اخبار داغ

جای خالی “هفته حقوق بشر امریکایی” در تقویم ایرانی

جای خالی “هفته حقوق بشر امریکایی” در تقویم ایرانی
شاید بتوان از جملات رهبر انقلاب به خوبی فهمید که تاکید معظم له بر این است که جنایات آمریکا در ۷۵سال گذشته در حق ملت ایران چیزی نیست ، که به آسانی آن را به دست فراموش بسپاریم .در همین راستا کاربران ایرانی شبکات اجتماعی با انتشار تصاویر ، پوستر ها و جملاتی پیرامون جنایات امریکا در هفتم تا دوازدهم تیر ماه در ایران به بازخوانی این جنایات پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از ”ره به ری” : حضرت آیت الله خامنه ای در جمع خانواده شهدا هفتم تیر از نام گذاری هفته ای به نام “هفته حقوق بشر امریکایی” یاد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جمله رهبر انقلاب در این باره اینگونه بود : به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا – که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنباله‌روان آمریکا است – یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت میکنند؛ اینها دارند جنایت میکنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان میکنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه میپوشانند، اینها دارند خیانت میکنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد.

,

شاید بتوان از جملات فوق به خوبی فهمید که تاکید معظم له بر این است که جنایات آمریکا در ۷۵سال گذشته در حق ملت ایران چیزی نیست ، که به آسانی آن را به دست فراموش بسپاریم .

,

در همین راستا کاربران ایرانی شبکات اجتماعی با انتشار تصاویر ، پوستر ها و جملاتی پیرامون جنایات امریکا در هفتم تا دوازدهم تیر ماه در ایران به بازخوانی این جنایات پرداختند.

,

هفته حقوق بشر آمریکایی در ایران چگونه گذشت ؟

,

سوء قصد نافرجام به جان امام خامنه‌ای
در روز ۶ تیرماه ۱۳۶۰ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که نمایندگی امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع و نیز امامت جمعه تهران را به‌عهده داشتند، در مسجد ابوذر تهران جهت پاسخ به پرسش‌های مردم پشت  تریبون قرار گرفتند، اما انفجار ضبط صوت بمب‌گذاری شده توسط گروهک تروریستی فرقان باعث شد از سمت راست بدن مورد اصابت  ترکش‌ قرار بگیرند. پس از انفجار، ایشان به بیمارستان منتقل شدند و مورد عمل جراحی قرار گرفتند. اراده خدا بر این تعلق گرفته بود که ایشان برای آینده نظام حفظ شوند و به عنوان افتخار جانبازان در خیل جانبازان انقلاب اسلامی قرار گرفتند. حضرت امام خمینى(ره) در پیامی به مناسبت سوءقصد نافرجام به ایشان فرمودند: «خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروه‌ها و اشخاص احمق قرار داده است و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هر نقشه که کشیدند و هر توطئه که چیدند ملت فداکار را منسجم‌تر و پیوندها را مستحکم‌تر کردند…. اینان به کسی سوء‌قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد، در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز است…. من به شما خامنه‌ای عزیز تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند متعال سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم».
بمب‌گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران
روز هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ آیت‌الله دکتر بهشتی و تعدادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر مرکزی این حزب جلسه‌ای داشتند. اما منافقین که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند با بمب‌گذاری آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان که دارای مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس، وزارت و … بودند به شهادت رساندند. شهید مظلوم بهشتی از پیشتازان نهضت اسلامی بود و با درک و بینش عمیقی که از اسلام و مسائل روز داشت همواره در سنگرهای فرهنگی، علمی و مبارزاتی نقش مهمی ایفا نمود. حضرت امام خمینی(ره) در پیام خود به مناسبت شهادت ایشان فرمودند: «شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم بود و خار چشم دشمنان اسلام بود».
ترور آیت‌الله صدوقی
در یازدهم تیرماه ۱۳۶۱، آیت‌الله صدوقی- نماینده امام خمینی (ره) در استان و امام جمعه یزد- که به حق شیخ الشهدا و سومین شهید محراب نامیده شده است، در آخرین نماز جمعه‌اش که مصادف با دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲  بود، در حالی که جایگاه را ترک می‌کرد، توسط اعضای گروهک تروریستی منافقین به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
بمباران شیمیایی سردشت
عصر روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ شهر سردشت در حالیکه از شدت بمباران هوایی رژیم بعثی عراق تا حدی کاسته شده بود و در آرامش نسبی بسر می‌برد ناگهان غرش رعد آسای هواپیماهای جنگی دشمن،آرامش شهر رابه هم زد و در یک لحظه با انداختن بمب های ویرانگر  چند نقطه شهر را مورد اصابت قرار داد در چند لحظه اول مردم فکر می‌کردند بمباران عادی است و برای کمک به آسیب دیدگان در محل حاضر شدند ناگهان متوجه شدند  بوی متعفن گازهای شیمیایی به مشام می‌رسد همه وحشت‌زده به این طرف و آن طرف می‌دویدند زن ومرد،کوچک و بزرگ، پیرمرد و جوان در کوچه‌ها و خیابان‌ها و در زیرزمین خانه‌ها افتاده و صدای ناله همه جا را فرا گرفته، طفلان بی مادر وزنان و مردان داغدار از مصدوم شدن نزدیکان خود هراسان و بی مقصد به این سو و آن سو می‌دویدند. بیشتر کسانی که به محل اصابت بمب‌ها نزدیک بودند از ناحیه چشم آسیب‌دیده و از شدت درد به خود می‌پیچیدند و تعداد بسیار زیادی از مردم نیز به شهادت رسیدند.
جنایت سردشت سند رسوایی دولت‌هایی است که در پس شعارهای فریبنده دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، رژیم بعثی عراق را در جنگ تحمیلی هشت ساله به ساخت و انبار سلاح‌های کشتار جمعی تشویق و تجهیز کردند.
شلیک موشک به هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی
در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز از بندرعباس به مقصد دبی بر فراز آب‏‌های سرزمینی ایران در اطراف جزیره هنگام، به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی «وینسنس» سقوط کرد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. ۱۱۸ نفر از این مسافران بی‏‌گناه، زن و کودک بودند.
پس از این جنایت هولناک، رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا در اقدامی شرم‌آور به فرمانده جنایتکار ناو وینسنس نشان افتخار داد.
موارد فوق تنها چند نمونه از جنایات بشری علیه ملت ایران است. این جنایات با واسطه و بی‌واسطه توسط دولت آمریکا صورت گرفت و مستندات بسیاری در رابطه با نقش آمریکا در این خصوص منتشر شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

هفته حقوق بشر امریکایی به روایت کاربران ایران

,

کاربران ایرانی با انتشار تصاویر شهید بهشتی ، بمباران شیمیایی سردشت ، هدف قرار دادن هواپیما مسافربری ایران ، ترور آیت الله صدوقی و ترور رهبر معظم انقلاب به بازخوانی این هفته پرداختند.

,

در ادامه تصاویر و پوسترهای منتشر شده در همین خصوص را مشاهده می کنید:

,

1096787_419

, 1096787_419, 1096787_419,

 

,
خواستگاری رئیس جمهور زیمبابوه از اوباما!!
خواستگاری رئیس جمهور زیمبابوه از اوباما!!
, خواستگاری رئیس جمهور زیمبابوه از اوباما!!, خواستگاری رئیس جمهور زیمبابوه از اوباما!!,
خواستگاری رئیس جمهور زیمبابوه از اوباما!!
,

549439090

, 549439090, 549439090,

8934893489

, 8934893489, 8934893489,

13940409000462_PhotoA

, 13940409000462_PhotoA, 13940409000462_PhotoA,

549439090 - Copy

, 549439090 - Copy, 549439090 - Copy,

 

,

us-stylehumanrightsweek(1)

, us-stylehumanrightsweek(1), us-stylehumanrightsweek(1),

MobarezClip.com

, MobarezClip.com, MobarezClip.com,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه