اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

فعالیت 129 کلینیک ترک اعتیاد در خراسان شمالی/ میزان موفقیت کلینیک های ترک اعتیاد15 درصد است

فعالیت 129 کلینیک ترک اعتیاد در خراسان شمالی/ میزان موفقیت کلینیک های ترک اعتیاد15 درصد است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از فعالیت 129 کلینیک ترک اعتیاد در سطح استان برای درمان معتادان خبرداد و افزود: 12 مرکز اقامتی میان مدت نیز برای نگهداری و درمان معتادان فعالیت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اترک نیوز، علی قربانی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی به مناسبت  هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران استان با اعلام این خبر گفت: همچنین  هفت مرکز خودمحور برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان فعالیت می کنند که معتادان به صورت داوطلبانه برای درمان به این مراکز مراجعه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اترک نیوز,
وی در رابطه با مراکز اقامتی اجباری برای معتادان در این استان گفت: یک مرکز اجباری ماده 16 در این استان وجود دارد که افراد معتاد براساس حکم قضایی به این مرکز منتقل و تحت درمان قرار می گیرند.
,
قربانی میزان موفقیت در ترک اعتیاد معتادان را در کلینیک ها و مراکز اقامتی را حدود 15 درصد اعلام کرد و اظهارداشت: بر اساس آمار اعلام شده 80 درصد معتادان بعداز درمان دوباره به چرخه اعتیاد بر می گردند.
,
وی به وجود یک میلیون و 300 هزار نفر معتاد در کشور اشاره کرد و گفت: برای کاهش سن اعتیاد در جامعه و حتی سطح استان نیازمند حمایت دستگاه های مرتبط و رسانه ها هستیم.
,
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی  با بیان اینکه 70 درصد زندانیان  کشور و استان گرفتار ماده افیونی اعتیاد هستند، افزود: از این تعداد 40 درصد به صورت مستقیم  و30 درصد به دلیل اعتیاد دست به اقدامات مجرمانه و سرقت می زنند.
,
وی  به کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و شیشه در سطح جامعه اشاره و این امر را بسیار نگران کننده دانست و گفت: متاسفانه برخی از افراد معتقد هستند که بیکاری یکی از عوامل اصلی اعتیاد است درحالی که  حدود 63درصد از افرادی که اعتیاد دارند شاغل بوده اند.
,
قربانی از تقدیم 50 شهید استان خراسان شمالی در راه مبارزه با مواد مخدر خبرداد و اظهار داشت: عامل اصلی افزایش مواد مخدر در سطح جامعه حسا س نشدن مردم و جامعه به این معضل خانمان سوز است.
,
وی افزود: در حالی که مردم نسبت به فساد، فحشا و اختلاس از خود واکنش هایی را نشان می دهند، ولی نسبت به مواد مخدر و اعتیاد واکنش کمتر است.
,
انتهای پیام/ر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه