اخبار داغ

به مناسبت روز صنعت، معدن و تجارت بررسی شد؛

75 درصد معادن تفرش غیر فعال هستند/دلایل تعطیلی و نیمه فعال شدن 9 واحد صنعتی تفرش

75 درصد معادن تفرش غیر فعال هستند/دلایل تعطیلی و نیمه فعال شدن 9 واحد صنعتی تفرش
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش گفت: از 25 واحد صنعتی موجود در تفرش، 16 واحد صنعتی فعال، 3 واحد نیمه فعال و 6 واحد صنعتی تعطیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای تفرش،با توجه به نقش صنعت در توسعه اقتصادی و وضعیت کنونی کشور ضرورت تکیه برتوان داخلی و حمایت از تولیدکنندگان بیشتر احساس شده و حمایت و توجه صد چندان مسئولان در این راستا و اقدام در رفع موانع کسب و کار را می طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

 

,

۱۰ تیر ماه در تقویم رسمی به عنوان روز صنعت، معدن نامگذاری شده است. به همین بهانه به سراغ این اداره در تفرش رفتیم و در خصوص صنایع و معادن تفرش و میزان فعالیت و تعطیلی برخی از آنها به گفتگو نشستیم.

,

 

,

کمبود نقدینگی مهمترین دلیل تعطیلی و نیمه فعال شدن ۹ واحد صنعتی تفرش

, کمبود نقدینگی مهمترین دلیل تعطیلی و نیمه فعال شدن ۹ واحد صنعتی تفرش, کمبود نقدینگی مهمترین دلیل تعطیلی و نیمه فعال شدن ۹ واحد صنعتی تفرش,


محمد علی قهرمانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش گفت: از ۲۵ واحد صنعتی موجود در تفرش، ۱۶ واحد صنعتی از آنها فعال، ۳ واحد نیمه فعال و ۶ واحد صنعتی تعطیل هستند.

وی اظهار کرد: از واحدهای صنعتی فعال، ۳ واحد به تولید محصولات ساختمانی، ۴ واحد محصولات بسته بندی، ۱ واحد محصولات بهداشتی و آرایشی، ۲ واحد محصولات مورد نیاز در صنایع غذایی، ۳ واحدلوازم خانگی، ۱ واحد صنعتی تراشکاری، ۱ واحد صنعتی به تولید آسفالت و ۱ واحد صنعتی به تولید لوازم خودرو مشغول هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش کمبود نقدینگی، ورود کالای مشابه از خارج، عدم توان پرداخت تسهیلات بانکی، بالا بودن قیمت مواد اولیه، فقدان سند کاربری صنعتی و بدهی مالیاتی را از علل مهم تعطیلی یا نیمه فعال شدن واحدهای صنعتی در تفرش عنوان کرد.
 

,
,
,
,
,
,
,

 

,

تنها ۲۵ درصد معادن تفرش فعال هستند

, تنها ۲۵ درصد معادن تفرش فعال هستند, تنها ۲۵ درصد معادن تفرش فعال هستند,

 

,

قهرمانی در خصوص فعالیت معادن تفرش گفت: شهرستان تفرش دارای ۱۶ معدن در روستاهای منطقه رودبار است که در حال حاضر ۴ معدن فعال و ۱۲ معدن غیر فعال هستند.

,

 

,

 وی با اشاره به اینکه بهره برداری از معادن تفرش توسط بخش خصوصی انجام می شود، عنوان کرد: معدن سنگ آب گراو، معدن سنگ تراور تن طریز آباد، سنگ باریت روستای سلطان آباد، سنگ لاشه گزاوند از معادن فعال و معدن سنگ توفیت روستای کوره، سنگ لاشه و گرانیت روستای بازرجان، سنگ لاشه مرمر عباس آباد، سنگ باریت کهلو علیا، معدن سنگ آهن پلاسری بکلیگ، مس چوگان، مرمریت شولک، معدن گچ بازرجان، سنگ گارانت سرآبادان، مس و باریت خانک، سنگ گچ احمد آباد، سنگ تزیینی ابره در از معادن غیر فعال در تفرش محسوب می شوند.

,

 

,

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تفرش هزینه های بالای برداشت و خرد کردن، نبود تجهیزات مناسب، در برخی از موارد ممانعت برخی از ارگانها به خاطر کاهش حاصلخیزی خاک، درصد پایین فلز مورد نظر در برخی از معادن سبب تعطیلی  برخی از معادن تفرش شده است.
 

,
,

صادرات بیش از ۸ هزار تن انواع محصولات تفرش به ۷ کشور خارجی/تعطیلی یک واحد صادرکننده در تفرش

, صادرات بیش از ۸ هزار تن انواع محصولات تفرش به ۷ کشور خارجی/تعطیلی یک واحد صادرکننده در تفرش, صادرات بیش از ۸ هزار تن انواع محصولات تفرش به ۷ کشور خارجی/تعطیلی یک واحد صادرکننده در تفرش,

 

,

قهرمانی همچنین در خصوص صادرات تفرش در سال ۹۳ گفت: در سال ۹۳ دو شرکت لاوان بافت و شرکت سنگ آهن پلاسری آفتاب به خارج از کشور محصولات خود را صادر کردند.

,


وی اظهار کرد: شرکت لاوان بافت تفرش ۳ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۱۸۳ کیلوگرم انواع طناب به کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و ارمنستان صادر کرد.

,
,

 

,

رئیس اداره صنعت، معدن، تجارت تفرش افزود: شرکت سنگ آهن آفتاب، در سال گذشته ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۶۳۲ کیلوگرم سنگ آهن به چین صادر کرد.
 

,
,

 

,

شرکت لاوان بافت تفرش با ۶۰ کارگر زن و مرد در ناحیه صنعتی تفرش واقع شده است و انواع طناب را تولید می کند و شرکت سنگ آهن پلاسری آفتاب در فاصله دو روستای بکلیگ و ثمردشت واقع شده که به دلایلی اخیراً تعطیل شده است.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه