اخبار داغ

برای دومین بار در هفته جاری؛

آتش به جان مراتع تویسرکان افتاد/ مصدوم شدن شدید کارمند منابع طبیعی+تصویر

آتش به جان مراتع تویسرکان افتاد/ مصدوم شدن شدید کارمند منابع طبیعی+تصویر
رئیس منابع طبیعی تویسرکان گفت: پس از آتش سوزی شب شنبه این هفته، 10 هکتار دیگر از مراتع و اراضی ملی و نیز بخشی از مزارع تویسرکان طعمه حریق شد که در این حادثه یکی از کارمندان اداره هم مصدوم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا «محمدباقر دباغی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به اشاره به اینکه اتش سوزی روز گذشته در بخشی از مراتع تویسرکان گفت: ساعت 9 صبح دیروز یک فقره حریق واقع در روستای تیمیجان گزارش شد و بلافاصله اکیپ اول منابع طبیعی شهرستان به محل اعزام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

وی، بی احتیاطی یک کشاورز در ایجاد آتش برای از بین بردن علف های هرز حاشیه مزرعه خود را عامل اصلی آتش سوزی عنوان و اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی آن محل و وزش باد و صعب العبور بودن منطقه، خاموش کردن آتش به سختی انجام  شد و اکیپ دوم این اداره به دلیل آنکه در روستایی دیگر در فاصله ای دورتری بودند، دیرتر به محل حادثه رسید.

,

رئیس منابع طبیعی تویسرکان افزود: با این وجود کارمندان اداره منابع طبیعی با عبور از مسیری صعب العبور بدون خودرو توانستند آتش را مهار کنند، اما با توجه به عدم همکاری مناسب اهالی روستای اطراف خسارت وارد بیشتر از حد انتظار بود.

,

دباغی با بیان از 10 نفر کارمند اداره 6 نفر مرد هستند و بقیه خانم  هستند، گفت: کمبود نیروی انسانی نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که سبب عدم خدمت رسانی به موقع در زمان بحران می شود و همین امر فشار کاری بیش از حدی بر روی کارمندان اداره وارد می کند.

,

وی تصریح کرد: با این تعداد کم نیرو روز گذشته کارمندان این اداره از کوچکترین کوتاهی نکردند  و در جریان همین آتش سوزی و به دلیل دود بسیار و وسعت زیاد اراضی آتش گرفته، یکی از کارمندان این اداره دچار ایست قبلی می شود.

,

رئیس منابع طبیعی تویسرکان عنوان کرد: خوشبختانه با وجود نیروی های امدادی در نزدیکی محل و احیاء قبلی ـ ریوی به موقع، این کارمند که از ناحیه پا نیز دچار مصدومیت شده بود، به زندگی باز می گردد.

,

به گزارش رودآور، این آتش سوزی دومین آتش سوزی در پنج روز گذشته است که علت اصلی آن بی احتیاطی برخی افراد است.

,

همچنین گفته می شود با توجه به اینکه به دهیاری ها بخشنامه ای منوط بر ترغیب اهالی روستاها و شوراهای روستایی برای جلب همکاری در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه و در زمان بحران از سوی فرمانداری صادر شده است، اما در این حادثه آن طور که باید و شاید همکاری های لازم از سوی آنان برای خاموش کردن آتش صورت نگرفته است.

,

طبیعت با تمام زیبایی هایی که در دلش نهفته است، باز ذات خشنی دارد و با توجه به صعب العبور بودن بخش مهمی از اراضی ملی در تویسرکان و یا در دیگر شهرها مجلس در دوره های قبل طرحی با مضمون محسوب کردن شغل کارمندان اداره منابع طبیعی به عنوان مشاغل سخت به تصویب رسانده است اما به دلایلی معلوم هنوز این مصوبه اجرایی نشده است و سوالی که باید از مسئولان پرسید این است، که براستی چرا این قانون هنوز اجرایی نشده است؟

, سوالی که باید از مسئولان پرسید این است، که براستی چرا این قانون هنوز اجرایی نشده است؟,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه