اخبار داغ

وقتی ریزترین اخبار یک جریان از مهمترین اخبار کشور، باارزش تر می شود؛

"خانواده آقای هاشمی"؛ جدیدترین ارزش خبری در روزنامه‌های خانوادگی

"خانواده آقای هاشمی"؛ جدیدترین ارزش خبری در روزنامه‌های خانوادگی
تنها کافی است که صدایی مختصر از خاندان آقای هاشمی به نفع یا علیه جریانی از جایی بلند شود، تا فردا تبدیل به یکی از تیترهای اصلی برخی رسانه هایی شود که ارزش خبری جدیدی با عنوان "ارزش خبری خانواده آقای هاشمی" را برای خود کشف کرده و به راه انداخته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سبلانه، داستان خانواده آقای هاشمی برای بچه های سال‌های دهه شصت، یک نوستالژی محسوب می‌شود؛ خانواده ای که از کازرون سفر خود را شروع می‌کردند و در مسیر گذار به زندگی جدید در نیشابور، چیزهای زیادی را به دانش آموزان سال سوم ابندایی می‌آموختند. این درس، دو سال پیش از کتب درسی حذف شد. در همان دوران، عده ای دلیل حذف این درس را، سفرهای زیاد خانواده آقای هاشمی رفسنجانی، عنوان کردند که به دلیل جلوگیری از خلط مبحث، ناگهان یک خاطره دوران مدرسه، به طور کامل حذف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه,

اما با وجود پایان ماجرای آن آقای هاشمی، خانواده دیگری با همین عنوان، همچنان برای اهالی رسانه و سیاست ایران، شناخته شده هستند و مسیر حرکت آن‌ها از سوی شهروندان رصد می‌شود.

این که تفاوت‌های دو خانواده هاشمی چیست و آموزه‌های مردم از این دو خانواده، چه تفاوت‌هایی باهم دارد، مساله مورد بحث نیست؛ مساله، تبدیل شدن این خانواده، به یکی از ارزش‌های خبری رایج در برخی از رسانه‌هاست.

رسانه‌ها ارزشهای خبری، شهرت، استثنا، برخورد، مجاورت، فراوانی، دربرگیری و تازگی را به خوبی می‌شناسند و برای خبرنگاران خود که می‌خواهند در حیطه روزنامه نگاری قلم بزنند، این مهم را آموزش می‌دهند.

اما برای برخی رسانه‌ها، علاوه بر این ارزش‌های خبری، شیفتگی به یک خانواده، ارزش خبری جدیدی را رقم زده است؛ ارزش خبری جدیدی با عنوان ارزش خبری "خانواده آقای هاشمی"؛ گو این که برای این رسانه‌ها، اصولا اثرگذاری خبر، مساله مهمی نیست. کافی است نامی از خانواده آقای هاشمی برده شود، تا به عنوان یکی از برترین خبرهای صفحه اول، در روز بعد رونمایی شود.

این روزنامه‌ها تبدیل شده اند به رسانه های خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی. امکان ندارد خبری در یکی از ایام سال از یکی از خاندان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌ها منتشر شود که این روزنامه‌ها روز بعد به انعکاس آن نپردازند. نپرداختن به این خبر، گناهی بزرگ برای آن رسانه محسوب می‌شود و خبرنگاری که به سادگی از کنار چنین خبری رد می‌شود، قطعا مورد شماتت اساسی قرار خواهد گرفت.

مساله مورد بحث ما به خوب و بد بودن این موضوع، یا احتمال وجود حمایت‌هایی درخور توجه از این روزنامه‌ها از سوی چنین خانواده‌ای نیست، بلکه اساسا طرح یک مساله است. مساله‌ای با این عنوان که خانواده آقای هاشمی در این رسانه‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند و این خانواده خود نیز عادت کرده است تا روزانه مطلبی متعلق به خود را در این رسانه‌ها بیابد. در غیر این صورت، حال خوبی نخواهند داشت. حتی اگر کار به جایی برسد که در روزی، روزگاری، خانواده هاشمی چیزی برای ارائه کردن در رسانه ها نداشته باشند، عضو جدید از خاندان هاشمی دست به کار می شود و "پدر سوخته بازی" را وارد این روزنامه ها می‌کند. در چنین شرایطی فردا رسانه‌های خانوادگی، حرف جدیدی از این خاندان رو به مخاطب ارائه خواهند کرد که با آموزه‌های خانواده آقای هاشمی دوران سوم ابتدایی فاصله بسیار زیادی دارد.

ارزش خبری خاندان هاشمی، همانند اکثر ارزش‌های خبری، نسبی است. یعنی وجود خبرهای زیاد این خاندان در روزنامه‌ها به معنای وجود خبر مثبت از آنها نیست. شاید خبر از یک پدر سوخته بازی هم حکایت کند. اما در نهایت این ارزش خبری همواره وجود دارد و برای این روزنامه های خانوادگی جریان مهم است.

 

,

اما با وجود پایان ماجرای آن آقای هاشمی، خانواده دیگری با همین عنوان، همچنان برای اهالی رسانه و سیاست ایران، شناخته شده هستند و مسیر حرکت آن‌ها از سوی شهروندان رصد می‌شود.

این که تفاوت‌های دو خانواده هاشمی چیست و آموزه‌های مردم از این دو خانواده، چه تفاوت‌هایی باهم دارد، مساله مورد بحث نیست؛ مساله، تبدیل شدن این خانواده، به یکی از ارزش‌های خبری رایج در برخی از رسانه‌هاست.

رسانه‌ها ارزشهای خبری، شهرت، استثنا، برخورد، مجاورت، فراوانی، دربرگیری و تازگی را به خوبی می‌شناسند و برای خبرنگاران خود که می‌خواهند در حیطه روزنامه نگاری قلم بزنند، این مهم را آموزش می‌دهند.

اما برای برخی رسانه‌ها، علاوه بر این ارزش‌های خبری، شیفتگی به یک خانواده، ارزش خبری جدیدی را رقم زده است؛ ارزش خبری جدیدی با عنوان ارزش خبری "خانواده آقای هاشمی"؛ گو این که برای این رسانه‌ها، اصولا اثرگذاری خبر، مساله مهمی نیست. کافی است نامی از خانواده آقای هاشمی برده شود، تا به عنوان یکی از برترین خبرهای صفحه اول، در روز بعد رونمایی شود.

این روزنامه‌ها تبدیل شده اند به رسانه های خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی. امکان ندارد خبری در یکی از ایام سال از یکی از خاندان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌ها منتشر شود که این روزنامه‌ها روز بعد به انعکاس آن نپردازند. نپرداختن به این خبر، گناهی بزرگ برای آن رسانه محسوب می‌شود و خبرنگاری که به سادگی از کنار چنین خبری رد می‌شود، قطعا مورد شماتت اساسی قرار خواهد گرفت.

مساله مورد بحث ما به خوب و بد بودن این موضوع، یا احتمال وجود حمایت‌هایی درخور توجه از این روزنامه‌ها از سوی چنین خانواده‌ای نیست، بلکه اساسا طرح یک مساله است. مساله‌ای با این عنوان که خانواده آقای هاشمی در این رسانه‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند و این خانواده خود نیز عادت کرده است تا روزانه مطلبی متعلق به خود را در این رسانه‌ها بیابد. در غیر این صورت، حال خوبی نخواهند داشت. حتی اگر کار به جایی برسد که در روزی، روزگاری، خانواده هاشمی چیزی برای ارائه کردن در رسانه ها نداشته باشند، عضو جدید از خاندان هاشمی دست به کار می شود و "پدر سوخته بازی" را وارد این روزنامه ها می‌کند. در چنین شرایطی فردا رسانه‌های خانوادگی، حرف جدیدی از این خاندان رو به مخاطب ارائه خواهند کرد که با آموزه‌های خانواده آقای هاشمی دوران سوم ابتدایی فاصله بسیار زیادی دارد.

ارزش خبری خاندان هاشمی، همانند اکثر ارزش‌های خبری، نسبی است. یعنی وجود خبرهای زیاد این خاندان در روزنامه‌ها به معنای وجود خبر مثبت از آنها نیست. شاید خبر از یک پدر سوخته بازی هم حکایت کند. اما در نهایت این ارزش خبری همواره وجود دارد و برای این روزنامه های خانوادگی جریان مهم است.

 

,

اما با وجود پایان ماجرای آن آقای هاشمی، خانواده دیگری با همین عنوان، همچنان برای اهالی رسانه و سیاست ایران، شناخته شده هستند و مسیر حرکت آن‌ها از سوی شهروندان رصد می‌شود.

این که تفاوت‌های دو خانواده هاشمی چیست و آموزه‌های مردم از این دو خانواده، چه تفاوت‌هایی باهم دارد، مساله مورد بحث نیست؛ مساله، تبدیل شدن این خانواده، به یکی از ارزش‌های خبری رایج در برخی از رسانه‌هاست.

رسانه‌ها ارزشهای خبری، شهرت، استثنا، برخورد، مجاورت، فراوانی، دربرگیری و تازگی را به خوبی می‌شناسند و برای خبرنگاران خود که می‌خواهند در حیطه روزنامه نگاری قلم بزنند، این مهم را آموزش می‌دهند.

اما برای برخی رسانه‌ها، علاوه بر این ارزش‌های خبری، شیفتگی به یک خانواده، ارزش خبری جدیدی را رقم زده است؛ ارزش خبری جدیدی با عنوان ارزش خبری "خانواده آقای هاشمی"؛ گو این که برای این رسانه‌ها، اصولا اثرگذاری خبر، مساله مهمی نیست. کافی است نامی از خانواده آقای هاشمی برده شود، تا به عنوان یکی از برترین خبرهای صفحه اول، در روز بعد رونمایی شود.

این روزنامه‌ها تبدیل شده اند به رسانه های خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی. امکان ندارد خبری در یکی از ایام سال از یکی از خاندان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌ها منتشر شود که این روزنامه‌ها روز بعد به انعکاس آن نپردازند. نپرداختن به این خبر، گناهی بزرگ برای آن رسانه محسوب می‌شود و خبرنگاری که به سادگی از کنار چنین خبری رد می‌شود، قطعا مورد شماتت اساسی قرار خواهد گرفت.

مساله مورد بحث ما به خوب و بد بودن این موضوع، یا احتمال وجود حمایت‌هایی درخور توجه از این روزنامه‌ها از سوی چنین خانواده‌ای نیست، بلکه اساسا طرح یک مساله است. مساله‌ای با این عنوان که خانواده آقای هاشمی در این رسانه‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند و این خانواده خود نیز عادت کرده است تا روزانه مطلبی متعلق به خود را در این رسانه‌ها بیابد. در غیر این صورت، حال خوبی نخواهند داشت. حتی اگر کار به جایی برسد که در روزی، روزگاری، خانواده هاشمی چیزی برای ارائه کردن در رسانه ها نداشته باشند، عضو جدید از خاندان هاشمی دست به کار می شود و "پدر سوخته بازی" را وارد این روزنامه ها می‌کند. در چنین شرایطی فردا رسانه‌های خانوادگی، حرف جدیدی از این خاندان رو به مخاطب ارائه خواهند کرد که با آموزه‌های خانواده آقای هاشمی دوران سوم ابتدایی فاصله بسیار زیادی دارد.

ارزش خبری خاندان هاشمی، همانند اکثر ارزش‌های خبری، نسبی است. یعنی وجود خبرهای زیاد این خاندان در روزنامه‌ها به معنای وجود خبر مثبت از آنها نیست. شاید خبر از یک پدر سوخته بازی هم حکایت کند. اما در نهایت این ارزش خبری همواره وجود دارد و برای این روزنامه های خانوادگی جریان مهم است.

 

,

اما با وجود پایان ماجرای آن آقای هاشمی، خانواده دیگری با همین عنوان، همچنان برای اهالی رسانه و سیاست ایران، شناخته شده هستند و مسیر حرکت آن‌ها از سوی شهروندان رصد می‌شود.

این که تفاوت‌های دو خانواده هاشمی چیست و آموزه‌های مردم از این دو خانواده، چه تفاوت‌هایی باهم دارد، مساله مورد بحث نیست؛ مساله، تبدیل شدن این خانواده، به یکی از ارزش‌های خبری رایج در برخی از رسانه‌هاست.

رسانه‌ها ارزشهای خبری، شهرت، استثنا، برخورد، مجاورت، فراوانی، دربرگیری و تازگی را به خوبی می‌شناسند و برای خبرنگاران خود که می‌خواهند در حیطه روزنامه نگاری قلم بزنند، این مهم را آموزش می‌دهند.

اما برای برخی رسانه‌ها، علاوه بر این ارزش‌های خبری، شیفتگی به یک خانواده، ارزش خبری جدیدی را رقم زده است؛ ارزش خبری جدیدی با عنوان ارزش خبری "خانواده آقای هاشمی"؛ گو این که برای این رسانه‌ها، اصولا اثرگذاری خبر، مساله مهمی نیست. کافی است نامی از خانواده آقای هاشمی برده شود، تا به عنوان یکی از برترین خبرهای صفحه اول، در روز بعد رونمایی شود.

این روزنامه‌ها تبدیل شده اند به رسانه های خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی. امکان ندارد خبری در یکی از ایام سال از یکی از خاندان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌ها منتشر شود که این روزنامه‌ها روز بعد به انعکاس آن نپردازند. نپرداختن به این خبر، گناهی بزرگ برای آن رسانه محسوب می‌شود و خبرنگاری که به سادگی از کنار چنین خبری رد می‌شود، قطعا مورد شماتت اساسی قرار خواهد گرفت.

مساله مورد بحث ما به خوب و بد بودن این موضوع، یا احتمال وجود حمایت‌هایی درخور توجه از این روزنامه‌ها از سوی چنین خانواده‌ای نیست، بلکه اساسا طرح یک مساله است. مساله‌ای با این عنوان که خانواده آقای هاشمی در این رسانه‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند و این خانواده خود نیز عادت کرده است تا روزانه مطلبی متعلق به خود را در این رسانه‌ها بیابد. در غیر این صورت، حال خوبی نخواهند داشت. حتی اگر کار به جایی برسد که در روزی، روزگاری، خانواده هاشمی چیزی برای ارائه کردن در رسانه ها نداشته باشند، عضو جدید از خاندان هاشمی دست به کار می شود و "پدر سوخته بازی" را وارد این روزنامه ها می‌کند. در چنین شرایطی فردا رسانه‌های خانوادگی، حرف جدیدی از این خاندان رو به مخاطب ارائه خواهند کرد که با آموزه‌های خانواده آقای هاشمی دوران سوم ابتدایی فاصله بسیار زیادی دارد.

ارزش خبری خاندان هاشمی، همانند اکثر ارزش‌های خبری، نسبی است. یعنی وجود خبرهای زیاد این خاندان در روزنامه‌ها به معنای وجود خبر مثبت از آنها نیست. شاید خبر از یک پدر سوخته بازی هم حکایت کند. اما در نهایت این ارزش خبری همواره وجود دارد و برای این روزنامه های خانوادگی جریان مهم است.

 

,

اما با وجود پایان ماجرای آن آقای هاشمی، خانواده دیگری با همین عنوان، همچنان برای اهالی رسانه و سیاست ایران، شناخته شده هستند و مسیر حرکت آن‌ها از سوی شهروندان رصد می‌شود.

این که تفاوت‌های دو خانواده هاشمی چیست و آموزه‌های مردم از این دو خانواده، چه تفاوت‌هایی باهم دارد، مساله مورد بحث نیست؛ مساله، تبدیل شدن این خانواده، به یکی از ارزش‌های خبری رایج در برخی از رسانه‌هاست.

رسانه‌ها ارزشهای خبری، شهرت، استثنا، برخورد، مجاورت، فراوانی، دربرگیری و تازگی را به خوبی می‌شناسند و برای خبرنگاران خود که می‌خواهند در حیطه روزنامه نگاری قلم بزنند، این مهم را آموزش می‌دهند.

اما برای برخی رسانه‌ها، علاوه بر این ارزش‌های خبری، شیفتگی به یک خانواده، ارزش خبری جدیدی را رقم زده است؛ ارزش خبری جدیدی با عنوان ارزش خبری "خانواده آقای هاشمی"؛ گو این که برای این رسانه‌ها، اصولا اثرگذاری خبر، مساله مهمی نیست. کافی است نامی از خانواده آقای هاشمی برده شود، تا به عنوان یکی از برترین خبرهای صفحه اول، در روز بعد رونمایی شود.

این روزنامه‌ها تبدیل شده اند به رسانه های خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی. امکان ندارد خبری در یکی از ایام سال از یکی از خاندان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌ها منتشر شود که این روزنامه‌ها روز بعد به انعکاس آن نپردازند. نپرداختن به این خبر، گناهی بزرگ برای آن رسانه محسوب می‌شود و خبرنگاری که به سادگی از کنار چنین خبری رد می‌شود، قطعا مورد شماتت اساسی قرار خواهد گرفت.

مساله مورد بحث ما به خوب و بد بودن این موضوع، یا احتمال وجود حمایت‌هایی درخور توجه از این روزنامه‌ها از سوی چنین خانواده‌ای نیست، بلکه اساسا طرح یک مساله است. مساله‌ای با این عنوان که خانواده آقای هاشمی در این رسانه‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند و این خانواده خود نیز عادت کرده است تا روزانه مطلبی متعلق به خود را در این رسانه‌ها بیابد. در غیر این صورت، حال خوبی نخواهند داشت. حتی اگر کار به جایی برسد که در روزی، روزگاری، خانواده هاشمی چیزی برای ارائه کردن در رسانه ها نداشته باشند، عضو جدید از خاندان هاشمی دست به کار می شود و "پدر سوخته بازی" را وارد این روزنامه ها می‌کند. در چنین شرایطی فردا رسانه‌های خانوادگی، حرف جدیدی از این خاندان رو به مخاطب ارائه خواهند کرد که با آموزه‌های خانواده آقای هاشمی دوران سوم ابتدایی فاصله بسیار زیادی دارد.

ارزش خبری خاندان هاشمی، همانند اکثر ارزش‌های خبری، نسبی است. یعنی وجود خبرهای زیاد این خاندان در روزنامه‌ها به معنای وجود خبر مثبت از آنها نیست. شاید خبر از یک پدر سوخته بازی هم حکایت کند. اما در نهایت این ارزش خبری همواره وجود دارد و برای این روزنامه های خانوادگی جریان مهم است.

 

,

اما با وجود پایان ماجرای آن آقای هاشمی، خانواده دیگری با همین عنوان، همچنان برای اهالی رسانه و سیاست ایران، شناخته شده هستند و مسیر حرکت آن‌ها از سوی شهروندان رصد می‌شود.

این که تفاوت‌های دو خانواده هاشمی چیست و آموزه‌های مردم از این دو خانواده، چه تفاوت‌هایی باهم دارد، مساله مورد بحث نیست؛ مساله، تبدیل شدن این خانواده، به یکی از ارزش‌های خبری رایج در برخی از رسانه‌هاست.

رسانه‌ها ارزشهای خبری، شهرت، استثنا، برخورد، مجاورت، فراوانی، دربرگیری و تازگی را به خوبی می‌شناسند و برای خبرنگاران خود که می‌خواهند در حیطه روزنامه نگاری قلم بزنند، این مهم را آموزش می‌دهند.

اما برای برخی رسانه‌ها، علاوه بر این ارزش‌های خبری، شیفتگی به یک خانواده، ارزش خبری جدیدی را رقم زده است؛ ارزش خبری جدیدی با عنوان ارزش خبری "خانواده آقای هاشمی"؛ گو این که برای این رسانه‌ها، اصولا اثرگذاری خبر، مساله مهمی نیست. کافی است نامی از خانواده آقای هاشمی برده شود، تا به عنوان یکی از برترین خبرهای صفحه اول، در روز بعد رونمایی شود.

این روزنامه‌ها تبدیل شده اند به رسانه های خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی. امکان ندارد خبری در یکی از ایام سال از یکی از خاندان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌ها منتشر شود که این روزنامه‌ها روز بعد به انعکاس آن نپردازند. نپرداختن به این خبر، گناهی بزرگ برای آن رسانه محسوب می‌شود و خبرنگاری که به سادگی از کنار چنین خبری رد می‌شود، قطعا مورد شماتت اساسی قرار خواهد گرفت.

مساله مورد بحث ما به خوب و بد بودن این موضوع، یا احتمال وجود حمایت‌هایی درخور توجه از این روزنامه‌ها از سوی چنین خانواده‌ای نیست، بلکه اساسا طرح یک مساله است. مساله‌ای با این عنوان که خانواده آقای هاشمی در این رسانه‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند و این خانواده خود نیز عادت کرده است تا روزانه مطلبی متعلق به خود را در این رسانه‌ها بیابد. در غیر این صورت، حال خوبی نخواهند داشت. حتی اگر کار به جایی برسد که در روزی، روزگاری، خانواده هاشمی چیزی برای ارائه کردن در رسانه ها نداشته باشند، عضو جدید از خاندان هاشمی دست به کار می شود و "پدر سوخته بازی" را وارد این روزنامه ها می‌کند. در چنین شرایطی فردا رسانه‌های خانوادگی، حرف جدیدی از این خاندان رو به مخاطب ارائه خواهند کرد که با آموزه‌های خانواده آقای هاشمی دوران سوم ابتدایی فاصله بسیار زیادی دارد.

ارزش خبری خاندان هاشمی، همانند اکثر ارزش‌های خبری، نسبی است. یعنی وجود خبرهای زیاد این خاندان در روزنامه‌ها به معنای وجود خبر مثبت از آنها نیست. شاید خبر از یک پدر سوخته بازی هم حکایت کند. اما در نهایت این ارزش خبری همواره وجود دارد و برای این روزنامه های خانوادگی جریان مهم است.

 

,

اما با وجود پایان ماجرای آن آقای هاشمی، خانواده دیگری با همین عنوان، همچنان برای اهالی رسانه و سیاست ایران، شناخته شده هستند و مسیر حرکت آن‌ها از سوی شهروندان رصد می‌شود.

این که تفاوت‌های دو خانواده هاشمی چیست و آموزه‌های مردم از این دو خانواده، چه تفاوت‌هایی باهم دارد، مساله مورد بحث نیست؛ مساله، تبدیل شدن این خانواده، به یکی از ارزش‌های خبری رایج در برخی از رسانه‌هاست.

رسانه‌ها ارزشهای خبری، شهرت، استثنا، برخورد، مجاورت، فراوانی، دربرگیری و تازگی را به خوبی می‌شناسند و برای خبرنگاران خود که می‌خواهند در حیطه روزنامه نگاری قلم بزنند، این مهم را آموزش می‌دهند.

اما برای برخی رسانه‌ها، علاوه بر این ارزش‌های خبری، شیفتگی به یک خانواده، ارزش خبری جدیدی را رقم زده است؛ ارزش خبری جدیدی با عنوان ارزش خبری "خانواده آقای هاشمی"؛ گو این که برای این رسانه‌ها، اصولا اثرگذاری خبر، مساله مهمی نیست. کافی است نامی از خانواده آقای هاشمی برده شود، تا به عنوان یکی از برترین خبرهای صفحه اول، در روز بعد رونمایی شود.

این روزنامه‌ها تبدیل شده اند به رسانه های خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی. امکان ندارد خبری در یکی از ایام سال از یکی از خاندان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌ها منتشر شود که این روزنامه‌ها روز بعد به انعکاس آن نپردازند. نپرداختن به این خبر، گناهی بزرگ برای آن رسانه محسوب می‌شود و خبرنگاری که به سادگی از کنار چنین خبری رد می‌شود، قطعا مورد شماتت اساسی قرار خواهد گرفت.

مساله مورد بحث ما به خوب و بد بودن این موضوع، یا احتمال وجود حمایت‌هایی درخور توجه از این روزنامه‌ها از سوی چنین خانواده‌ای نیست، بلکه اساسا طرح یک مساله است. مساله‌ای با این عنوان که خانواده آقای هاشمی در این رسانه‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند و این خانواده خود نیز عادت کرده است تا روزانه مطلبی متعلق به خود را در این رسانه‌ها بیابد. در غیر این صورت، حال خوبی نخواهند داشت. حتی اگر کار به جایی برسد که در روزی، روزگاری، خانواده هاشمی چیزی برای ارائه کردن در رسانه ها نداشته باشند، عضو جدید از خاندان هاشمی دست به کار می شود و "پدر سوخته بازی" را وارد این روزنامه ها می‌کند. در چنین شرایطی فردا رسانه‌های خانوادگی، حرف جدیدی از این خاندان رو به مخاطب ارائه خواهند کرد که با آموزه‌های خانواده آقای هاشمی دوران سوم ابتدایی فاصله بسیار زیادی دارد.

ارزش خبری خاندان هاشمی، همانند اکثر ارزش‌های خبری، نسبی است. یعنی وجود خبرهای زیاد این خاندان در روزنامه‌ها به معنای وجود خبر مثبت از آنها نیست. شاید خبر از یک پدر سوخته بازی هم حکایت کند. اما در نهایت این ارزش خبری همواره وجود دارد و برای این روزنامه های خانوادگی جریان مهم است.

 

,

اما با وجود پایان ماجرای آن آقای هاشمی، خانواده دیگری با همین عنوان، همچنان برای اهالی رسانه و سیاست ایران، شناخته شده هستند و مسیر حرکت آن‌ها از سوی شهروندان رصد می‌شود.

,

این که تفاوت‌های دو خانواده هاشمی چیست و آموزه‌های مردم از این دو خانواده، چه تفاوت‌هایی باهم دارد، مساله مورد بحث نیست؛ مساله، تبدیل شدن این خانواده، به یکی از ارزش‌های خبری رایج در برخی از رسانه‌هاست.

,

رسانه‌ها ارزشهای خبری، شهرت، استثنا، برخورد، مجاورت، فراوانی، دربرگیری و تازگی را به خوبی می‌شناسند و برای خبرنگاران خود که می‌خواهند در حیطه روزنامه نگاری قلم بزنند، این مهم را آموزش می‌دهند.

,

اما برای برخی رسانه‌ها، علاوه بر این ارزش‌های خبری، شیفتگی به یک خانواده، ارزش خبری جدیدی را رقم زده است؛ ارزش خبری جدیدی با عنوان ارزش خبری "خانواده آقای هاشمی"؛ گو این که برای این رسانه‌ها، اصولا اثرگذاری خبر، مساله مهمی نیست. کافی است نامی از خانواده آقای هاشمی برده شود، تا به عنوان یکی از برترین خبرهای صفحه اول، در روز بعد رونمایی شود.

,

این روزنامه‌ها تبدیل شده اند به رسانه های خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی. امکان ندارد خبری در یکی از ایام سال از یکی از خاندان آقای هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری‌ها منتشر شود که این روزنامه‌ها روز بعد به انعکاس آن نپردازند. نپرداختن به این خبر، گناهی بزرگ برای آن رسانه محسوب می‌شود و خبرنگاری که به سادگی از کنار چنین خبری رد می‌شود، قطعا مورد شماتت اساسی قرار خواهد گرفت.

,

مساله مورد بحث ما به خوب و بد بودن این موضوع، یا احتمال وجود حمایت‌هایی درخور توجه از این روزنامه‌ها از سوی چنین خانواده‌ای نیست، بلکه اساسا طرح یک مساله است. مساله‌ای با این عنوان که خانواده آقای هاشمی در این رسانه‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند و این خانواده خود نیز عادت کرده است تا روزانه مطلبی متعلق به خود را در این رسانه‌ها بیابد. در غیر این صورت، حال خوبی نخواهند داشت. حتی اگر کار به جایی برسد که در روزی، روزگاری، خانواده هاشمی چیزی برای ارائه کردن در رسانه ها نداشته باشند، عضو جدید از خاندان هاشمی دست به کار می شود و "پدر سوخته بازی" را وارد این روزنامه ها می‌کند. در چنین شرایطی فردا رسانه‌های خانوادگی، حرف جدیدی از این خاندان رو به مخاطب ارائه خواهند کرد که با آموزه‌های خانواده آقای هاشمی دوران سوم ابتدایی فاصله بسیار زیادی دارد.

,

ارزش خبری خاندان هاشمی، همانند اکثر ارزش‌های خبری، نسبی است. یعنی وجود خبرهای زیاد این خاندان در روزنامه‌ها به معنای وجود خبر مثبت از آنها نیست. شاید خبر از یک پدر سوخته بازی هم حکایت کند. اما در نهایت این ارزش خبری همواره وجود دارد و برای این روزنامه های خانوادگی جریان مهم است.

,

 

,
,
,
, ,
انتهای پیام/پ
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه