اخبار داغ

توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

تأثیر ریزگردها بر سلامتی مردم آذربایجان بررسی می شود

تأثیر ریزگردها بر سلامتی مردم آذربایجان بررسی می شود
یک مقام مسئول در وزارت بهداشت ادعای عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص تاثیر ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه بر بیماری فشار خون ساکنان منطقه را رد کرده و از پیگیری تاثیر این ریزگردها بر سلامتی مردم توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ائل، آرمین نوربخش، دبیر کمیته اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه روز گذشته در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرد که هوای آغشته به نمک بر اثر خشکی این دریاچه عامل سرطان زا بوده و موجب افزایش فشار خون ساکنان اطراف دریاچه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

موضوعی که بارها نیز از سوی نمایندگان و مسئولان محلی نیز مورد اشاره قرار گرفته و به عنوان یکی از دلایل اصلی برای تسریع در توجه به وضعیت دریاچه ارومیه مورد تاکید است.

,

در این میان یکی از مسئولان وزارت بهداشت در گفتگو با یکی از خبرگزاری های دولتی تاثیر ریزگردهای نمکی در بیماری فشار خون را رد میکند.

,

طاهره سماوات ، رییس اداره بیماری های قلب و عروق وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می گوید: ریزگردها و هوای آغشته به نمک در ابتلا به بیماری فشار خون دخالتی ندارد.

,

وی تنها تاثیر این ریزگردهای نمکی در بیماری های دستگاه تنفسی را تائید می کند.

,

سماوات خواستار عدم ارائه نظرات غیرکارشناسی در مورد مسائل پزشکی شده و میگوید:  تاکنون در هیچ جای دنیا نشنیده ام که مردم از راه استنشاق به فشارخون مبتلا شوند.

,

وی تاکید کرد : این مساله را با دانشگاه علوم پزشکی منطقه (تبریز) مطرح می کنم تا پیگیری شود ، اما از نظر عقلی این موضوع منطقی نیست.

,
انتهای پیام/پ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه