناسان برای بررسی راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع این معضل لست.

,

اگر چه روز گذشته خبر اخطاریه گرفتن ۱۰۰ واحد آلاینده محیط زیست در شهرستان ری ف در رسانه ها منتشر شد.

,

اما این اقدامات به تنهایی کافی نیست و یک کارگروه باید به صورت تخصصی آلودگی هوای شهرری و راه های رفع این مشکل را مورد بررسی قرار دهد.

,

کوچک ترین حسن تشکیل این کارگروه این است که در این کارگروه نهادهایی که باید در حوزه محیط زیست اقدام کنند ، فرمانداری ری ، شهرداری منطقه۲۰ ، اداره محیط زیست و … به صورت هماهنگ تر به مقابله با این بحران خواهند پرداخت.

,

امید است موضوع آلوگی هوا در شهرستان ری به صورت جدی در اولویت مسئولان شهرستان ری قرار گیرد.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه