اخبار داغ

نماینده سابق مجلس هفتم:

استانی شدن انتخابات در این شرایط به مصلحت کشور نیست

استانی شدن انتخابات در این شرایط به مصلحت کشور نیست
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای استانی انتخابات مجلس در شرایط کنونی به مصلحت کشور نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی افشاری در گفت و گو با “دهاقان نا”، با اشاره به بررسی طرح استانی شدن انتخابات در صحن علنی مجلس اظهار کرد: این طرح معایب و نواقصی دارد که در این شرایط معایب آن بیشتر از محاسن است.
به گفته این نماینده سابق مجلس، چندی قبل رحمان فضلی وزیر کشور اعلام کرد لایحه ای کاملتر آماده شده که هم نظرات مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن دیده شده و ایرادات کمتری دارد.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان قانون اساسی در یک مرحله ایراداتی به طرح مجلس وارد دانسته اظهار کرد: به احتمال قوی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این طرح را رد خواهد کرد و به اجرای آن در شرایط فعلی رای نخواهد داد.
افشاری خاطر نشان کرد: این در حالی است که بحث بر سر کلیات نیست، بلکه برخی مسائل همچون آماده نبودن زیرساخت ها و گروه ها و احزاب سیاسی در برگزاری انتخابات و همچنین بعضی مسائل قومیتی دلائلی است که در شرایط کنونی اجرای استانی انتخابات را از مصلحت خارج می کند.
این نماینده مجلس هفتم بار دیگر با تأکید بر اینکه به احتمال زیاد مجمع تشخیص نظر مجلس را رد می کند، ادامه داد: دولت نیز با طرح مجلس مخالفت هایی داشت تا لایحه خود را ارائه کند.
وی با یادآوری اینکه طرح استانی شدن چند روز در مجلس بررسی شد و مخالفان سرسختی هم داشت تصریح کرد: نمایندگان مخالف به مواردی از جمله حقوق شهروندی اشاره داشتند و آن را مغایر با قانون می دانستند.
وی این طرح را دارای معایب و محاسنی دانست و افزود: اینکه دیدگاه های نمایندگان به سمت دو وظیفه اصلی نمایندگی یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون می رود خوب است، اما محروم شدن شهرستان های کوچک از حق انتخاب حوزه ای ایراد جدی است.
افشاری تصریح کرد: اگر این طرح بدون در نظر گرفتن شرایطی که بیان شد تصویب شود، با توجه آماده نبودن زیرساخت ها، احزاب و گروه های سیاسی به برخی تنش های قومی و اجتماعی هم دامن خواهد زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, “دهاقان نا”,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه