اخبار داغ

کوهکن: لاریجانی را اصولگرا می دانم

کوهکن: لاریجانی را اصولگرا می دانم
کوهکن رئیس ستاد انتخاباتی جبهه پیروان، تعامل علی لاریجانی با دولت اعتدال را «تاکتیکی» عنوان کرد و گفت: لاریجانی اصولگرا است اما در بسیاری از روش ها جهت اعتدالی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار مجلس در مجالس ۴،۷،۸حضور و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هشتم بود از این رو آشنایی کاملی با قانون گذاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با محمد رضا باهنر"نایب رئیس مجلس و رئیس جبهه پیروان" ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد، قبل از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و در زمانی که کاندیداهای ائتلاف پنج گانه در حال رایزنی و سخنرانی های تبلیغاتی بودند کوهکن در تیم باهنر قرار گرفت و با او همکاری کرد. هم اکنون نیز محسن کوهکن از رئیس جبهه پیروان حکم جدیدی دریافت کرد.

,

باهنر چندی پیش اعضای ستاد انتخاباتی جبهه پیروان را منصوب و کوهکن را به عنوان رئیس ستاد تعیین کرد، البته پیش از این خبر تشکیل ستاد انتخاباتی به ریاست کوهکن اعلام شده بود.

,

وی از تشکیل کمیته بانوان و تهیه مانیفست انتخاباتی جبهه متبوعش خبر داد و در عین حال ضمن استقبال از برگزاری نشست اضلاع سه گانه، گفت: یکی از محورهای انتخاباتی جبهه این است" اگر قبلا اضلاع تعریف میشد این اضلاع دیگر تحت عنوان ضلع تعریف نشود و کوشش حداکثری شود تا همه اصولگرایان مشارکت داشته باشند.

,

با محسن کوهکن پیرامون"آخرین فعالیت ستاد انتخاباتی جبهه پیروان، همسویی علی لاریجانی با گفتمان اعتدال، تشکیل حزب یا جبهه رهروان و جبهه یکتا" به گفتگو نشستیم.

,

گفتگوی «نماینده» با این فعال سیاسی اصولگرا با عنوان"خانه احزاب و حاشیه های مجمع عمومی" منتشر شد.

,

مشروح گفتگو با محسن کوهکن بدین شرح است:

,

با توجه به اینکه جبهه پیروان از نظر فکری و سیاسی نزدیک به علی لاریجانی است این پرسش مطرح می شود که چرا این روزها برخی از چهره های اصلاح طلب از او حمایت می کنند؟ اخیرا عطریانفر گفته بود ما بین عارف و لاریجانی، لاریجانی را ترجیح می دهیم، آیا لاریجانی تغییر گفتمان داده است؟

, با توجه به اینکه جبهه پیروان از نظر فکری و سیاسی نزدیک به علی لاریجانی است این پرسش مطرح می شود که چرا این روزها برخی از چهره های اصلاح طلب از او حمایت می کنند؟ اخیرا عطریانفر گفته بود ما بین عارف و لاریجانی، لاریجانی را ترجیح می دهیم، آیا لاریجانی تغییر گفتمان داده است؟ , با توجه به اینکه جبهه پیروان از نظر فکری و سیاسی نزدیک به علی لاریجانی است این پرسش مطرح می شود که چرا این روزها برخی از چهره های اصلاح طلب از او حمایت می کنند؟ اخیرا عطریانفر گفته بود ما بین عارف و لاریجانی، لاریجانی را ترجیح می دهیم، آیا لاریجانی تغییر گفتمان داده است؟ ,

کوهکن: من یک مقداری بازتر این موضوع را مطرح کنم. در کنار آقای لاریجانی چنین نگاهی به ناطق نوری دارند اما از زمانی که او(ناطق) به ضرس قاطع گفت من نیستم، یک مقدار فیتله را کشیدند پایین، دوستان اصولگرای ما نباید خدایی ناکرده دچار اشتباه شوند. من تغییراتی در تفکر ناطق یا تغییراتی در تفکرات آقای لاریجانی نسبت به ۵ سال یا ده سال قبل نمی بینیم یعنی آنها از نظر فکری به سمت و سوی اصلاح طلبان نرفته اند که بگوییم دچار دگراندیشی شده اند. این اشتباه را دوستان ما نباید مرتکب شوند. یادمان نرفته ۲ خردادسال ۷۶ فضای سنگینی علیه ناطق ایجاد شده بود به عبارتی یک نمایی از تفکر طالبانیزم را از ناطق ارائه کردند من عرض کردم شاید آنها متوجه آن ظلم به ناحقی که به او کردند و می دانستند از همان اول چه تفکراتی دارد شدند. ضمن اینکه شاید برخی از دوستان ما به این حمایت ها بدبین هستند و معتقدند بعضی از این حمایت ها با آهنگ و شیب ایجاد اختلاف در اصولگرایان دارد تحقق پیدا می کند البته یک بخشی از این حمایت ها برمی گردد به بعضی از اختلاف سلیقه هایی که به هر جهت در بین دوستان در جریان اصولگرا با بعضی از بزرگواران وجود دارد.

, کوهکن:, ., .,

به نظر بنده تعبیر واقعی قضیه می تواند این باشد" هیچ شک و شبهه ای در اصولگرایی ناطق و لاریجانی نیست" البته در مورد لاریجانی یک نکته را بگویم وآن اینکه کسی که در مسند ریاست مجلس قرار می گیرد در برخوردها و تعاملات بین قوه ای باید از موضع آرام کننده  و تعاملی ورود کند در این بخش لاریجانی ضمن اینکه این موضع را حفظ کرده اما از جایگاه استقلال قوه مقننه هم به نوعی دفاع کرده و حرف های خود را بیان کرده است. من می خواهم بگویم به جای شخص آقای لاریجانی هم اگر حتی یکی از دوستان پایداری مجلس رئیس بود نمایی وشیوه ای مثل همان شیوه ای که لاریجانی دارد را داشتند و از این جایگاه و با این فرمان مجلس را اداره می کنند. البته همین جا باید به یک نکته ای اشاره کنم و آن اینکه در دولت گذشته بین مجلس هفتم و هشتم بعضی از این دوستان دولت احساسشان این بود آقای حداد خیلی هماهنگ با دولت آقای احمدی نژاد نبود و این تعامل را نداشت و اگر آقای لاریجانی رئیس مجلس شود شاید این تعامل و ارتباط به هر جهت بیشتر شود، شما دقت کنید در یک لایه برداری از روزهای اول مجلس هشتم تا انتخاب رئیس سعی می شد اینگونه تلقی شود که آقای لاریجانی تعامل بیشتری از حداد با دولت احمدی نژاد دارد لاریجانی هم به خاطر اینکه آدم زیرکی است در این مورد سکوت کرد و چیزی را مطرح نکرد اما بعد از آنی که این اتفاق افتاد به یاد دارم یکی دو تا از دوستان دولت مطرح می کردند که عجبا چه اشتباهی کردیم بعد متوجه شدیم که نه حداد بسیار بهتر بود به خاطر اینکه انسان فرهیخته و فرهنگی است و ملایم تر و با شیب نرم تری برخورد می کرد اما مثلا شیب آقای لاریجانی خیلی تندتر است. دوستان ما مجددا نباید خدای ناکرده در این دام بیفتند که اگر دوستان دولتی حمایت کردند این بدین معنا است که مثلا اگر مجلس دهم آقای لاریجانی آمد و رئیس شد بخواهد مجلس را روی همان ریلی که خدای ناکرده دولت می خواهد پیش ببرد، همه اینها برای ما هزینه هایی خواهد داشت و دوستان دلخور می شوند.

,

نگاه حداقلی اصلاح طلبان به لاریجانی

, نگاه حداقلی اصلاح طلبان به لاریجانی,

در حال حاضر برخی از اصلاح طلبان مدافع لاریجانی شده اند

, در حال حاضر برخی از اصلاح طلبان مدافع لاریجانی شده اند, در حال حاضر برخی از اصلاح طلبان مدافع لاریجانی شده اند,

کوهکن: به هر جهت جریانی مثل اصلاح طلب شرایط حداکثری و حداقلی را برای خود تعریف می کند به هر جهت بخشی از آنها پالس هایی که می دهند باید برای شرایط حداقلی باشد. این قبیل صحبت هایی که شما مطرح می کنید مربوط به شرایط حداقلی است و گرنه نوک پیکان آنها به سمت و سوی شرایط حداکثری است. فکر می کنم خود لاریجانی با زیرکی که دارد متوجه این قضیه شده است اما سکوت ایشان و عدم ورود به این مسائل معنی دار است و این هم بیشتر به زیرکی او برمی گردد.

, کوهکن:, ., .,

همسویی لاریجانی با دولت یازدهم بویژه رئیس جمهور را چگونه ارزیابی می کنید؟ برحی معتقدند این همسویی کاملا دیده می شود نمونه اخیر آن نشست فرمانداران در وزارت کشور بود آقای روحانی مطالبی پیرامون انتخابات آزاد بیان کرد و عصرهمان روز لاریجانی همان حرف ها را تکرار کرد آیا این احتمال می رود لاریجانی و یاران او در مجلس بخواهند در انتخابات با تابلو و گفتمان اعتدال و نه اصولگرایی وارد شوند؟

, همسویی لاریجانی با دولت یازدهم بویژه رئیس جمهور را چگونه ارزیابی می کنید؟ برحی معتقدند این همسویی کاملا دیده می شود نمونه اخیر آن نشست فرمانداران در وزارت کشور بود آقای روحانی مطالبی پیرامون انتخابات آزاد بیان کرد و عصرهمان روز لاریجانی همان حرف ها را تکرار کرد آیا این احتمال می رود لاریجانی و یاران او در مجلس بخواهند در انتخابات با تابلو و گفتمان اعتدال و نه اصولگرایی وارد شوند؟ , همسویی لاریجانی با دولت یازدهم بویژه رئیس جمهور را چگونه ارزیابی می کنید؟ برحی معتقدند این همسویی کاملا دیده می شود نمونه اخیر آن نشست فرمانداران در وزارت کشور بود آقای روحانی مطالبی پیرامون انتخابات آزاد بیان کرد و عصرهمان روز لاریجانی همان حرف ها را تکرار کرد آیا این احتمال می رود لاریجانی و یاران او در مجلس بخواهند در انتخابات با تابلو و گفتمان اعتدال و نه اصولگرایی وارد شوند؟ ,

کوهکن: ما برای انتخابات استراتژی و تاکتیک داریم به هر جهت استراتژی مشخص است البته تاکتیک ها می تواند متفاوت باشد سلایق هم امکان دارد متفاوت باشد ما باید ظرفیت پذیرش تاکتیک های مختلف را در انتخابات داشته باشیم. این حرفی که شما می زنید معنا و مفهومش این است که یک جریان می خواهد برای انتخابات آینده شعار و تابلوی اقتضایی داشته باشد ضمن اینکه بحث «اعتدال گرایی» برندی برای شخص خاصی نیست بحث اعتدال گرایی حتی برند جناب آقای روحانی هم نیست. خدا رحمت کند مرحوم آقای عسگراولادی را اگر شما از من بخواهید بعد از انقلاب یک چهره انقلابی، زندان رفته، معتقد معرفی کنم میگویم عسگراولادی یعنی اگر ایشان زنده بودند، رئیس جمهور را یک طرف و آقای عسگراولادی را هم طرفدیگر قرار می دادیم و بعد می خواستیم در گفتار، رفتار، حرکات، برخوردها نگاه کنیم قطعا رفتار اعتدالی به معنای جامع کلمه مربوط به آقای عسگراولادی بود فلذا خود ما هم معتقد به این هستیم"اعتدال یک روش است" حال ممکن است فرد اصولگرا باشد اما روش اعتدالی را انتخاب کند این به معنی این که در جرگه حامیان دولت یا لیست دولت قرار گرفته نباید تلقی شود. حتی چنانچه امکان دارد یک فردی مستقل باشد اما روش اعتدالی داشته باشد آنهم اشکال ندارد. حتی ممکن است کسی اصلاح طلب باشد اما روش رادیکالی داشته باشد یا اصلاح طلب باشد اما روش اعتدالی داشته باشد. طرف می گوید من اصلاح طلب هستم اما روشم اعتدالی است روش اعتدالی هم همین مشی است که خودم انتخاب کردم نه اینکه اگر من گفتم اعتدالی هستم معنای آن این است که اگر فردا به مجلس بروم در بست در اختیار دولت هستم.

, کوهکن: ,

من حیفم می آید این موضوع را  نگویم، "دولت نمی تواند در انتخابات دخالت کند" رئیس جمهور مقتدر و دولت مقتدر کنار می نشیند و می گوید من امانت دار رای مردم هستم و هنر دولت و دولتمردان باید این باشد که بگویند ما انتخابات آزاد برگزار می کنیم و طبق قانون هرکس انتخاب شود این هنر را داریم که با او کار کنیم نه اینکه هنر من در این باشد مجلس را همراه با دولت کنم این هنر نیست و حتما تبعات خود را نیز به همراه دارد.

, بگویند ما انتخابات آزاد برگزار می کنیم و طبق قانون هرکس انتخاب شود این هنر را داریم که با او کار کنیم نه اینکه هنر من در این باشد مجلس را همراه با دولت کنم این هنر نیست و حتما تبعات خود را نیز به همراه دارد.,

باز به سوال اول برمی گردم، شنیده شده نزدیکان لاریجانی از برخی کاندیداهای احتمالی اصولگرایان خواسته اند با گفتمان و شعار اعتدال وارد عرصه انتخابات شوند، چرا؟ تحلیل شما چیست؟

, باز به سوال اول برمی گردم، شنیده شده نزدیکان لاریجانی از برخی کاندیداهای احتمالی اصولگرایان خواسته اند با گفتمان و شعار اعتدال وارد عرصه انتخابات شوند، چرا؟ تحلیل شما چیست؟, باز به سوال اول برمی گردم، شنیده شده نزدیکان لاریجانی از برخی کاندیداهای احتمالی اصولگرایان خواسته اند با گفتمان و شعار اعتدال وارد عرصه انتخابات شوند، چرا؟ تحلیل شما چیست؟,

کوهکن: این موضوع یک تاکتیک است و من فکر می کنم انتخاب تاکتیک ها عمدتا به روش ها برمی گردد. این معنای کنار آمدن با دولت یا کنار آمدن با اصلاح طلبان استنباط نمی شود چون اعتدال تعریف روش ایدئولوژی و مبنای فکری نیست.

, کوهکن:, ., .,

پس علی لاریجانی را اعتدال گرا معرفی می کنید؟

, پس علی لاریجانی را اعتدال گرا معرفی می کنید؟ , پس علی لاریجانی را اعتدال گرا معرفی می کنید؟ ,

کوهکن: لاریجانی را اصولگرا می دانم اما با این حال در بسیاری از روش ها جهت اعتدالی دارد و دربرخی از جهات همچون سیاست خارجی به خصوص در ارتباط با بحث هایی که آمریکایی، غربی ها و بعضی کشورهای رژیم های وابسته منطقه مطرح می کنند مواضع لاریجانی با یک قرائت ملایم مطرح نمی شود بلکه قرائت بسیار محکم، جوندار و تیزی است.

, کوهکن:,

تعریف شما از اعتدال چیست؟

, تعریف شما از اعتدال چیست؟ , تعریف شما از اعتدال چیست؟ ,

کوهکن: اعتدال یک فرهنگ نیست یک شکل است، لذا انتخاب این کلمه توسط هر تشکل و هر نوع سلیقه و گروهی امکانپذیر است. اعتدال مفهوم خودش را در رفتار نشان می دهد. یک موقعی است که این در قفل شده و شما می‌خواهید آن را باز کنید شاید حوصله نداشته باشید با لگد در را باز کنید، زمانی اما فرد فکر می‌کند و می‌گوید باید در را با کمترین ضرر و زیان باز کنم، مثلا اگر آن میخ‌های لولاهای در را آهسته در بیاورم هم می‌توان راه را باز کرد هم به در آسیب نزد.

, کوهکن:,

بنابراین اعتدال نازل بر رفتار است نه محتوا. یعنی اعتدال گرایی یک نوع تفکر نیست یک نوع شکل و قالب است که در هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا و حتی مدیریتی می تواند خودش را نشان دهد. معمولا در رفتار اجتماعی روش‌های مبتنی بر اعتدال کم هزینه تر و پر فایده تر است. روش‌های رادیکالی حاصل جمعش پرهزینه است. امکان دارد موردی جواب دهد اما برآیند کلی اش پرهزینه است.

,

** روش تاکتیکی لاریجانی درقبال دولت روحانی

, ** روش تاکتیکی لاریجانی درقبال دولت روحانی,

آقای کوهکن در این میان فاصله لاریجانی-باهنر را مشاهده می کنیم لیدر فراکسیون رهروان مواضعی علیه باهنر اتخاذ و رئیس جبهه پیروان هم به جبهه پایداری نزدیک شده است این اقدامات را چگونه ارزیابی می کنید؟

, آقای کوهکن در این میان فاصله لاریجانی-باهنر را مشاهده می کنیم لیدر فراکسیون رهروان مواضعی علیه باهنر اتخاذ و رئیس جبهه پیروان هم به جبهه پایداری نزدیک شده است این اقدامات را چگونه ارزیابی می کنید؟ , آقای کوهکن در این میان فاصله لاریجانی-باهنر را مشاهده می کنیم لیدر فراکسیون رهروان مواضعی علیه باهنر اتخاذ و رئیس جبهه پیروان هم به جبهه پایداری نزدیک شده است این اقدامات را چگونه ارزیابی می کنید؟ ,

کوهکن: اولا رفتار لاریجانی و باهنر باید زیر سقف همگرایی حداکثری اصولگرایان دیده شود. ثانیا: آرای آقای روحانی در انتخابات متشکل از آرا و سلایق مختلفی بود، اگر به ستاد او می رفتید تیپ های مختلفی را می دیدید بنابراین روحانی کاندیدای اصلاح طلبان و یا اصولگرایان نبود. شما آقای روحانی دارید با یک ویژگی ها و آقای لاریجانی هم ویژگی های خود را دارد، آیا نباید در تعامل دو قوه روی ظرفیت هایی موجود تاکید کرد، آیا از این ظریف ها نمی توان جهت استفاده منطقی و معقول برای اهداف مقدس نظام بهره برداری کرد. امکان دارد به برخی از اقدامات دولت هم انتقاد داشه باشیم بنده خودم معتقد هستم دولت روحانی فرصت طلایی برای بازگشت به قدرت اصلاح طلبان بود بالاخره آنها در سیستم اجرایی به قدرت برگشتند. من فکر می کنم هم حرکتی که باهنر انجام داده و هم حرکتی که لاریجانی انجام داده هر دو آن قابل جمع است و از میزان رفاقت و دوستی که بین باهنر و لاریجانی وجود دارد هیچ بعید نیست که با یک برنامه و تفاهم با همدیگر این کار را می کنند.

, کوهکن:, ،, ،,

چه دیدگاهی درباره حزب و یا جبهه رهروان ولایت(یاران لاریجانی) دارید؟، پیش از این کاظم جلالی موضعی علیه اصولگرایان بویژه باهنر اتخاذ کرده بود

, چه دیدگاهی درباره حزب و یا جبهه رهروان ولایت(یاران لاریجانی) دارید؟، پیش از این کاظم جلالی موضعی علیه اصولگرایان بویژه باهنر اتخاذ کرده بود, چه دیدگاهی درباره حزب و یا جبهه رهروان ولایت(یاران لاریجانی) دارید؟، پیش از این کاظم جلالی موضعی علیه اصولگرایان بویژه باهنر اتخاذ کرده بود,

کوهکن: معمولا سوابق گذشته نشان داده فراکسیون های مجلس تا زمانی که در مجلس هستند و کار مجلسی می کنند وزن خودشان را دارند اما تا کنون با این موضوع روبه رو نشدیم که یک فراکسیون مجلس در دوران مجلس یا بعد از آن به حزب تبدیل شود و من این را پیش بینی نمی کنم.

, کوهکن: ,

باهنر در همان مقطع که خبر تشکیل حزب اعلام شده بود مخالفت کرد، چرا؟

, باهنر در همان مقطع که خبر تشکیل حزب اعلام شده بود مخالفت کرد، چرا؟ , باهنر در همان مقطع که خبر تشکیل حزب اعلام شده بود مخالفت کرد، چرا؟ ,

کوهکن: آقای باهنر نگاه کلان به جریان اصولگرایی دارد ازاین‌رو در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرد درحالی‌که ستاد تشکیل شد و ما هم فعال بودیم، حتی خود وی چند سفر استانی انجام داد اما درنهایت در مشی خرد جمعی به‌جایی رسید که ثبت‌نام نکرد. در حال حاضر هم نگاهی بلندمدت به‌کل جریان اصولگرایی دارد ازاین‌رو معتقد است تا جایی که می‌شود سلایق مختلف، فعالیت حزبی و تشکیلاتی داشته باشند اما تکثر بیش‌ازحد آن‌ها باعث می‌شود همراهی احزاب در زمان انتخابات مشکل شود و بیش‌ازحد وقت بگیرد، شاید نظر باهنر ناظر به این مسئله باشد، اگر چیز دیگری غیرازاین است خود وی (باهنر) باید بگوید من برداشتم را بیان کردم.

, کوهکن: , ,

** واکنش جبهه پیروان به حضور و عضویت اصلاح‌طلبان در حزب رهروان/ مشی اصولگرایی در پیش نگیرند

, ** واکنش جبهه پیروان به حضور و عضویت اصلاح‌طلبان در حزب رهروان/ مشی اصولگرایی در پیش نگیرند, **,

در فراکسیون رهروان، نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم حضور دارند، آیا این حزب می‌تواند همه اعضای خود حتی اصلاح‌طلبان را جذب کند؟

, در فراکسیون رهروان، نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم حضور دارند، آیا این حزب می‌تواند همه اعضای خود حتی اصلاح‌طلبان را جذب کند؟ , د, ر فراکسیون رهروان، نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم حضور دارند، آیا این حزب می‌تواند همه اعضای خود حتی اصلاح‌طلبان را جذب کند؟ ,

کوهکن: این موضوع بستگی به اساسنامه و مرامنامه حزب دارد، اگر در اساسنامه و مرامنامه با صراحت تصریح کنند «مشی، مشی اصول‌گرایانه است» طبیعی است اگر فردی خود را اصلاح‌طلب بداند دیگر عضو حزب نخواهد شد اما این موضوع هم منافاتی با عضویت نمایندگان معتدل اصلاحات در فراکسیون رهروان ندارد یعنی می‌توانند در فراکسیون این مجموعه باشند اما در حزب نباشد. مشخصاً تشکیل حزب بدین معنی نیست که اختیار فراکسیون را حزب به دست بگیرد، این موضوع را باید در دو مقوله جداگانه دید.

, کوهکن:, :, , ,

اما اگر اساسنامه و مرامنامه حزب مبهم نوشته شود و در آن اشاره‌ای به «مشی اصول‌گرایانه» خود نکنند قطعاً خود ما منتقد آن‌ها خواهیم شد و نگاه اولیه مثبت را دیگر نخواهیم داشت. البته اگر دوستان اصلاح‌طلب هم عضو این حزب شوند آن‌ها خطا نکرده‌اند بلکه مؤسسین حزب مشی را برای این حزب انتخاب کردند و به عبارتی در اساسنامه و مرامنامه به‌نوعی برخورد کردند تا اصلاح‌طلبان هم صلاح می‌بینند با حفظ نگاه سیاسی اصلاح‌طلبانه در حزب رهروان حضور پیدا کنند، بنده با شناختی که از دوستان در فراکسیون رهروان دارم احتمال زیاد می‌دهم در مشی حزب به اصولگرایی خود اشاره خواهند کرد در غیر این صورت حتماً بقیه سلایق اصولگرا با آن‌ها فاصله خواهند گرفت و حتی طیف‌های معتدل در جریان اصولگرا همچون جبهه پیروان دیگر نگاه مثبتی به آن‌ها نخواهند داشت و نگاه و تحلیل اعضای جبهه هم همین‌گونه خواهد بود.

,

البته این پیش‌بینی خیلی ضعیف است و احتمال آن‌هم بسیار کم است که حزب رهروان در اساسنامه خود به مشی اصول‌گرایانه نپردازد، اگر تصریح بر این نکته مهم نکند طبیعی است بسیاری از ارادتمندان به آقای لاریجانی که ما هم جزو آن‌ها هستیم بینمان فاصله خواهد افتاد، با شناختی که از آقایان در فراکسیون پیدا کردم بعید بدانیم برخلاف این مشی اقدام کنند.

,

** خروجی فراکسیون رهروان را حزبی زیر سایه لاریجانی نمی بینم

, ** خروجی فراکسیون رهروان را حزبی زیر سایه لاریجانی نمی بینم,

آیا این تحلیل را که چهره های شاخص رهروان ولایت، بازی را در جریان اصولگرایی به هم می ریزند قبول دارید؟

, آیا این تحلیل را که چهره های شاخص رهروان ولایت، بازی را در جریان اصولگرایی به هم می ریزند قبول دارید؟ , آیا این تحلیل را که چهره های شاخص رهروان ولایت، بازی را در جریان اصولگرایی به هم می ریزند قبول دارید؟ ,

کوهکن: این دوستان عزیز در رهروان هر چه به انتخابات نزدیک شویم سرشان حسابی گرم می شود چون داوطلب انتخابات خواهند شد بالاخره یک بخش قابل توجهی از آنها امسال قصد ورود به صحنه انتخابات را دارند و من فکر می کنم براساس تجربه به جای اینکه به سمت و سوی کلان انتخابات بروند عملا به حوزه انتخابیه خودشون متمرکز می شوندبه عبارتی «دو دستی، کلاه خودشان را بگیرند که باد نبرد» من به فراکسیون رهروان ارادت دارم اما در این مدت باقی مانده خروجی آن را یک حزبی آنهم حزبی زیر سایه آقای لاریجانی که بعد در مقابل سلیقه های اصولگرایی صف آرایی کند نمی بینم. با شناختی که از دوستان داریم فکر میکنم با حرکت کلان اصولگرایی همکاری داشته باشند.

, کوهکن: ,

جبهه یکتا هم اعلام موجودیت کرد، جبهه پیروان چه برداشت و دیگاهی به این جبهه دارد؟ آیا"یکتا" را یاران احمدی نژاد می دانید؟

, جبهه یکتا هم اعلام موجودیت کرد، جبهه پیروان چه برداشت و دیگاهی به این جبهه دارد؟ آیا"یکتا" را یاران احمدی نژاد می دانید؟ , جبهه یکتا هم اعلام موجودیت کرد، جبهه پیروان چه برداشت و دیگاهی به این جبهه دارد؟ آیا"یکتا" را یاران احمدی نژاد می دانید؟ ,

کوهکن: دیدگاه کاملا مثبت است، دلیلش هم این است "آقایانی که اکثریت قریب به اتفاق آنها وزرا و معاونان دولت سابق هستند با صراحت گفته اند جبهه یکتا مشی احمدی نژاد نیست می خواهند در حد ظرفیت خودشان و در عرض اصولگرایان حضور داشته باشند. من تا به امروز نکته خاصی ازاین جهت که میخواهند مسیر دیگه ای را در پیش بگیرند نمی بینم چون دو به دو با بعضی از این آقایان نشستم و صحبت کردم.

, کوهکن:, ., .,

اگر موافق هستید به فعالیت های جبهه پیروان در انتخابات بپردازیم، ستاد انتخابات جبهه پیروان تشکیل شد البته پیش از این آقای باهنر ۱۴ دی ماه سال گذشته از تشکیل کمیته مطالعاتی جبهه پیروان خبر داد و در نهایت این کمیته مطالعاتی تبدیل به ستاد انتخاباتی شد، کمیته مطالعاتی قبل از اینکه به ستاد تغییر پیدا کند چه اقدامانی انجام داد، جزییاتی از فعالیت های انتخاباتی جبهه  ارائه دهید

, اگر موافق هستید به فعالیت های جبهه پیروان در انتخابات بپردازیم، ستاد انتخابات جبهه پیروان تشکیل شد البته پیش از این آقای باهنر ۱۴ دی ماه سال گذشته از تشکیل کمیته مطالعاتی جبهه پیروان خبر داد و در نهایت این کمیته مطالعاتی تبدیل به ستاد انتخاباتی شد، کمیته مطالعاتی قبل از اینکه به ستاد تغییر پیدا کند چه اقدامانی انجام داد، جزییاتی از فعالیت های انتخاباتی جبهه  ارائه دهید , اگر موافق هستید به فعالیت های جبهه پیروان در انتخابات بپردازیم، ستاد انتخابات جبهه پیروان تشکیل شد البته پیش از این آقای باهنر ۱۴ دی ماه سال گذشته از تشکیل کمیته مطالعاتی جبهه پیروان خبر داد و در نهایت این کمیته مطالعاتی تبدیل به ستاد انتخاباتی شد، کمیته مطالعاتی قبل از اینکه به ستاد تغییر پیدا کند چه اقدامانی انجام داد، جزییاتی از فعالیت های انتخاباتی جبهه  ارائه دهید ,

کوهکن: قبل از پاسخ به این سوال باید توضیحی بدهم تا شبهه وارد نشود. احزاب، گروه ها و حتی اشخاص حقیقی مطالعه در مورد انتخابات مجلس، شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را از هر زمانی که شروع کنند منع قانونی ندارند آنچه منع قانونی دارد این است "داوطلبان انتخابات از امکانات بیت المال استفاده کنند" اما هر گونه مطالعه پیرامون انتخابات از ناحیه هر جناح و گروهی که باشد منعی ندارد و اشکالی بر آن وارد نیست. همان طور که اشاره کردید جبهه از ماه ها قبل یک کمیته ای مشخص کرد که مطالعات اولیه را در امر انتخابات انجام دهد. این کمیته یک کمیته ۴، ۵ نفره بود و کار خود را شروع کرد، گزارشات را به جلسه شورای مرکزی داد و در نهایت به مانیفست یا یک برنامه فراسوی جریان جبهه تبدیل شد.

, کوهکن:,

**تشکیل کمیته بانوان در ستاد جبهه پیروان

, **تشکیل کمیته بانوان در ستاد جبهه پیروان,

نکات کلیدی و مهم آن که در این متن تهیه شده پای بندی و تاکید بر همگرایی اصولگرایان، رفتن به سمت و سوی اتحاد و اتفاق حداکثری، توجه به واقعیت های موجود در جامعه در ارتباط با امر انتخابات است همچنین نبایدبه سمت و سوی اختلاف رفت البته هنوز وارد تعیین مصداق ها نشده ایم دلیلش هم این است که باید این اقدام از دل سلایق مختلف اصولگرایی بیرون بیاید تا آثار و نتایج خود را داشته باشد. از نکات کلیدی که فراموش کردم بگویم این است "جبهه پیروان خط امام و رهبری همیشه مقید است که به نقش روحانیت در امور سیاسی نباید به عنوان نقش صرفا تزیینی نگاه کرد بلکه آنها در وسط میدان قرار دارند بنابراین در همین مانیفست تهیه شده به این نکته تاکید شده که جبهه پیروان خط امام و رهبری در سایه رهنمودها و چارچوب های روحانیت مبارز حرکت خواهد کرد. این آمد طبیعی بود که در سال جدید باید به سمت و سوی آن چه در مطالعات تهیه شده می رفتیم و آنها را عملیاتی می کردیم البته عملیاتی کردن هم دوباره برمی گردد به یک بخشی از کارهای ستادی و میدانی برای تهیه اطلاعات جامع و کامل و نه رفتن به سمت و سوی تبلیغ یک جریان خاص براین اساس ستاد جبهه پیروان تشکیل شد، اعضایی که درکمیته بودند به همراه چند نفردیگر از دوستان دیگر به این جمع اضافه شدند. از ویژگی های این فعالیتی که دراین دوره شروع کردیم  این است "نگاه ویژه و بالایی را به نقش خواهران در امر انتخابات داریم آنهم نه از جهت اینکه خواهران فردا به چه صورت در صحنه تبلیغات و یا رای آوردن وارد می شوند بلکه به سمت و سوی این می رویم که فرآیند معقول و منطقی را تعریف کنیم و نیروهای مستعد و مقبول خانم را که واجد شرایط هستند و چارچوب های نظام و انقلاب را دارند شناسایی کنیم به همین جهت کمیته خواهران با نگاه حضور حداکثری خانم ها در صحنه انتخابات کارش را شروع کرد، خوشبختانه اولین جلسه این کمیته برگزار شد. همچنین درمورد تعریف این کمیته آمده: کمیته خواهران به عنوان واحدهای دیگر در کنار اقشار دیده نشده و عملا قرار براین است که مسئول ستاد حتما در جلسات این کمیته شرکت کند تا انشاءالله در سطح بالا  مدیریت و هدایت شود.

,

مانیفست جبهه پیروان منتشر نمی شود؟

, مانیفست جبهه پیروان منتشر نمی شود؟ , مانیفست جبهه پیروان منتشر نمی شود؟ ,

کوهکن: معمولا هیچ جریانی آن را منتشر و علنی نمی کند به خاطر اینکه نقاطی دارد، این نقاط رمز و رازهای پیگیری صحیح امر انتخابات است. ما ضمن اینکه به تخریب معتقد نیستیم به رقابت معتقد هستیم و آن چه که قابل انتشار نیست همان چیزهایی است که می تواند به یک رقابت سال منطقی و قوی ما لطمه بزند لذا طبیعی است که منتشر نکنیم.

, کوهکن:,

پیشنهاد انتخاباتی جبهه پیروان: اضلاع تعریف نشود کوشش در جریان اصولگرایی حداکثری شکل گیرد

, پیشنهاد انتخاباتی جبهه پیروان: اضلاع تعریف نشود کوشش در جریان اصولگرایی حداکثری شکل گیرد,

شما از ارسال مطالبات جبهه پیروان به جامعتین خبر دادید، این مطالبات در ستاد بررسی و سپس به سازمان روحانیت تقدیم شد جزئیاتی از مطالبات جبهه ارائه دهید؟

, شما از ارسال مطالبات جبهه پیروان به جامعتین خبر دادید، این مطالبات در ستاد بررسی و سپس به سازمان روحانیت تقدیم شد جزئیاتی از مطالبات جبهه ارائه دهید؟ , شما از ارسال مطالبات جبهه پیروان به جامعتین خبر دادید، این مطالبات در ستاد بررسی و سپس به سازمان روحانیت تقدیم شد جزئیاتی از مطالبات جبهه ارائه دهید؟ ,

کوهکن: یک بخش مطالبه خوشبختانه تحقق پیدا کرده و آن هم اینکه جبهه از ابتدا مصر بود و به بقیه عزیزانی که سلایق مختلف اصولگرایی دارند می گفت که ما فعالیت های خودمان را تحت هدایت های روحانیت پیش ببریم، این موضوع تحقق پیدا کرد. نکته دوم مطالبه این بوده کوشش باید کوشش حداکثری باشد، اگر قبلا صرفا اضلاعی تعریف می شد این اضلاع دیگر تحت عنوان ضلع تعریف نشود و برای جامعیت حرکت قوی و سالم تحت هدایت های روحانیت این کوشش، حداکثری باشد.

, ،, ،,

پاسخی دریافت نکردید؟

, پاسخی دریافت نکردید؟ , پاسخی دریافت نکردید؟ ,

کوهکن: مورد اول تحقق پیدا کرد. مطالبه دوم را هم دنبال می کنیم آن هم خواسته معقول و منطقی است و فکر می کنم تحقق پیدا می کند چراکه قطعا همه اصولگرایان و همه کسانی که تحت حمایت تشکل های مختلف اصولگرایی فعالیت می کنند استقبال می کنند چون تقریبا حضور آنان را در تصمیم گیری ها پررنگ تر میکند.

, کوهکن:,

به محوریت جامعتین اشاره کردید، در انتخابات سال ۹۲ هم اصولگرایان جامعتین را محور قرار دادند اما تمکین نکردند چه تضمینی وجود دارد که در این دوره نه در شعار بلکه در عمل تمکین کنند؟  

, به محوریت جامعتین اشاره کردید، در انتخابات سال ۹۲ هم اصولگرایان جامعتین را محور قرار دادند اما تمکین نکردند چه تضمینی وجود دارد که در این دوره نه در شعار بلکه در عمل تمکین کنند؟   , به محوریت جامعتین اشاره کردید، در انتخابات سال ۹۲ هم اصولگرایان جامعتین را محور قرار دادند اما تمکین نکردند چه تضمینی وجود دارد که در این دوره نه در شعار بلکه در عمل تمکین کنند؟   ,

کوهکن: انتخابات ریاست جمهوری  با مجلس فرق می کند در انتخابات مجلس سلایق مختلف می خواهند با همدیگر برای ۲۹۰ نفر کنار بیایند اما در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر مطرح است به هر جهت شرایط فرق می کند در انتخابات سال ۹۲ یک نگاهی وجود داشت که این نگاه نیز در انتخابات مجلس نهم به شکل قوی تری وجود داشت وآن این بود که ما رقابت را به خاطر عدم حضور جریانات دیگر و برای گرم شدن تنور انتخابات به داخل اردوگاه اصولگرایان می آوریم. بعضی از سلیقه های اصولگرایی در انتخابات مجلس نهم به این موضوع به شدت معتقد بودند آن را مطرح می کردند و ابایی هم نداشتند و می گفتندبرای گرم کردن تنور انتخابات رقابت را داخل اردوگاه بیاوریم، این نگاه به یک نوعی به انتخابات ۹۲ هم کشیده شد و درنهایت چنین اتفاقی افتاد.

, کوهکن:,

البته یک بخشی از این فعالیت ها در سال ۹۲ به خاطر این که نگاه تشکیلاتی حاکم بود مدیریت شد و ۵ نفر از داوطلبان که با یک ساختار تشکیلاتی در انتخابات ۹۲ ورود پیدا کردند با یک حرف شنوی تشکیلاتی  هم خارج شدند پس این ارزیابی را مثبت می دانیم و معتقد هستیم اگر چنانچه به این صورت عمل می کردیم آن اتفاقی که شما به آن اشاره کردید نمی افتاد.

,

شما بحث را بردید سراغ انتخابات ریاست جمهوری و حضور  آقایان حداد، ولایتی، قالیباف، جلیلی در انتخابات اما من می خواهم از منظر دیگر انتخابات ۹۲ را تحلیل کنم، «ولایتی، حداد و قالیباف» قبل از آنکه تشکیلات یا روحانیت محور باشند خودشان نشستند و به یک تفاهم رسیدند و اعلام کردند ما سه نفر با هم هستیم و اظهار امیدواری کردند که خروجی یک نفر کاندیدا خواهد شد، در انتخابات گذشته تقریبا این تجربه که داوطلبان خودشان با هم کنار بیایند وائتلاف کنند شکست خورده است، در انتخابات ریاست جمهوری دور اول آقای احمدی نژاد(سال ۸۴) و هم در انتخابات این دفعه دیدیم شکست حاصل شد. به نظر می رسد خود داوطلبان اختیار را به فرآیند و به حاصل جمع عقول جریان متبوعشان بدهند و به نوعی از تفکر و فکر جمعی تبعیت کنند نتیجه بهتر حاصل می شود. در کنار این ۳ نفر، ۵ نفر دیگر آمدند و با هم تفاهم کردند و شما دیدید هیچ یک از این پنج نفر در عرصه انتخابات نیامدند.

,

اما متکی در انتخابات ثبت نام کرد

, اما متکی در انتخابات ثبت نام کرد, اما متکی در انتخابات ثبت نام کرد,

کوهکن: بله عرض می کنم، همین که بپذیرید از دل یک کار تشکیلاتی از ۵ نفر ولو به قول شما ۵/۱ آمده باشد خیلی متفاوت است با اینکه هر سه نفر بیایند. آن سه عزیز دوست داشتنی با هم کار را شروع کردند اما در نهایت بدون کارتشکیلاتی دو بزرگوار ماندند و یک نفر از آن عزیزان در دقیقه ۹۰ انصراف داد به اعتقاد بنده کار صحیحی هم در آن شرایط انجام داد. این نتیجه را می خواهیم بگیریم"ما اگر تصمیم گیری را چه در امر انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری از تصمیمات فردی به خردجمعی با محوریت روحانیت بسپاریم می تواند جواب بدهد. یعنی شما به این ۵ نفر سه نفر دیگر اضافه می کردید ۵+۳ با همین رویکردی که خدمت آیت الله مهدوی کنی (ره) داشتند من فکر می کنم تعداد کاندیداها باز کمتر می شد، قصد تایید یا محکوم کردن کسی را ندارم اصلا نظر من معطوف به اشخاص و داوطلبان محترم نیست  فرآیند را عرض می کنم یعنی با خرد جمعی می توانیم بهتر به وحدت دست یابیم تا اینکه تصمیمات فردی و شخصی بگیرم.  

, کوهکن:,

** تضمین اصولگرایان برای وحدت در انتخابات مجلس

, ** تضمین اصولگرایان برای وحدت در انتخابات مجلس,

چه تضمینی وجود دارد اصولگرایان در این دوره از انتخابات وحدت شکنی نکنند؟

, چه تضمینی وجود دارد اصولگرایان در این دوره از انتخابات وحدت شکنی نکنند؟ , چه تضمینی وجود دارد اصولگرایان در این دوره از انتخابات وحدت شکنی نکنند؟,

کوهکن: در انتخابات مجلس نهم با وجود شخصیت شخیص و تاثیرگذار آیت الله مهدوی کنی(ره) وحدت اتفاق نیفتاد نه این که بگویم خدای ناکرده ایشان نتوانست، نه منظور این نیست. یک سلیقه سیاسی با همان دو نگاهی که داشت"تکلیف محور و رقابت درون اردوگاه اصولگرایان با هم"همگرایی ضرورتی ندارد اما آن نگاه دیگر وجود ندارد بنابراین یکی از دلایلی که تضمین را به وجود می آورد همین موضوع است(عدول از دو نکته مهم و محوری است که عرض کردم) اما امروز همان سلیقه اصولگرایی می گوید ما باید وحدت و اتحاد داشته باشیم.

, کوهکن:,

شما خرد جمعی و تصمیمات تشکیلاتی را در راستای وحدت اصولگرایان مهم ارزیابی کردید، با توجه به تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان با محوریت حاج آقای تقوی و برگزاری نشست اضلاع سه گانه این تضمین وجود دارد اصولگرایان با سازوکار وحدت وارد عرصه انتخابات شوند؟

, شما خرد جمعی و تصمیمات تشکیلاتی را در راستای وحدت اصولگرایان مهم ارزیابی کردید، با توجه به تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان با محوریت حاج آقای تقوی و برگزاری نشست اضلاع سه گانه این تضمین وجود دارد اصولگرایان با سازوکار وحدت وارد عرصه انتخابات شوند؟ , شما خرد جمعی و تصمیمات تشکیلاتی را در راستای وحدت اصولگرایان مهم ارزیابی کردید، با توجه به تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان با محوریت حاج آقای تقوی و برگزاری نشست اضلاع سه گانه این تضمین وجود دارد اصولگرایان با سازوکار وحدت وارد عرصه انتخابات شوند؟ ,

کوهکن:  آقای تقوی با نیت خالص و خدایی جهت همگرایی ورود پیدا کردند و در جلسات و سفرهای ایشان در راستای کمک به همگرایی است و ما این را از امر انتخابات جدا می کنیم چراکه بحث همگرایی اصولگرایان فقط در انتخابات نیست، یکی از آثار مهم انتخابات است اما در صحنه سیاسی کشور، اظهارنظرها، موضع گیری ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به هر جهت حرکتی که حجت الاسلام تقوی درحال انجام آن است قطعا یک گام مثبت و  روبه جلو برای نواختن آهنگ همگرایی است.

, کوهکن: , ،, ،,

خروجی فعالیت های شورای همگرای و جلساتی که سلایق سیاسی اصولگرا با یکدیگر برگزار کردند امروز ختم شده به این نکته که سلایق اصولگرا در کنار هم و با محوریت روحانیت کارها را به پیش می برند، این در حالی است که سلایق مختلف اصولگرا در انتخابات مجلس نهم نتوانستند کنار هم بنشینند و از رقابت درون اصولگرایی سخن می گفتند حتی در انتخابات ۹۲ یک سلیقه اصولگرایی کاملا خود را تکلیف گرا می دید و با صراحت اعلام می کرد به تکلیف عمل می کند، هیچ کاری هم به نتیجه ندارد وقتی نگاه این گونه باشد اصلا مذاکره، گفتگو و تعامل معنا و مفهومی پیدا نمی کند اگر شما فقط به تکلیف گرایی صرف معتقد باشید اصلا ضرورتی نمی بینید که بخواهید گفتگو داشته باشید اما همان عزیزان این نگاه را اصلاح کردند و من فکر می کنم این اصلاح هم متاثر از فرمایشی بود که در یکی، دو سال قبل مقام معظم رهبری بیان کردند چون خودم فرمایش ایشان را شنیدم نقل به مضمون می کنم که فرمودند «درست است حضرت امام فرمودند که ما مامور به تکلیفیم اما همان حضرت امام به نتیجه هم توجه داشتند» فلذا فکر می کنم چون آن سلیقه در جریان اصولگرایی به شدت خود را به هر جهت مقید به تبعیت از مقام معظم رهبری می دانند همین نگاه را در تصمیم گیری ها لحاظ و از آن نگاه تکلیف گرایی اولیه که در مجلس نهم داشتند عدول کردند و نهایتا به یک همگرایی و تفاهم بیشتری رسیدند.

,

بنابراین چشم انداز وحدت روشن است

, بنابراین چشم انداز وحدت روشن است, بنابراین چشم انداز وحدت روشن است,

کوهکن: وقتی یک زمانی برداشت این باشد که هیچ رقیبی در صحنه نیست و ما باید رقابت را درون اردوگاه اصولگرایی بیاوریم موضوع فرق می کند اما در یک زمانی می گویید رقیب جدی در صحنه است و با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید هم این ظرفیت خوب برایشان فراهم شده و درصحنه حضور خواهند داشت در صحنه بنابراین جریان اصولگرایی باید وحدت و انسجام خود را حفظ کند.

, کوهکن:,

به نظر شما سازوکار اصولگرایان در انتخابات مجلس از خروجی جلسات شورای همگرایی و یا نشست اضلاع سه گانه بیرون می آید؟

, به نظر شما سازوکار اصولگرایان در انتخابات مجلس از خروجی جلسات شورای همگرایی و یا نشست اضلاع سه گانه بیرون می آید؟ , به نظر شما سازوکار اصولگرایان در انتخابات مجلس از خروجی جلسات شورای همگرایی و یا نشست اضلاع سه گانه بیرون می آید؟ ,

کوهکن: حاصل جمع همه این ها می تواند باشد. شورای همگرایی ورود به امر انتخابات پیدا نکرده، ایجاد ظرفیت می کند که در جاهای مختلف اصولگرایان با هم صحبت کنند تا به همدیگر نزدیک شوند و حضور و سخنرانی حضرات آیات نوری همدانی، مصباح و موحدی کرمانی به این نزدیک شدن کمک کرد. مذاکراتی هم بین خود این سلایق به صورت دو نفره، سه نفره، ایستاده، نشسته برگزار شد و درحال برگزاری است و این نشان دهنده گفتگو سلابق مختلف با یکدیگر است.

, کوهکن: , ،, ،,

در کنار شورای همگرایی اصولگرایان این روزها نشست اضلاع سه گانه هم خبر ساز شده است به طوری که برخی از رسانه های رقیب به این نشست و برخواست ها واکنش نشان دادند آیا این رویه را در سازوکار وحدت مناسب می دانید؟

, در کنار شورای همگرایی اصولگرایان این روزها نشست اضلاع سه گانه هم خبر ساز شده است به طوری که برخی از رسانه های رقیب به این نشست و برخواست ها واکنش نشان دادند آیا این رویه را در سازوکار وحدت مناسب می دانید؟ , در کنار شورای همگرایی اصولگرایان این روزها نشست اضلاع سه گانه هم خبر ساز شده است به طوری که برخی از رسانه های رقیب به این نشست و برخواست ها واکنش نشان دادند آیا این رویه را در سازوکار وحدت مناسب می دانید؟ ,

کوهکن: بله، سه سلیقه سیاسی گفتگو می کنند و ما مدافع این اقدام هستیم و بسیار خوب و مناسب است البته به هر میزان کامل تر و جامع تر باشد اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

, کوهکن:,

حزب موتلفه یکی از اضلاع سه گانه اصولگرایان تعریف شده این حزب در جبهه پیروان خط امام و رهبری هم عضویت دارد آیا تاکنون محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گزارشی از نشست سه گانه به جبهه ارائه داده است؟

, حزب موتلفه یکی از اضلاع سه گانه اصولگرایان تعریف شده این حزب در جبهه پیروان خط امام و رهبری هم عضویت دارد آیا تاکنون محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گزارشی از نشست سه گانه به جبهه ارائه داده است؟ , حزب موتلفه یکی از اضلاع سه گانه اصولگرایان تعریف شده این حزب در جبهه پیروان خط امام و رهبری هم عضویت دارد آیا تاکنون محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گزارشی از نشست سه گانه به جبهه ارائه داده است؟ ,

کوهکن: آقای حبیبی و باهنر به عنوان دو عضو که مسئولیت مهندسین و موتلفه اسلامی را دارند شرکت می کنند حبیبی یا باهنر نمایندگی در آن جلسه از طرف جبهه پیروان خط امام و رهبری ندارند چون هم باهنر و هم حبیبی اینقدر دمکرات هستند و نگاه بالایی به شورای جبهه دارند که اگر درخواست شد جبهه افرادی را معرفی کند قطعا هر تعدادی که می خواهد معرفی کند حتما دونفر آنها باهنر و حبیبی خواهند بود اما هم خود جناب باهنر و هم حبیبی بارها گفته اند از طرف جبهه شرکت نمی کنند منتهی دو عضو جبهه هستندو شورای مرکزی جبهه هم از این اتفاق میمون و مبارک که افتاده که سلایق مختلف تحت رهبری روحانیت هر فعالیتی را شروع کنند استقبال می کند دوستان هم خوشحال هستند و هم مطالب را مطرح می کنند.

, کوهکن:,

گزارشی از این نشست و برخواست ها به جبهه پیروان ارائه شده است؟

, گزارشی از این نشست و برخواست ها به جبهه پیروان ارائه شده است؟ , گزارشی از این نشست و برخواست ها به جبهه پیروان ارائه شده است؟ ,

کوهکن: مطالبی که هر دو برادر بزرگوار می گویند برگرفته از پیام و پالس های مثبت است اما در قالب خبر بیان می شود نه در قالب ماموریتی که از طرف جبهه به آنها داده شده تا بخواهند گزارش ماموریت بدهند. در قالب خبر مطرح می کنند.

, کوهکن:,

 

,

انتهای پیام/ف

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه