اخبار داغ

پرفروش‌ترین انیمیشن‌ها کدامند؟

پرفروش‌ترین انیمیشن‌ها کدامند؟
جدیدترین انیمیشن یونیورسال در اولین روزهای اکران خود در بریتانیا رکورد بالاترین میزان فروش فیلم های انیمیشن را جا به جا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فرارو، همان طور که گاردین نوشته، سه شخصیت کوچک و زرد، با آن بیان غیر قابل درکشان، رکورد دیگر انیمیشن هایی همچون داستان اسباب بازی، شِرِک و باقی گردن گنده های کمپانی دیزنی، پیکسار و دریم ورکس را کنار زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

 

,

, ,

با فروش اولیه 11.59 میلیون یورو، انیمیشن مینیون ها در اولین آخر هفته اکرانش رکورد های پیشین برای داستان اسباب بازی 3 با فرش 11.49 میلیون یورو، شِرِک 2 با فروش 10.61 میلیون یورو را درو کرد.

 در فیلم «مینیون ‌ها»، تمرکز فیلم بر روی خدمتکاران کوچک و زرد رنگ «گرو» قبل از آشنایی آن ها با وی است. آنان می خواهند یک سوپر تبهکار جدید برای فرمانبرداری پیدا کنند. آن ها آرام آرام اسکارلت اورکیل ( با صداپیشگی ساندرا بولاک) را پیدا می کنند.

موفقیت انیمیشن مینیون ها نشان می دهد که چه فضای رقابتی ای میان کمپانی های سازنده انیمیشن ها وجود دارد. زمانی که انمیشن «یخ زده» نه تنها در لیست بهترین انمیشن های فروخته شده بلکه در میان لیست پرفروش ترین های تاریخ سینما قرار گرفت، جایگاه انمیشین در گیشه و باکس آفیس سینماهای جهان هم از اهمیت بیشتری برخوردار شد.

این موفقیت که نه تنها انیمشین های مختلف می توانند مخاطبانی فراتر از کودکان و نوجوانان داشته باشند بلکه می توانند در رده فیلم های بزرگ و پروژه های عظیم قرار گرفته و حتی بیشتر از آنان سود داشته باشند.

برای سال ها تنها کمپانی «والت دیزنی» سردمدار ساخت انیمیشن های مختلف بود. بعد در سال 1995 کمپانی «پیکسار» با ساخت انیمیشن «داستان اسباب بازی» به عنوان یک رقیب اصلی ظاهر شد. البته بعدها در قالب شراکت با شرکت دیزنی قرار گرفت. انمیشن «مورچه ها» در سال 1998 کمپانی «دیریم ورکس» را به این جریان وارد کرد و در سال 2001 با ساخت «شِرِک» ثابت کرد که آن هم می تواند یک رقیب در این فضای رقابتی باشد.

«عصر یخبندان» کمپانی «فاکس» را با قدرت در سال 2002 وارد بازی کرد. در این میان کمپانی های «سونی» و «وارنر» هم دستی در ساخت انیمیشن ها دارند.

اما بیش از این ها موفقیت کمپانی یونیورسال است که با ساخت انیمیشن هایش همچون «من نفرت انگیز» به یکی از پرفروش ترین ها تبدیل شد.

زمانی که انیمیشنی همچون «پشت رو» می تواند با فیلمی همچون «دنیای ژورراسیک» در جدول فروش باکس آفیس رقابتی تنگاتنگ داشته باشد فشار برای ساخت انیمشین هایی بهتر میان این کمپانی ها بیش از هر زمان دیگری است. این اتفاق بیشتر این ادعا را ثابت می کند که انیمیشن ها این روزها نه فقط تصاویری سرگرم کننده برای سنی خاص که به یکی از نقاط قوت درآمدزایی اقتصاد سینما تبدیل شده اند. حضور بازیگران برجسته ای در نقش صداپیشگی همچون رابرت دنیرو، تام هنکس، مارتین اسکورسیزی و سندرا بولاک و... بر برحسته شدن این بخش هم تاکید می کند.

پرفروش ترین انیمیشن ها کدام ها بودند
نگاهی به لیست 50 انیمیشن برتر نشان می دهد که کمپانی «دیریم ورکس» بهتر از سایر رقبایش در این رقابت ظاهر شده است. در این جدول 15 انیمیشن این کمپانی در لیست پرفروش ها قرار گرفته است. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که اگر قرار بر محاسبه میزان تورم و افزایش قیمت بلیت در این سال ها بود میزان فروش هم جا به جا می شد. مثلا اگر قیمت بلیت های انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله» به قیمت امروز محاسبه می شد، فروشی برابر با 1 میلیارد  819 میلیون دلار داشته و در صدر جدول قرار می گرفت.

یخ زده (Frozen)

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

این انمیشین که در سال 2013 ساخته شده توانست فروش جهانی 1 میلیارد و 279 میلیون و 852 هزار و 693 دلار داشته باشد. این در حالی است که برای ساخت این انیمشین بودجه ای برابر با 150 میلیون در نظر گرفته شده بود. داستان دو خواهر «السا» و «آنا» دو پرنسس خردسال شهر حکومتی «ارندل». السا که خواهر بزرگ‌تر آنا است قدرتی جادویی دارد و می‌تواند با دستانش برف و یخ تولید کند. دو خواهر همیشه با استفاده از این قدرت جادویی السا با هم برف بازی و آدم برفی‌ای به نام «اولاف» درست می‌کردند که به قول السا آغوش‌های گرم را دوست دارد.

 اما در یکی از شب‌هایی که این دو در حال برف بازی هستند بر اثر تصادف یکی از اشعه‌های یخی دست السا به سر آنا برخورد کرده و او را بیهوش می‌کند. پدر و مادر آنا او را برای درمان پیش موجودات سنگی و درمانگر می‌برند. رئیس ترول‌ها آنا را شفا می‌دهد اما تمام خاطراتش از قدرت زمستانی السا را پاک می‌کند. پس از این اتفاق السا دیگر مجبور است تا برای همیشه قدرتش را از دیگران مخفی نگاه دارد.

این فیلم تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت. دو جایزه اسکار را برای بهترین انیمیشن بلند و بهترین ترانه به دست آورد. همچنین برنده بهترین جایزه انیمیشن در جوایز گلدن گلوب و بفتا شد «یخ زده» تولید استودیوی والت دیزنی است و در رتبه 7 پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما قرار گرفته است.

,
,
,
,
,
, ,


داستان اسباب بازی 3 (Toy Story 3)
دومین رتبه پرفروش ترین به انیمشین داستان اسباب بازی 3 تعلق دارد. این انیمیشن در سال 2010 ساخته شد. سومین داستان اسباب بازی توانست در زمان اکران خود فروش جهانی ای برابر با 1 میلیارد و 63 میلیون و 171 هزار  911 دلار داشته باشد. بودجه ساخت این انیمشن 200 میلیون دلار بود و در آن ستاره هایی همچون تام هنکس، تیم الن، جان کیوزک و مایکل کیتون صدا پیشگی کرده اند.

«داستان اسباب بازی 3» در ادامه دو انیمیشن قبلی ساخته شد. در این قسمت«اندی» صاحب عروسک ها 17 ساله شده و در حال رفتن به کالج است و سال هاست با عروسک هایش بازی نکرده است. او قصد دارد تا «وودی» را همراه خود ببرد و باقی عروسک ها را در کیسه ای در انباری نگه دارد اما مادر اندی به اشتباه کیسه را با آشغال ها اشتباه گرفته و آن را به سطل می اندازد. عروسک ها که بر این باور بوده اند که اندی آنان را دور انداخته فرار کرده و خودشان را به کارتون اهدایی عروسک ها به مهد کودک می رسانند.

داستان اسباب بازی 3 توسط استودیو انیمیشن پیکسار ساخته و به وسیله والت دیزنی منتشر شد. این انیمیشن در رتبه 16 پرفروش ترین های تاریخ سینما قرار گرفته است.

,
,
,
,
,
,
,
, ,



شیرشاه (Lion King)
این انیمیشن که ساخته سال 1994 است توانست در زمان اکران خود 987 میلیون و 483 هزار و 777 دلار فروش کند. این در حالی است که شیرشاه با بودجه ای 45 میلیون دلاری ساخته شده بود. متیو برودریک و جرمی آیرونز و ووپی گلدربرگ در این ساخته حضور داشته اند.

در سرزمین آفریقا شیری در مقام شاه به سایر حیوانات ریاست می کند. تولد بچه این پادشاه که موفاسا نام دارد حسادت برادر کوچکش اسکار را تشدید می کند. این حسادت او را وا میدارد تا نقشه قتل موفاسا و سیمبا را بکشد تا با کنار زدن آنان خود به پادشاهی برسد.

موسیقی این اثر توسط آهنگ ساز معروف التون جان ساخته و شعر آن توسط تیم رایس گفته شده و تنظیم آن توسط هانس زیمر انجام شده‌است. این فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانهٔ اورجینال شده‌است. نه تنها این ساخته کمپانی والت دیزنی جزو 5 انیمیشن برتر این سال های سینما شناخته شده است، بلکه صحنه مرگ موفاسا، پدر سیمبا یکی از تاثیرگذارترین صحنه های مرگ در تاریخ سینمای جهان شناخته شده است. علاوه بر آن «شیرشاه» در رتبه 23 پرفروش ترین های تاریخ سینما قرار گرفته است.

,
,
,
,
,
,
,
,
, ,



من نفرت انگیز 2 (Despicable me 2)
من نفرت انگیز 2 در رتبه 4 جدول پرفروش ها قرار گرفت. این انیمیشن در سال 2013 ساخته شد. 970 میلیون و 761 هزار  885 دلار میزان فروش آن بود. دومین انیمیشن «من نفرت انگیز» با 76 میلیون بودجه ساخته شد. استیو کارل جای نقش اصلی این انمیشن «گرو» صحبت کرده است. موجودات زرد و بانمک آن هم آنچنان مورد توجه قرار گرفتند که فیلمی مستقل با نام «مینیون ها» از آنان ساخته شد که این روزها رکود اولین روزهای اکران را از آن خود کرده است.

در این فیلم هم داستان «گرو» که حال دیگر از دوران نفرت انگیزی و شروری خود فاصله گرفته با سه دخترش اگنس، مارگو و ادیت ادامه میابد. در این قسمت گرو کمک می کند تا آدم شروری تازه وارد را شناسایی و دستگیر کند. یکی دیگر از موفقیت های این انیمیشن ترانه آن به نام «خوشحال» بود که توسط فارل ویلیامز اجرا شده است. این ترانه تا مدت ها در صدر لیست ترانه های برتر قرار داشت. علاوه بر آن این انیمیشن دومین ساخته موفق و پرفروش شرکت یونیورسال بعد از پارک ژوراسیک است. ایلومنیشن انترتینمنت مسئولیت تهیه و یونیورسال استودیوز توزیع کننده من نفرت انگیز ۲ است. این انیمیشن در رتبه 25 پردرآمدترین فیلم های تاریخ سینما قرار گرفته است.

,
,
,
,
,
,
, ,


در جست و جوی نمو (Finding Nemo)
«در جست و جوی نمو» پنجمین انیمیشن برتر از لحاظ فروش باکس آفیس است. این انیمیشن ساخته سال 2003 توانست 936 میلیون و 743 هزار و 261 دلار فروش کند. «در جست و جوی نمو» با 94 میلیون دلار بودجه ساخته شد و در آن شخصیت هایی همچون آلبرت بروکس و الن دی جنرس حاضر شده اند.

«در جست و جوی نمو» برندهٔ جایزه اسکار سال ۲۰۰۳ شد. تهیه‌کنندگی فیلم را استودیوهای پیکسار و دیزنی به عهده داشتند. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم برتر جهان در سبک پویانمایی (انیمیشن) است. در جستجوی نمو 31اُمین فیلم پرفروش تاریخ است.

داستان فیلم در مورد یک دلقک‌ماهی به نام مارلین است که در مورد پسرش نمو زیادی حساس است و او را در اقیانوس گم می‌کند و درپی آن با کمک ماهی به نام «دُری» به جستجوی نمو در اقیانوس می‌پردازد.

زمانی می توان به جایگاه واقعی این انیمیشن ها در باکس آیس پی برد که آنان را با پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما مقایسه کرد. فیلم «آواتار» تا به امروز پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شناخته شده است که توانسته در دوران اکران خود فروشی برابر با 2 میلیارد و 787 میلیون و 965 هزار و 87 دلار داشته باشد. در این لیست انیمیشن «یخ زده» در رتبه 7 پرفروش های تاریخ قرار گرفته است. علاوه بر آن از میان پنجاه فیلم پرفروش تاریخ 10 جایگاه به انیمیشن های ساخته شده اختصاص یافته است و روز به روز هم به میزان آنان اضافه می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه